Archives August 2023

Automatizare AI: crearea unui câmp de joc egal în industria financiară

În 2023, va deveni tot mai dificil de găsit o organizație care nu s-a gândit să folosească inteligența artificială (AI) la un moment dat în ciclul său de viață. Nu este o surpriză, deoarece automatizarea oferă firmelor un avantaj competitiv – dar având în vedere accesibilitatea AI, dacă toată lumea are un avantaj competitiv, înseamnă asta că suntem pe un teren de joc egal?

Modelele de limbaj mari (LLM) au jucat un rol esențial în accelerarea adoptării AI generative. Mai exact, ChatGPT de la OpenAI. În 2022, serviciul a fost ușor de încercat, iar nivelul de interacțiune a fost ceva ce multe companii nu au experimentat înainte. Le-a deschis ochii asupra unei noi tehnologii care le-ar putea afecta afacerile.

Dovada acestui lucru poate fi văzută într-un raport al Auditoria, furnizorul de automatizare SaaS bazat pe inteligență artificială. În 2023, 32% dintre respondenți au evidențiat inteligența artificială și învățarea automată ca fiind tendința tehnologică de vârf într-o acțiune pentru mai multă automatizare. Cu toate acestea, promisiunea AI de automatizare utilă nu se limitează doar la domeniul financiar. De fapt, un studiu realizat de Noventiq, firma de securitate cibernetică, a arătat că automatizarea informațiilor ar putea beneficia de sectoare precum educația, sectorul public, industria transporturilor și asistența medicală.

Regiunile care sunt în fruntea utilizării AI

Raportul companiei de securitate cibernetică se concentrează pe America Latină (LatAm) și observă beneficiile specifice regiunii ale inteligenței artificiale: eliminarea barierei lingvistice, creșterea competitivității regiunii în economia globală și distrugerea stăpânirii monopolurilor locale, permițând noi intrări pe piață. .

În ciuda beneficiilor foarte reale ale tehnologiei în LatAm, țările APAC sunt lider în dezvoltarea AI, conform cercetării de la Statista. China și India au o rată de adoptare a AI de 58 și, respectiv, 57%, Italia ocupând locul trei la 42%. Cercetarea arată o varietate de țări din diferite regiuni, inclusiv Europa, MEA, America de Nord și de Sud și Asia.

Richard Karlsson, CEO al firmei suedeze de inteligență artificială, Grasp, explică că, în mod fundamental, pentru a profita la maximum de AI, firmele trebuie să aibă un caz de utilizare specific care să abordeze o anumită problemă cu care se confruntă clienții. În timp ce dezvoltarea unui sistem de bază pentru AI se găsește adesea în țările mai dezvoltate, stratul de aplicație poate fi creat oriunde în lume.

Pe măsură ce mai multe țări adoptă utilizarea stratului de aplicare, cu atât este mai probabil ca acestea să lucreze la un strat de fundație în timp. „Costul rulării unui startup astăzi este mult mai mic decât era înainte și asta pentru că totul este în cloud. Ca urmare, bazele AI pot fi ușor accesibile de oriunde în lume.”

Distribuirea averii și oportunităților

Unul dintre cele mai mari avantaje ale dezvoltării AI este faptul că oferă atât de multe oportunități pentru diferite organizații. Marile corporații pot beneficia de el la fel de mult ca și firmele mai mici. Anterior, organizațiile mari aveau avantaj datorită unui pool de resurse mai mare. Drept urmare, mai mulți oameni ar putea fi desemnați să cerceteze informații care erau disponibile gratuit pe web. Introducerea AI automatizată înseamnă că toate informațiile de acolo pot fi evaluate de un bot care lucrează pentru orice firmă de dimensiune.

„Trebuie să o implementăm sau riscăm să rămânem în urmă”

Firmele mai mici, probabil, au mai puțin de pierdut atunci când lucrează la dezvoltarea sau integrarea AI. Ei pot începe cu tehnologia, în timp ce organizațiile mai mari trebuie să cheltuiască resurse pentru a trece la utilizarea AI. Cu toate acestea, datorită popularității actuale a tehnologiei, mulți operatori aflați descoperă că mâinile lor sunt forțate să o integreze sau riscă să rămână în urmă.

Cu un an în urmă, este posibil ca întreprinderile să fi avut inteligență artificială pe radare, dar cu siguranță nu a fost la fel de populară ca astăzi. Acum lucrurile se mișcă foarte repede, potrivit lui Karlsson. Integrarea și dezvoltarea AI s-au transformat într-o cursă și, ca urmare, ar trebui să ne așteptăm să vedem niveluri ridicate de adoptare în următoarele șase până la 12 luni.

Organizațiile nu pot fi limitate în ceea ce privește integrarea AI

Cu toate acestea, Karlsson subliniază că multe organizații sunt prea limitate în ceea ce privește aplicarea AI, considerând-o pur și simplu ca un mijloc de a rezolva un anumit punct de durere și de a ține pasul cu concurenții. Deși acest lucru este important, există o imagine mult mai mare. El observă că există trei elemente ce cauzează efectele.

„Abordarea unei probleme specifice și găsirea unui caz de utilizare pentru a îmbunătăți productivitatea este primul element. Mulți oameni se gândesc doar la AI din această perspectivă. Organizațiile trebuie să se gândească la fondurile economisite de AI și la modul în care acestea pot fi cheltuite pentru analize și alte proiecte. Acesta este al doilea element. Iar elementul final este impactul pe care îl va avea asupra economiei.”

Luând în considerare toate acestea, Karlsson spune: „Va avea loc o mare, mare schimbare în sectorul financiar în anul care vine”.

Sursă foto: dlabs.ai

Serviciile private de plată în era euro digital

Viceguvernatorul Banco de España, Margarita Delgado, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la problemele de stabilitate financiară, dar a prezentat o imagine roz pentru furnizorii de servicii financiare nebancare.

Margarita Delgado, a vorbit cu studenții universitari și cu alte persoane despre introducerea monedei euro digitale la Pamplona pe 25 august. Privind spre viitor prin prisma planului legislativ recent propus de Comisia Europeană pentru euro digital, ea a vorbit amănunțit despre modul în care soluțiile de plată private vor interacționa cu euro digital și infrastructura acestuia.

Moneda digitală euro poate ajuta Uniunea Europeană să depășească provocările precum barierele de plată transfrontalieră, costurile pentru întreprinderi ale utilizării furnizorilor privați de servicii de plată (PSP) și lipsa generală a PSP-urilor în Europa. Dezvoltarea monedelor digitale ale băncii centrale și a monedelor stabile în altă parte ar putea înrăutăți ultima problemă fără introducerea monedei euro digitale. Ea a spus: „Credem că există suficient spațiu pentru ca un euro digital și soluții de plată private să coexiste. […] De fapt, așteptările noastre sunt ca euro digital să permită dezvoltarea de noi servicii financiare și de plăți paneuropene de către sectorul privat, facilitând concurența cu soluțiile non-europene.”

Euro digital nu ar fi acoperit de asigurarea comună a depozitelor până când nu va fi instituită o autoritate comună de supraveghere și rezoluție în cadrul sistemului european de asigurare a depozitelor. Securitatea financiară trebuie luată în considerare înainte de lansarea monedei euro digitale, a adăugat Delgado.

Banca Centrală Europeană (BCE) prevede că moneda euro digitală va fi pusă în funcțiune în zona euro înainte de a-și extinde acoperirea. Utilizarea monedei euro digitale în afara zonei euro va oferi noi oportunități pentru PSP privați de a servi ca intermediari, a menționat Delgado.

BCE are propria listă de dorințe pentru reglementarea PSP-urilor. Delgado a spus: „Eurosistemul BCE a cerut, de asemenea, autorităților de reglementare să acționeze pentru a solicita furnizorilor de servicii de plată să pună euro digital la dispoziția populației largi”. BCE va solicita PSP-urilor să ofere și un card de plată fizic în euro digital.

PSP-urilor li se va interzice să perceapă taxe pentru serviciile de bază sau să solicite un acord contractual înainte de a oferi acces la euro digital în temeiul regulamentului propus. Li se va cere să ofere asistență pentru integrare pentru membrii grupurilor vulnerabile, „inclusiv disponibilitatea interacțiunii umane pentru a ghida utilizatorii prin integrare și execuția tranzacțiilor”.

Sursă foto: omfif.org

Mastercard și Binance încheie parteneriatul cu carduri cripto în America Latină

De asemenea, se pare că Visa a încetat să mai emită noi carduri de criptomonede co-branded cu Binance în Europa începând cu iulie.

Gigantul global de plăți Mastercard își încheie parteneriatul de carduri de criptomonede cu Binance luna viitoare, potrivit unui raport Bloomberg. Raportul nu a divulgat motivul schimbării, dar a sugerat că s-ar putea datora controlului de reglementare sporit al schimbului criptografic.

Mastercard și Binance își vor încheia cele patru programe de carduri cripto în Argentina, Brazilia, Columbia începând cu 22 septembrie, a informat Bloomberg pe 24 august. Decizia de a încheia programul nu va afecta niciunul dintre celelalte programe de carduri criptomonede ale Mastercard, a spus firma. Perioada de încetare va permite deținătorilor de carduri să convertească conținutul portofelelor lor Binance, a adăugat acesta.

Cardul cripto preplătit Mastercard și Binance le permite utilizatorilor să efectueze plăți în monede fiduciare locale, finanțate din deținerile lor cripto pe bursă.

Sfârșitul colaborării vine la aproximativ un an după ce Binance și Mastercard au colaborat pentru prima dată în august anul trecut pentru a lansa un card preplătit pentru rezidenții din Argentina. La începutul anului 2023, firmele și-au extins parteneriatul cu un alt card criptografic preplătit din America Latină. Raportul sugerează că sfârșitul parteneriatului vine ca răspuns la problemele de reglementare reînnoite ale Binance la nivel mondial.

După cum s-a raportat anterior, Binance și CEO-ul său Changpeng „CZ” Zhao au fost dați în judecată de Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din Statele Unite pentru presupusa încălcare a legilor locale privind valorile mobiliare. Comisia de tranzacționare a mărfurilor din SUA a intentat, de asemenea, un proces împotriva Binance pentru că nu s-a înregistrat în mod corespunzător la autoritatea de reglementare a instrumentelor derivate.

Potrivit noului raport, Mastercard nu este singura firmă care s-a îndepărtat de Binance pe fondul problemelor sale de reglementare la nivel mondial. De asemenea, Visa a încetat să mai emită noi carduri co-branded cu Binance în Europa din iulie, a spus Binance.

Coinbase discută cu giganții bancari canadieni pentru a promova criptomonede

Bursa de criptomonede cu sediul în SUA a început operațiunile în Canada la începutul acestei luni, ca parte a expansiunii sale internaționale, pe fondul unei represiuni de reglementare în țara sa de origine. Coinbase este în discuții cu giganții bancari canadieni, încercând să-i convingă să sprijine ecosistemul cripto din acea națiune, în care compania a intrat recent, în timp ce se confruntă cu incertitudinea de reglementare din țara sa de origine.

Într-un interviu, Lucas Matheson, directorul operațiunilor Coinbase în Canada, a spus că a purtat conversații cu băncile de nivel 1 din Canada. El nu le-a identificat după nume, dar cele mai mari bănci din Canada sunt cunoscute în mod colectiv sub numele de Big Five: Royal Bank of Canada, Toronto-Dominion Bank, Bank of Nova Scotia, Bank of Montreal și Canadian Imperial Bank of Commerce. „Avem cinci bănci în care majoritatea canadienilor fac activități bancare, așa că unul dintre lucrurile pe care mă focusez în Canada este să lucrez îndeaproape cu băncile de nivel 1 pentru a începe să tranzacționeze criptomonede și să înceapă să susțină industria noastră”, a spus Matheson. „Sper că, în următoarele câteva trimestre, vom vedea unele dintre băncile noastre mai mari din Canada să înceapă să participe la criptoeconomia.”

Coinbase a început să opereze în Canada în această lună, după ce a fost dat în judecată în iunie de către Comisia pentru Valori Mobiliare din SUA pentru că funcționează ca o bursă de valori mobiliare neînregistrată. Coinbase a lăudat abordarea Canadei cu privire la reglementarea cripto. Matheson a spus că autoritățile canadiene de reglementare s-au implicat și au fost de ajutor în găsirea cadrului de reglementare potrivit atât pentru economia activelor digitale, cât și pentru ambițiile proprii ale țării de a deveni lider în spațiu.

Bursa a primit recent angajamentul de preînregistrare (PRU) în Canada, care o obligă să îndeplinească mai multe cerințe de reglementare până la o anumită dată. După aceea, va obține o înregistrare restricționată a dealer-ului și va trece la nou-înființata Organizație Canadiană de Reglementare a Investițiilor, a spus Matheson, permițând Coinbase să obțină înregistrarea completă a dealer-ului și să ofere produse cu efect de pârghie și derivate atât investitorilor de retail, cât și instituționali.

„Când ne gândim la reglementări la nivel internațional, vedem două tipuri de reglementări: reglementare prin aplicare, așa cum vedem în SUA, și reglementare prin angajament, ca în Canada”, a spus el. În ceea ce privește obiectivele pe termen scurt ale Coinbase, Matheson a spus că se concentrează pe educarea canadienilor cu privire la avantajele și importanța unui sistem descentralizat și extinderea opțiunilor de plată în țară.

Autoritățile de reglementare canadiene au propus în iulie planuri de capital pentru bănci și asigurători care dețin active cripto, într-un efort de a aduce mai multă claritate cu privire la modul de tratare a clasei de active atunci când vine vorba de capital și lichiditate.

Sursă foto: ft.com

Studiourile de la Hollywood oferă o nouă propunere pentru AI și transparența datelor pentru a reduce greva

Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (Alliance of Motion Picture and Television Producers – AMPTP) a lansat o propunere cu oferta sa către scriitori și actori remarcabili, incluzând un ghid pentru utilizarea AI și transparența datelor.

În condițiile propuse, inteligența artificială generativă nu poate fi considerată scriitor. Prin urmare, orice material creat de AI nu poate fi considerat protejat literar sau intelectual. Propunerea asigură, de asemenea, că materialul produs de AI nu poate afecta creditele, drepturile și compensațiile. În timp ce companiile pot folosi scripturi generative create de AI ca material sursă, orice scriitor care retușează scenariul va fi recompensat ca și cum ar fi autorul original. În plus, orice studio sau companie de producție care caută ajutorul unui scriitor în dezvoltarea unui scenariu produs de AI trebuie să dezvăluie originea scenariului.

Inițial, propunerea a fost lansată pe 11 august, dar fără informații semnificative despre problemele importante ridicate de părțile aflate în grevă.

Alături de actualizări ale chestiunilor legate de inteligența artificială, propunerea atinge aspecte legate de transparența datelor. Înainte de propunere, scriitorii au avut rareori acces la datele numerice produse de munca lor. Oferta actualizată ar permite ca datele privind spectatorii să fie puse la dispoziția scriitorilor și prezentate în rapoarte confidențiale trimestriale. Cu toate acestea, deocamdată, ar include doar valorile pentru videoclipuri cu abonament la cerere (SVOD), nu și videoclipurile publicitare sau tranzacționale.

Propunerea AMPTP sugerează că: „Această transparență sporită va permite WGA (Writers Guild of America) să dezvolte propuneri pentru restructurarea actualului regim rezidual SVOD în viitor”. Cele mai recente evoluții au avut loc în cea de-a 114-a zi a grevei și au fost cele mai recente iterații ale încorporării AI din studiourile de la Hollywood. Pe 3 mai, au respins cererile Writers Guild of America de a interzice complet AI în domeniul scrierii de scenarii.

Au existat, de asemenea, propuneri care sugerau că ar trebui să fie supuși scanării, să primească compensații pentru ziua inițială de lucru și să acorde companiilor dreptul de proprietate asupra scanării, imaginii și asemănării. Acest lucru a stârnit un val de reacții din partea animatorilor din industrie.

Cu toate acestea, semnalele marilor companii de producție care doresc să încorporeze AI sunt evidente. Pe 27 iulie, Netflix a postat posturi de AI cu salarii exuberante ajungând până la 900.000 USD.

Sursă foto: dailynewsegypt.com

YouTube lansează „principii” pentru a lucra în industria muzicală cu tehnologia AI

Platforma de streaming a dezvăluit trei principii cheie pe care le va respecta, deoarece lucrează cu figuri importante din industria muzicală pentru a înțelege mai bine tehnologiile AI. CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a subliniat într-o postare pe blog că acum este un moment critic pentru „a îmbrățișa cu îndrăzneală această tehnologie cu un angajament continuu față de responsabilitate”. Mohan a spus că a fost în contact strâns cu parteneri din industria muzicală, inclusiv Universal Music Group, pe baza a trei principii majore în jurul AI pentru a lucra spre „obiective comune”. „Aceste trei principii fundamentale ale inteligenței artificiale servesc la îmbunătățirea expresiei creative unice a muzicii, protejând în același timp artiștii muzicali și integritatea muncii lor.”

Principiile sunt să utilizeze AI în mod responsabil alături de partenerii din industria muzicală, inclusiv protejând artiștii care „deblochează oportunități” pentru partenerii muzicali și extinderea politicilor de conținut pentru a face față „provocărilor AI”.

Inclus în primul său principiu, YouTube a anunțat că va introduce un nou „Incubator muzical AI” pentru a-și informa abordarea de a lucra cu AI. Incubatorul va lucra cu „unii dintre cei mai inovatori artiști, compozitori și producători ai muzicii din industrie”. Printre acestea se numără compozitorul Max Richter și cântăreața și compozitoarea Rosanne Cash, printre alții.

Mohan a încheiat spunând că este „incredibil de încântat” de modul în care AI oferă oportunități de „supraîncărcare a creativității” în întreaga lume. Deși CEO-ul YouTube și-a exprimat entuziasmul și laudele pentru tehnologia emergentă, el a mai spus că nu crede că AI va înlocui creativitatea umană. „AI nu va înlocui niciodată creativitatea umană, deoarece îi va lipsi întotdeauna scânteia esențială care îi determină pe cei mai talentați artiști să facă cea mai bună muncă.”

Într-un interviu, CEO-ul Grammy’s a avut aceeași părere, spunând că există „ceva despre experiența umană și emoția care vine din ceea ce facem care nu cred că poate fi încă replicat.”

În iulie, Grammy’s și-a clarificat regulile spunând că muzica cu componente AI este eligibilă pentru un premiu, în funcție de utilizarea tehnologiei și de categoria de premii pentru care este nominalizată.

Este puțin probabil ca inteligența artificială să distrugă locuri de muncă, dar costul pentru anumiți lucrători poate fi „dur

Studiul Organizației Internaționale a Muncii (International Labour Organization – ILO) spune că AI va crește probabil numărul locurilor de muncă decât să îl micșoreze, deși anumite meserii ar putea fi expuse mai mult risc decât altele. Potrivit unui studiu din 21 august despre inteligența artificială generativă și job-uri al Organizației Internaționale a Muncii – o agenție a Națiunilor Unite – 24% din sarcinile de serviciu sunt considerate extrem de expuse automatizării.

Dactilografele, consultanții de călătorie, casierii de bănci, funcționarii din centrele de contact, funcționarii de contabilitate și de introducere a datelor, recepționerii de hotel și secretarele sunt rolurile administrative cele mai expuse riscului, arată cifrele.

Acest lucru, potrivit ILO, ar putea sugera că femeile ar putea fi mai expuse riscului, având în vedere reprezentarea lor mai mare în rolurile administrative. „3,7% din totalul locurilor de muncă feminine din lume se află în locuri de muncă care pot fi automatizate cu tehnologia AI generativă, comparativ cu doar 1,4% din locurile de muncă ale bărbaților.”

Între timp, munca automatizată cu inteligență artificială are mai multe șanse să afecteze angajații din țările cu venituri mari (5,5%), comparativ cu țările cu venituri mici (0,4%), arată raportul. Studiul ILO privind inteligența artificială generativă s-a concentrat în principal pe impactul aplicațiilor chatbot, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI și Bard de la Google.

Serviciul pentru clienți cripto

Raportul ILO arată, de asemenea, că activitățile legate de serviciul pentru clienți și coordonare au un potențial ridicat de automatizare, împreună cu gestionarea datelor și păstrarea înregistrărilor, procesarea informațiilor și servicii lingvistice, sarcini legate de răspunsul la întrebări.

Multe poziții din serviciul pentru clienți s-au pierdut în anul 2022, când unii dintre cei mai grei ai industriei din Binance, Coinbase și Kraken au redus semnificativ numărul de angajați. În prezent, pozițiile de servicii pentru clienți în Web3 cuprind 832 (2,5%) din totalul de 33.846 de listări de pe forumul de locuri de muncă pentru criptomonede Web3.career.

Cu toate acestea, ILO a concluzionat că forța de muncă în ansamblu nu va fi prea afectată de AI și că impactul general al AI nu a fost nici deosebit de pozitiv, nici negativ pentru moment – mai degrabă, impactul său va depinde de modul în care sunt gestionate și reglementate GPT-urile. „Fără politici adecvate, există riscul ca doar unele dintre țările bine poziționate și participanții de pe piață să poată valorifica beneficiile tranziției, în timp ce costurile pentru lucrătorii afectați ar putea fi dure”, scrie acesta.

Descoperirile ILO sunt mai optimiste decât cele ale americanilor obișnuiți, un sondaj recent dezvăluind că 62% din populația SUA consideră că AI va avea un impact major la locul de muncă în următoarele două decenii, lăsând pe mulți americani îngrijorați despre ceea ce le rezervă viitorul.

Un judecător american decide în favoarea ingeniozității umane și neagă drepturile de autor pentru arta generata de AI

Această hotărâre schimbă conversația despre inteligența artificială și drepturile de autor, subliniind importanța creativității umane în proprietatea intelectuală. Într-o decizie judecătorească recentă, judecătorul districtual din Statele Unite ale Americii, Beryl Howell, a susținut poziția Oficiului pentru Drepturi de Autor din SUA conform căreia operele de artă create exclusiv de inteligență artificială (AI) nu sunt eligibile pentru protecție prin drepturi de autor. Acest verdict a venit pe fondul îngrijorărilor tot mai mari cu privire la posibilitatea ca inteligența artificială generativă să ia locul artiștilor și scriitorilor umani.

După ce au trecut peste 100 de zile de la începutul grevei scriitorilor de la Hollywood, îngrijorările au crescut cu privire la potențiala preluare a scrierii scenariilor de către AI. Cu toate acestea, reglementările privind proprietatea intelectuală au susținut în mod constant că drepturile de autor sunt acordate exclusiv creațiilor provenite de la oameni.

Hotărârea lui Howell a fost un răspuns la disputa legală a lui Stephen Thaler împotriva refuzului guvernului de a înregistra creațiile produse prin inteligență artificială. Thaler, CEO-ul Imagination Engines – o companie de rețele neuronale artificiale  – a susținut că AI care îndeplinește criteriile de autor ar trebui să fie recunoscută ca autor. Drept urmare, dreptul de proprietate asupra lucrării ar trebui să aparțină proprietarului sistemului AI. Howell nu a fost de acord, subliniind importanța oamenilor ca autori conform legii dreptului de autor. Ea a subliniat cazurile anterioare precum Burrow-Giles Lithographic Company v. Sarony, care a susținut protecția ideilor create de oameni. Howell a discutat despre drepturile de autor care motivează oamenii în eforturile creative. Ea a menționat că drepturile de autor și brevetele au fost concepute ca proprietate protejată, încurajând știința și artele prin încurajarea creației și a inovației.

Acest verdict vine pe fondul discuțiilor în curs legale despre companiile de inteligență artificială care folosesc conținut protejat prin drepturi de autor pentru instruire. Mai multe procese în California au fost intentate de artiști care susțin încălcări ale drepturilor de autor, ceea ce ar putea duce la nevoia companiilor de inteligență artificială să-și demonteze modelele lingvistice.

Sursă foto: zesium.com

Cum să cumperi NFT fără a deține cripto

Jetoanele nefungibile (Nonfungible tokens – NFT) au devenit o modalitate populară pentru creatori de a vinde artă digitală și alte articole unice. Cu toate acestea, deoarece nu dețin criptomonede, mulți oameni se tem să investească în NFT. Vestea bună este că se pot cumpăra NFT-uri fără a deține nicio criptomonedă. De exemplu, utilizatorii pot cumpăra NFT-uri cu dolari, cărți de credit sau direct de la vânzători.

Cumpărarea de NFT cu un card de credit pe piețele NFT

Una dintre cele mai simple metode de a obține aceste active digitale unice fără a avea criptomonede este de a cumpăra NFT-uri cu un card de credit. Unele piețe NFT, cum ar fi OpenSea și Nifty Gateway, permit clienților să folosească carduri de credit pentru a cumpăra jetoane nefungibile. Este esențial de reținut că nu toate piețele acceptă carduri de credit ca formă de plată.

Utilizatorii trebuie să se înregistreze pentru un cont pe piața pe care doresc să îl folosească pentru a achiziționa NFT-uri cu un card de credit. Înainte ca aceștia să poată folosi un card de credit pentru a cumpăra jetoane nefungibile pe unele piețe, este necesară verificarea identității. Utilizatorii pot răsfoi diferitele NFT-uri și pot alege pe cele pe care doresc să le cumpere după ce își creează și verifică conturile.

Este esențial să ne amintim că utilizarea unui card de credit pentru a achiziționa NFT-uri poate duce la costuri suplimentare, cum ar fi comisioane de procesare sau tranzacție. Dacă utilizatorii cumpără NFT pe un site web care acceptă o altă monedă decât cardul lor de credit, ei trebuie să fie informați și despre cursul de schimb. Achizițiile NFT pot fi, de asemenea, clasificate ca avansuri în numerar de către unii furnizori de carduri de credit, ceea ce ar putea duce la rate ale dobânzii și comisioane mai mari.

În ciuda acestor posibile dezavantaje, achiziționarea de NFT prin intermediul unui card de credit este o modalitate accesibilă de a obține aceste active digitale distinctive fără a avea criptomonede.

Utilizarea serviciilor de la terți pentru a cumpăra NFT

O altă opțiune de a cumpăra NFT fără a deține criptomonede este utilizarea serviciilor terțelor părți. Utilizatorii acestor servicii pot achiziționa NFT-uri folosind bani fiat sau diferite metode de plată care ar putea să nu fie permise pe piețele NFT.

Utilizatorii trebuie să găsească un furnizor care să le permită să achiziționeze NFT prin terți. Printre exemple se numără Niftex.io, Shopify și NiftyKit. De exemplu, Shopify permite comercianților să accepte plăți cu cardul de credit. Cu toate acestea, pentru a permite plățile cu criptomonede, artiștii trebuie să activeze unul sau mai mulți procesatori de plăți suplimentare din criptomonede.

În general, utilizatorii trebuie să înregistreze un cont și să urmeze procedurile de plată după ce aleg un serviciu pe care doresc să îl utilizeze. În funcție de serviciu, pot fi disponibile diferite alternative de plată, cum ar fi carduri de credit, transferuri bancare și altele.

Cu toate acestea, utilizarea serviciilor terță parte pentru a cumpăra NFT are avantajele și dezavantajele sale. Pe de o parte, această metodă este avantajoasă pentru persoanele care sunt noi în lumea criptomonedei, deoarece le permite consumatorilor să cumpere jetoane nefungibile fără a fi nevoie să dețină criptomonede.

În plus, aceste platforme oferă o gamă mai largă de opțiuni de plată, inclusiv transferuri bancare și carduri de credit, decât piețele NFT. Unele servicii merg atât de departe încât includ caracteristici suplimentare, cum ar fi proprietatea fracționată a NFT-urilor, care poate oferi investitorilor mai multe opțiuni.

Utilizarea serviciilor de la terți, totuși, ar putea avea și anumite dezavantaje. Ar putea exista taxe mai mari decât pe schimburile NFT, care în timp ar putea crește. Securitatea serviciilor terță parte poate fi, de asemenea, inferioară celei a piețelor NFT, ceea ce ridică posibilitatea fraudei și a altor escrocherii. În cele din urmă, utilizatorilor li se poate cere să creeze conturi și să treacă prin procese de verificare ulterioare, care ar putea dura timp și ar putea include dezvăluirea datelor personale.

Folosind un schimb peer-to-peer

Utilizarea unui schimb peer-to-peer (P2P) permite utilizatorilor să cumpere și să vândă NFT-uri direct între ei, fără a fi nevoie de intermediari, cum ar fi băncile sau procesatorii de plăți. Utilizatorii trebuie să găsească o platformă care oferă opțiunea de schimb P2P pentru a achiziționa NFT.

Datorită absenței intermediarilor în tranzacții, schimburile peer-to-peer pot oferi și comisioane mai mici decât alte soluții. În plus, unele platforme pot include colecții sau servicii exclusive NFT care nu sunt oferite de alte schimburi.

Cu toate acestea, pot exista dezavantaje de luat în considerare. Schimburile P2P pot avea un risc mai mare de fraudă sau înșelătorie decât alte metode, deoarece implică tranzacții directe între cumpărători și vânzători. Ca urmare, utilizatorii ar putea fi nevoiți să efectueze o investigație suplimentară pentru a confirma legitimitatea vânzătorului și autenticitatea NFT. În plus, cumpărarea și vânzarea de NFT într-un schimb peer-to-peer ar putea fi mai complicată decât cu alte opțiuni, ceea ce ar putea fi incomod pentru începători.

Care sunt barierele în calea achiziționării de NFT fără cripto?

Utilizatorilor le poate fi dificil să determine costul exact al jetoanelor nefungibile din cauza fluctuației prețurilor criptomonedelor. Incapacitatea de a cumpăra NFT fără cripto poate fi, de asemenea, împiedicată de costurile ridicate ale tranzacției și problemele de securitate. În plus, unii cumpărători pot fi îngrijorați de incertitudinile de reglementare legate de ramificațiile legale și fiscale ale achiziționării de jetoane nefungibile.

Deși câteva piețe NFT încep să ofere alte metode de plată decât criptomonede, cum ar fi plățile cu cardul de credit, aceste opțiuni sunt în prezent puține. Alte opțiuni de plată vor deveni probabil disponibile pe măsură ce piața NFT se extinde, făcând mai ușor pentru oameni să achiziționeze jetoane nefungibile fără criptomonede.

Sursă foto: vietnamplus.vn

India intenționează să folosească token-uri cripto în viitorul browser web nativ

Cetățenii indieni ar putea avea în curând opțiunea de a semna documente digital prin token-uri cripto. Caracteristica este avută în vedere ca parte a unui proiect de dezvoltare a unui browser web național, condus de Ministerul Electronicei și Tehnologiei Informației.

Pe 9 august, ministerul a anunțat lansarea Provocării de dezvoltare a browserului web din India, care speră să „inspire și să împuternicească” dezvoltatorii din toate colțurile țării să creeze un browser web indigen cu un Controller al autorităților de certificare (CCA). Potrivit versiunii: „Browserul propus s-ar concentra, de asemenea, pe accesibilitate și ușurință în utilizare, asigurând suport încorporat pentru persoanele cu abilități diverse.”

Anunțul include posibilitatea de a semna digital documente folosind un token cripto, care ar fi încorporat în browser. Concursul va dura trei runde: în primul tur, participanții vor fi limitati la 18; după a doua rundă, participanții vor fi limitati la opt, câștigătorul final primindu-i aproximativ 34 de milioane de rupii indiene (411.000 USD).

Guvernul indian a fost activ în eforturile sale de reglementare în ultimele luni, în special în ceea ce privește tehnologia și cripto. Conducând forumul interguvernamental al celor mai mari 20 de economii mondiale, cunoscut sub numele de G20, a susținut recomandările Consiliului de Stabilitate Financiară pentru un cadru global de criptomonede și a cerut să se acorde o atenție specială economiilor în curs de dezvoltare în potențialele orientări pentru cripto.

În august, camera inferioară a parlamentului Indiei a aprobat un proiect de lege pentru a ușura reglementările privind conformitatea datelor pentru companiile Big Tech. Legea privind protecția datelor cu caracter personal digital din 2023 ar simplifica standardele de stocare, procesare și transfer pentru giganții tehnologici globali precum Google, Meta și Microsoft și firmele locale.

Revolut va suspenda serviciile de criptomonede în SUA

Suspendarea de către Revolut a serviciilor criptomonede în Statele Unite va afecta 1% din totalul bazei lor globale de utilizatori, a spus firma.Neobanca de tranzacționare  Revolut își încheie serviciile cripto în Statele Unite, pe fondul incertitudinii de reglementare în curs de desfășurare.

La scurt timp după ce a anunțat eliminarea parțială a anumitor active digitale de pe platforma sa, Revolut a luat decizia de a suspenda toate serviciile cripto pentru utilizatorii din SUA, a declarat compania pe 4 august. Împreună cu partenerul său bancar din SUA, Revolut va lucra pentru a suspenda accesul la cripto prin intermediul platformei sale începând cu 2 septembrie. Firma va închide apoi complet serviciile cripto pe 3 octombrie, a declarat un purtător de cuvânt al băncii online, adăugând: „Accesul la criptomonede prin Revolut va fi complet dezactivat, iar clienții din SUA nu vor mai putea cumpăra, vinde sau deține criptomonede.”

Reprezentantul Revolut a subliniat că decizia de a părăsi piața din SUA va afecta „doar 1%” dintre clienții cripto global ai companiei. Reprezentantul a mai subliniat că Revolut va continua să-și desfășoare afacerea non-cripto în Statele Unite. „Această decizie nu a fost luată cu ușurință și înțelegem dezamăgirea pe care aceasta o poate provoca”, a menționat purtătorul de cuvânt.

Unele servicii cripto majore s-au luptat, de asemenea, să își continue deservirea clienților din Statele Unite recent. Crypto.com, un important schimb de criptomonede la nivel mondial, a anunțat suspendarea serviciilor către clienții instituționali din SUA la mijlocul lunii iunie.

Sursă foto: analyticsinsight.net

Ce se mai întâmplă cu Bitcoin

După ce o creștere rapidă la începutul anului a dus la aproape dublarea prețului său, bitcoin (BTC) s-a tranzacționat în cea mai mare parte într-un interval extrem de strâns în ultimele câteva luni, luptându-se să se mențină peste 30.000 de dolari pentru o perioadă susținută.

Privind prețul din aprilie și, în special, de la jumătatea lunii iunie, a existat o bruscă răsturnare de situație când bitcoin a încercat să depășească 30.000 USD. Cea mai dramatică situație a avut loc pe 13 iulie, când criptomoneda a ajuns la maximul de un an de peste 31.800 USD în urma unei hotărâri judecătorești favorabile pentru XRP în cazul său cu Comisia pentru Valori Mobiliare și Schimb (SEC) din SUA. În câteva ore, bitcoinul a renunțat nu doar la nivelul de 31.000 USD, ci și la nivelul de 30.000 USD și în câteva zile chiar a scăzut sub 29.000 USD.

Cel mai recent exemplu a venit săptămâna aceasta, când prețul a urcat pe tot parcursul zilei de marți, până la 30.100 USD. Înainte ca știrile despre miting să poată fi chiar publicate, bitcoinul a scăzut înapoi cu peste 1% la aproximativ 29.700 de dolari. Prețul său la momentul scrierii era de 29.400 USD.

Desigur, scăderile în bitcoin din ultimele luni s-au dovedit a fi, de asemenea, de scurtă durată, prețurile revenind rapid de fiecare dată când prețul a scăzut sub 29.000 USD.

În așteptarea clarității reglementărilor

Analiștii indică o serie de motive din spatele mitingurilor care se luptă să se mențină, unul dintre ele fiind mulți cumpărători care stau pe margine până când se clarifică dacă SEC va permite în curând un Spot Bitcoin ETF.

„Piața este blocată în timp ce așteaptă noi informații fundamentale”, a spus Spencer Hallarn, comerciant de instrumente derivate la market maker GSR. Potrivit lui Hallarn, până când SEC ia o decizie cu privire la recenta rafală de aplicații Spot Bitcoin ETF, piața va rămâne echilibrată.

Vestea mult așteptată de la SEC vine după ce gigantul financiar BlackRock a solicitat un Spot Bitcoin ETF la jumătatea lunii iunie, îndemnând un număr de alți administratori tradiționali de active să-și urmeze propriile cereri (sau să depună din nou cererile refuzate anterior).

Minerii de Bitcoin sunt și vânzători

Potrivit lui Sean Farrell, șeful de strategie cripto la FundStrat, un motiv din spatele lipsei de impuls s-ar putea datora faptului că minerii au luat profit înainte de înjumătățirea Bitcoin. Așa-numita reducere la jumătate – în care recompensele sunt reduse la jumătate la 3,125 de bitcoini de la actualul 6,25 – este de așteptat să aibă loc pe 16 aprilie 2024. „Este evident că această cohortă obține profituri în urma unor raliuri majore și capitulează în perioadele prelungite de performanță a prețurilor fixe.”, a spus Farrell.

Continuarea slabă a oricărui raliu ar putea fi, de asemenea, din cauza lipsei susținute de noi participări de retail pe piață, a sugerat Farrell. „Veștile bune sunt că acest model este emblematic pentru porțiunile anterioare ale piețelor anterioare”, a spus el. „Câteva știri pozitive ETF ne-ar putea împinge cu siguranță din această rutină laterală.”

Așteptând o transformare

„Piața a rămas într-un interval atât de strâns în ultima lună, iar schimbarea a permis opțiunilor de interes deschis să se grupeze în aceeași zonă, ceea ce duce la suprimarea volatilității până când iese din intervalul recent”, a spus Hallarn. Volatilitatea, a spus el, va fi oprită până când va exploda în afara intervalului și „nu mai este încătușată de acest efect”.

Nu numai la fața locului, ci și în fluxul de derivate, a existat o rezistență puternică în jurul valorii maxime locale, a spus Christopher Newhouse, un comerciant independent de derivate cripto. „Chiar și pop-urile mici din capătul din față al curbei sunt vândute aproape imediat. Prețurile spot mai ridicate nu sunt singurul lucru stins rapid de comercianți, ci și volatilitatea,” a spus Newhouse.

Reluând gândurile lui Hallarn, Newhouse a spus că unul dintre cei mai semnificativi catalizatori se concentrează în mod special pe ETF-ul spot și orice întârzieri ulterioare sau o aprobare. Poate că aceasta ar putea fi o oportunitate de a reduce volatilitatea august/septembrie și de a merge spre opțiuni datate, a spus Newhouse.

Sursă foto: punchng.com

Asigurarea integrității tranzacțiilor blockchain: încredere prin audit

Auditul blockchain este procesul de examinare și verificare a datelor și tranzacțiilor stocate într-o rețea blockchain. Se concentrează pe evaluarea integrității și acurateții informațiilor înregistrate pe blockchain pentru a se asigura că acestea sunt aliniate cu regulile, protocoalele și reglementările prevăzute.

Prin procesul de audit, codul de contract inteligent este examinat cu minuțiozitate pentru a identifica vulnerabilitățile de toate nivelurile, de la lacune minore până la slăbiciuni critice care ar putea expune milioane la riscuri.

Auditorii analizează și dezvăluie problemele de centralizare, se asigură că codul de proiect funcționează așa cum a intenționat dezvoltatorul și optimizează eficiența codului. Acestea abordează domenii cheie, cum ar fi operațiunile matematice, problemele logice, fluxul de control, controlul accesului și erorile compilatorului. Procedând astfel, probabilitatea unei vulnerabilități a unui contract inteligent este redusă substanțial, oferind o protecție esențială în lumea Web3.

Sheldon Xia, fondatorul și CEO al schimbului de criptomonede Bitmart, a declarat: „Auditul reduce semnificativ riscurile asociate cu vulnerabilitățile contractelor inteligente”. Cu toate acestea, auditul nu este rezolvarea la toate problemele. Multe proiecte adesea nu au întregul lor cod auditat din cauza constrângerilor de timp și buget, lăsând secțiuni ale codului neverificate și potențial susceptibile la probleme.

În plus, auditurile trebuie să fie continue, deoarece codul este actualizat sau bifurcat frecvent, ceea ce face ca auditurile individuale să fie insuficiente pentru securitatea pe termen lung.De asemenea, există provocarea asigurării codului implementat, că este cel care a fost de fapt auditat și nu ceva diferit. Acest lucru subliniază nevoia atât de transparență, cât și de trasabilitate în procesul de implementare, subliniind necesitatea unei abordări mai holistice a securității, care să depășească simpla auditare a codului.

Auditarea sistemelor blockchain este crucială din mai multe motive.

În primul rând, auditul asigură verificarea tranzacțiilor înregistrate pe blockchain. Aceasta implică examinarea istoricului tranzacțiilor, validarea intrărilor și ieșirilor și confirmarea faptului că tranzacțiile respectă regulile predefinite și contractele inteligente. Procedând astfel, auditul ajută la prevenirea tranzacțiilor frauduloase sau eronate și menține integritatea rețelei blockchain.

În al doilea rând, auditarea blockchain joacă un rol vital în securitatea și detectarea fraudelor. Auditorii analizează în detaliu tranzacțiile și controalele de acces și mecanismele criptografice pentru a identifica activitățile neautorizate sau suspecte în cadrul rețelei blockchain. Acest aspect este deosebit de critic în sistemele financiare, lanțurile de aprovizionare și gestionarea datelor sensibile cu riscuri potențiale ridicate.

Auditul îmbunătățește responsabilitatea, ținând participanții responsabili pentru acțiunile lor în cadrul rețelei blockchain. Ajută la identificarea discrepanțelor sau inconsecvențelor, asigurându-se că toate părțile interesate sunt responsabile pentru activitățile lor.

În plus, auditul insuflă încredere în rândul părților interesate în sistemele bazate pe blockchain. Prin optimizarea rețelei blockchain pe baza constatărilor auditului, organizațiile se pot asigura că poate face față unor volume de tranzacții în creștere și atinge obiectivele de performanță dorite.

Importanța proceselor de audit de încredere

În timp ce auditorii joacă un rol esențial în securitatea rețelelor blockchain, fondatorii trebuie să selecteze organizații de renume. Un dezavantaj asociat firmelor de audit umbrite este conflictul de interese. Aceste entități pot avea conflicte nedezvăluite care le compromit independența și obiectivitatea.

Aceștia ar putea fi legați financiar de proiectele pe care le auditează sau mențin parteneriate nedezvăluite sau investiții care introduc părtiniri în evaluările lor. Astfel de conflicte subminează integritatea procesului de audit și ridică îndoieli cu privire la imparțialitatea constatărilor lor.

Transparența este esențială în audit pentru a asigura responsabilitatea și pentru a construi încrederea. Cu toate acestea, firmelor de audit nesigure le lipsește adesea transparența în operațiunile lor. Acestea oferă informații limitate sau vagi despre metodologiile, procesele și calificările auditorilor.Deși o terță parte ar trebui să efectueze audituri, lipsa unei independențe reale în rândul multor auditori înseamnă că rezultatele sunt uneori nesigure. Cu alte cuvinte, ei pot avea un stimulent pentru a evita dezamăgirea clienților.

Lipsa atenției la detalii este un alt dezavantaj asociat firmelor de audit nesigure. Auditurile eficiente necesită o analiză amănunțită, inclusiv o revizuire cuprinzătoare a documentației proiectului, codului sursă, înregistrărilor financiare și măsurilor de securitate. Unele firme se pot baza pe informații incomplete sau inexacte din proiectele lor de audit. În consecință, rapoartele lor pot fi înșelătoare, nereușind să identifice riscuri sau vulnerabilități semnificative. Un audit incomplet sau înșelător poate avea consecințe grave asupra reputației și credibilității unui proiect blockchain. Dacă investitorii, utilizatorii sau autoritățile de reglementare descoperă că un raport de audit nu este de încredere sau este realizat de o firmă nedemn de încredere, acesta erodează încrederea în proiect. Această încredere diminuată poate duce la scăderea adoptării, pierderea investițiilor și potențiale repercusiuni legale.

Cele mai bune practici pentru un audit eficient în sistemele blockchain

În explorarea celor mai bune practici pentru efectuarea auditurilor în mediile blockchain, auditorii trebuie să înțeleagă profund modul în care funcționează sistemele blockchain. Aceasta include cunoașterea arhitecturii de bază, a mecanismelor de consens și a proceselor de validare a tranzacțiilor.

O astfel de expertiză permite auditorilor să identifice potențialele vulnerabilități și să evalueze securitatea și integritatea generală a sistemului. Documentația cuprinzătoare este esențială pentru procesul de audit, asigurându-se că toate informațiile relevante despre sistemul blockchain sunt înregistrate temeinic. Specificațiile tehnice, contractele inteligente, algoritmii criptografici și alte componente critice trebuie documentate pentru a obține informații despre funcționalitatea sistemului și pentru a identifica potențialele riscuri și vulnerabilități.

Mai mult, auditorii ar trebui să revizuiască temeinic baza de cod a sistemului blockchain și să efectueze o analiză detaliată a contractelor inteligente. Acest proces presupune evaluarea codului pentru vulnerabilități, defecte logice și potențiali vectori de atac exploatate de actori rău intenționați. Instrumente și tehnici specializate pot fi folosite pentru a asigura acuratețea și securitatea sistemului în timpul revizuirii codului și analizei contractului inteligent.

Securitatea end-to-end este cheia

Realitatea este că doar auditarea nu este suficientă. Este necesară o abordare mai holistică, cuprinzătoare. În timp ce auditul abordează riscurile bazate pe cod, procedurile de cunoaștere a clienților abordează factorul de risc uman, oferind astfel o imagine de ansamblu mai cuprinzătoare a securității. Cu toate acestea, atingerea echilibrului corect între anonimatul oferit de Web3 și încrederea promovată prin KYC poate fi un proces delicat.

În acest peisaj complex, investitorii ar trebui, de asemenea, să dea dovadă de interes sporit. Pe lângă citirea și înțelegerea rapoartelor de audit, aceștia ar trebui, de asemenea, să caute proiecte auditate de firme de renume, să urmărească actualizările codului de proiect și auditurile corespunzătoare acestora, să cunoască echipa din spatele proiectului și istoricul acestora și să ia în considerare proporția de cod auditat în cadrul proiectului.

Pe măsură ce ecosistemul Web3 continuă să crească, este necesară o abordare cu mai multe fațete care combină auditul cuprinzător, procesele KYC robuste și interesul investitorilor pentru a asigura o securitate optimă. Acest lucru, alături de un efort concertat de a aborda provocările riscurilor de centralizare, poate oferi o bază mai sigură pentru creșterea continuă și succesul proiectelor Web3.

Sursă foto: monikaproffitt.medium.com

Președintele BFN: Continuitatea în educația financiară joacă un rol vital în promovarea alfabetizării financiare

Educația financiară continuă poate contribui la creșterea încrederii în gestionarea finanțelor, la dezvoltarea unor strategii eficiente de economisire și investiții și, în cele din urmă, la asigurarea unei stabilități financiare pe termen lung, ne-a declarat Sorin-Cristian NIȚĂ, Asistent Univ. Dr. Academia de Studii Economice și Președintele Bucharest Fintech Network, adăugând că unul dintre factorii cheie care necesită o abordare atentă este necesitatea continuității în educația financiară.

“Pentru a dezvolta o înțelegere profundă și aplicabilă a conceptelor financiare, trebuie să adoptăm o abordare de lungă durată”, a spus domnul Niță, după ce au apărut datele Eurobarometrului privind Monitorizarea nivelului de alfabetizare financiară în UE, potrivit cărora România este pe ultimul loc din UE în ceea ce privește educația financiară.

Domnia sa ne-a explicat: “Domeniul financiar contemporan este extrem de complex în comparație cu cel de acum o generație. În urmă cu douăzeci și cinci de ani, să știi cum să menții un cont curent și de economii la o instituție financiară a fost suficient pentru majoritatea populatiei. Cu toate acestea, consumatorii de astăzi trebuie să poată diferenția între o gamă largă de produse, servicii și furnizori de produse financiare pentru a-și gestiona cu succes finanțele personale. Cu siguranță, tinerii au acces la credit la o vârstă mult mai frageda decât părinții lor. În consecință, ei au nevoie de o înțelegere mai cuprinzătoare a creditului decât a fost oferită generației anterioare – inclusiv impactul dobânzii compuse asupra soldurilor și implicațiile gestionării greșite a conturilor de credit. În plus, întrucât progresele tehnologice au contribuit în mod semnificativ la schimbări dramatice pe piața serviciilor financiare, consumatorii trebuie, în general, să fie familiarizați cu rolul pe care îl joacă computerele în derularea fiecărei tranzacții financiare tradiționale, de la retragerea de fonduri până la obținerea accesului la credite. Bancile au inteles acest lucru, motiv pentru care au realizat tot mai multe campanii de informare a populatiei.

Cu toate acestea, în ciuda investițiilor semnificative ale băncilor în campanii de educație financiară, rezultatele expuse în Eurobarometrul privind Monitorizarea nivelului de alfabetizare financiară în UE sugerează că, în ciuda alocării considerabile de resurse financiare din partea instituțiilor bancare către inițiativele de educație financiară, România se situează în coada clasamentului în ceea ce privește nivelul său de alfabetizare financiară, comparativ cu alte state membre ale Uniunii Europene. Această realitate poate fi elucidată prin intermediul unui ansamblu de factori interdependenți care influențează în mod colectiv impactul acestor campanii:

Un prim factor care merita mentionat din perspectiva mea este complexitatea subiectului. Educația financiară se adâncește în concepte și terminologie adesea sofisticate, cum ar fi dobânzile compuse, strategiile de investiții și implicațiile inflației. Acest nivel de complexitate poate, într-o oarecare măsură, demoraliza participarea activă în inițiativele de educație financiară și inhiba aplicarea practică a noțiunilor în viața de zi cu zi.

Un alt factor ce trebuie luat in considerare este constituit de rezistența la schimbare și atitudinile predominante existente: Rezistența la schimbare și persistența obiceiurilor financiare problematice pot fi accentuate de lipsa unei conștientizări adecvate sau a unei adaptări la noile paradigme promovate în cadrul campaniilor educaționale. Persoanele care sunt rezistente la schimbare pot fi mai puțin dispuse să se angajeze în procesul de învățare necesar pentru a dobândi cunoștințe financiare. În contextul educației financiare, aceasta poate duce la ignorarea sau evitarea oportunităților de a învăța concepte și abilități financiare noi. Elementele culturale și tradițiile financiare sunt si ele de luat in calcul deoarece acestea pot afecta receptarea și asimilarea educației financiare. Modificarea mentalităților și a practicilor financiare tradiționale poate necesita eforturi susținute pe termen lung.

Unul dintre factorii cheie care necesită o abordare atentă este necesitatea continuității în educația financiară. Educația financiară nu este o destinație, ci o călătorie. Investițiile în programe scurte sau campanii izolate pot oferi doar o perspectivă parțială și adesea nesatisfăcătoare asupra subiectului complex al finanțelor. Pentru a dezvolta o înțelegere profundă și aplicabilă a conceptelor financiare, trebuie să adoptăm o abordare de lungă durată.

De ce necesitatea continuității joacă un rol vital în promovarea alfabetizării financiare? Acest aspect este legat direct de modul în care oamenii asimilează și aplică cunoștințele. Când vorbim de dobânzi compuse, investiții și inflație, nu putem aștepta ca aceste concepte să fie înțelese în profunzime într-o perioadă scurtă de timp. Reținerea și aplicarea eficientă a acestor cunoștințe necesită o abordare treptată și repetată. Într-o societate în continuă evoluție, promovarea comportamentelor financiare sănătoase și durabile necesită un angajament pe termen lung. În ciuda provocărilor, educația financiară continuă poate contribui la creșterea încrederii în gestionarea finanțelor, la dezvoltarea unor strategii eficiente de economisire și investiții, și în cele din urmă, la asigurarea unei stabilități financiare pe termen lung.

Ajustarea eficientă a eforturilor pentru sporirea nivelului de alfabetizare financiară necesită o coordonare atentă între agenții guvernamentali, instituțiile financiare, instituțiile de învățământ și comunitatea în general. O posibilă direcție ar implica simplificarea conținutului educațional și furnizarea de instrucțiuni practice, dezvoltarea de programe durabile pe termen lung și promovarea unei culturi financiare prudente și bine informate”.

Deşi băncile au alocat, în ultimii ani, bugete semnificative pentru numeroase companii de educaţie financiară,  inclusiv prin intermediul Asociaţiei Române a Băncilor, rezultatele întârzie să apară în România, cel puţin comparativ cu alte state UE.

Realitatea arată că suntem pe ultimul loc în ceea ce priveşte educaţia financiară, potrivit Eurobarometrului privind Monitorizarea nivelului de alfabetizare financiară în UE, publicat în această lună. Eurobarometrul a măsurat, în luna martie- aprilie 2023, numărul corect de răspunsuri  la cinci întrebări de cunoştinţe financiare.

Alin Iacob, preşedintele  Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), spune: “Datele acestui Eurobarometru arată că nu suntem doar foarte departe de campionii UE (NL, FI, DK) cu scor mare (4 sau 5 răspunsuri corecte) – România având doar 13%, comparativ cu 40% sau mai mult, dar ne situăm pe primul loc pentru scorul scăzut (0 sau 1) la răspunsuri corecte) – 30%. Pentru mine este foarte clar că, fără un efort național uriaș, care să implice toate părțile interesate, inclusiv organizațiile de consumatori specializate în servicii financiare, viitorul nu sună bine”.

sursa:financialintelligence.ro

sursa foto:financialintelligence.ro