Amazon înregistrează cel mai mare profit operațional trimestrial stimulat de inteligența artificială
Amazon a devenit cel mai recent gigant american care utilizează valul de inteligență artificială (AI) pentru a atinge noi niveluri de venituri. Gigantul de comerț electronic a înregistrat peste 140 de miliarde de dolari în venituri pentru primul trimestru, atingând cel mai mare profit operațional trimestrial.
În primele trei luni, veniturile Amazon au fost de 143,3 miliarde de dolari, depășind estimările Wall Street-ului de 142,65 miliarde de dolari. Veniturile gigantului de retail au crescut cu 13% față de anul precedent, în timp ce profitul operațional a crescut cu 200% la 15,3 miliarde de dolari. Profitul net a înregistrat cea mai mare creștere, triplându-se de la 3,17 miliarde de dolari la 10,4 miliarde de dolari.
CEO-ul Andy Jassy a atribuit realizările companiei în materie de venituri focalizării sale pe inteligența artificială, care, spune el, a reaccelerat creșterea Amazon Web Services (AWS), divizia de calcul în cloud a companiei.
AWS a înregistrat venituri de 25 de miliarde de dolari, în creștere cu 17% față de anul precedent, cea mai rapidă creștere trimestrială din 2022 încoace. Acesta a reprezentat 62% din profiturile operaționale ale retailerului, cu Jassy declarând că este pe drumul cel mai bun pentru cel mai mare an al său până în prezent.
“Suntem foarte optimiști în ceea ce privește AWS. Ne aflăm acum la un ritm anualizat de venituri de 100 de miliarde de dolari și acest lucru este înainte de a lua în calcul chiar și inteligența artificială generativă. Avem în fața noastră o oportunitate foarte mare”, a declarat el.
Amazon pariază serios pe inteligența artificială, atât ca furnizor de infrastructură cu AWS, cât și ca firmă de servicii AI, a adăugat Jassy. Deja, zeci de mii dintre clienții săi se bazează pe Bedrock, serviciul său AI bazat pe cloud, iar CEO-ul estimează că mulți alți clienți se vor înregistra pe măsură ce costul integrării tehnologiei continuă să scadă. Unele dintre cele mai importante companii de AI se bazează și ele pe AWS, inclusiv Anthropic, evaluată la 18,4 miliarde de dolari, în care Amazon a investit 4 miliarde de dolari, cea mai mare investiție în capital de risc a sa.
“Observăm semnale puternice de cerere din partea clienților noștri din partea AWS. Aceștia semnează contracte mai lungi, cu angajamente mai mari, multe dintre acestea incluzând componente AI generative”, a comentat CFO-ul Brian Olsavsky.
În prezent, cei mai mulți clienți folosesc AWS pentru a-și antrena modelele lor de limbaj mari. Cu toate acestea, Jassy a afirmat că pe termen lung, cea mai mare oportunitate pentru AWS va fi o creștere a cererii pentru cloud-ul său pentru a ancora aplicațiile AI ale clienților săi.
Dominanța AI a Amazon nu va veni ieftin. Compania a cheltuit 48 de miliarde de dolari anul trecut pentru a-și consolida capacitățile în cloud și AI, iar estimează că acest număr va crește “în mod semnificativ” în acest an. În primul trimestru, cheltuielile de capital ale companiei au ajuns la 14 miliarde de dolari, iar potrivit CFO-ului Olsavsky, aceasta va fi cea mai mică cheltuială trimestrială din acest an.
Proiecțiile Amazon se aliniază cu cele ale majorității colegilor săi din sectorul AI, ale căror cheltuieli sunt așteptate să fie semnificativ mai mari în acest an.
Sursă foto: traficmedia.ro