Noua politică AI a Google declanșează îngrijorări cu privire la traficul web scăzut

Google a anunțat planuri de a introduce schimbări majore în motorul său de căutare, concepute pentru a prioritiza răspunsurile generate de inteligența artificială (AI) în locul linkurilor tradiționale către site-uri web.

Compania de tehnologie și-a dezvăluit planurile la conferința anuală pentru dezvoltatori, confirmând că o versiune de testare va fi inițiată în luna mai, înainte de o lansare pe scară largă în lunile următoare. Conform dezvăluirii, utilizatorilor li se cor afișa rezumate generate de AI, linkurile către site-uri web normale urmând în al doilea rând.

Anunțul menționează că utilizatorii nu vor primii întotdeauna rezumate AI pentru interogări, Google clarificând că funcția va fi limitată la subiecte complexe sau întrebări de brainstorming. Pentru interogările care vizează prognoze meteo sau recomandări de magazine, Google spune că utilizatorii vor vedea linkuri normale către site-uri web înainte de orice rezultate AI.

Google a testat rezultatele AI pentru cea mai mare parte a anului, lansând funcția pentru clienți selectați. În urma recenziilor pozitive, compania este dornică să evalueze oferta în Statele Unite înainte de a continua cu o lansare globală pentru cei peste 1 miliard de utilizatori ai săi.

„Această abordare îndrăzneață și responsabilă este fundamentală pentru a ne îndeplini misiunea și pentru a face AI mai utilă pentru toată lumea,” a declarat CEO-ul Google, Sundar Pichai, referindu-se la abordarea lentă și constantă a companiei de a integra AI în Căutare.

Cu toate acestea, planurile de integrare se confruntă cu o serie de obstacole nefavorabile, inclusiv temeri că rezultatele AI ar putea afecta negativ afacerea de publicitate. Anul trecut, compania a înregistrat peste 170 de miliarde de dolari în venituri din publicitate, o cifră care ar putea fi semnificativ afectată de importanța acordată rezultatelor AI pe platformă.

Și editorii de site-uri web sunt așteptați să fie afectați de noua politică, având în vedere perspectivele sumbre ale unui număr mai mic de clicuri pe site-urile lor dacă rezultatele AI sunt suficient de cuprinzătoare.

Analiștii se așteaptă ca noua politică să declanșeze o bătălie între Google și editori, o parte dintre aceștia prezicând o avalanșă de procese legate de drepturi de autor și de îmbogățire fără justă cauză.

„Relația dintre Google și editori a fost destul de reciproc avantajoasă, dar odată cu introducerea AI, ceea ce s-a întâmplat, în esență, este că marile companii de tehnologie au preluat acest conținut creativ și l-au folosit pentru a-și antrena modelele AI,” a declarat Marc McCollum, directorul de inovație la Raptive. „Acum vedem că acest lucru este folosit în scopuri comerciale proprii, ceea ce este, în esență, un transfer de bogăție de la afaceri mici și independente către Big Tech.”

Google minimizează temerile

În ciuda anxietății resimțite de editori, Google afirmă că studiile sale inițiale cu rezultate de căutare generate de AI au dezvăluit un trend opus, utilizatorii dând clic pe mai multe linkuri către site-uri web după o prezentare generală generată de AI.

Liz Reid, șefa departamentului de Căutare la Google, a menționat că utilizatorii încep, în general, căutarea de informații cu rezultate generate de AI, înainte de a explora mai multe site-uri web. Cu toate acestea, Reid nu a dezvăluit cifre legate de ratele de clicuri pe site-uri în timpul testelor AI de un an, dar a sugerat o abordare etapizată pentru introducerea noilor tehnologii emergente în ofertele existente. „Vom continua să inovăm în ceea ce privește prezentarea generală generată de AI și, de asemenea, în ceea ce privește modul în care trimitem cel mai util trafic către web,” a adăugat Reid.

Sursă foto: nypost.com