Automatizare AI: crearea unui câmp de joc egal în industria financiară
În 2023, va deveni tot mai dificil de găsit o organizație care nu s-a gândit să folosească inteligența artificială (AI) la un moment dat în ciclul său de viață. Nu este o surpriză, deoarece automatizarea oferă firmelor un avantaj competitiv – dar având în vedere accesibilitatea AI, dacă toată lumea are un avantaj competitiv, înseamnă asta că suntem pe un teren de joc egal?
Modelele de limbaj mari (LLM) au jucat un rol esențial în accelerarea adoptării AI generative. Mai exact, ChatGPT de la OpenAI. În 2022, serviciul a fost ușor de încercat, iar nivelul de interacțiune a fost ceva ce multe companii nu au experimentat înainte. Le-a deschis ochii asupra unei noi tehnologii care le-ar putea afecta afacerile.
Dovada acestui lucru poate fi văzută într-un raport al Auditoria, furnizorul de automatizare SaaS bazat pe inteligență artificială. În 2023, 32% dintre respondenți au evidențiat inteligența artificială și învățarea automată ca fiind tendința tehnologică de vârf într-o acțiune pentru mai multă automatizare. Cu toate acestea, promisiunea AI de automatizare utilă nu se limitează doar la domeniul financiar. De fapt, un studiu realizat de Noventiq, firma de securitate cibernetică, a arătat că automatizarea informațiilor ar putea beneficia de sectoare precum educația, sectorul public, industria transporturilor și asistența medicală.
Regiunile care sunt în fruntea utilizării AI
Raportul companiei de securitate cibernetică se concentrează pe America Latină (LatAm) și observă beneficiile specifice regiunii ale inteligenței artificiale: eliminarea barierei lingvistice, creșterea competitivității regiunii în economia globală și distrugerea stăpânirii monopolurilor locale, permițând noi intrări pe piață. .
În ciuda beneficiilor foarte reale ale tehnologiei în LatAm, țările APAC sunt lider în dezvoltarea AI, conform cercetării de la Statista. China și India au o rată de adoptare a AI de 58 și, respectiv, 57%, Italia ocupând locul trei la 42%. Cercetarea arată o varietate de țări din diferite regiuni, inclusiv Europa, MEA, America de Nord și de Sud și Asia.
Richard Karlsson, CEO al firmei suedeze de inteligență artificială, Grasp, explică că, în mod fundamental, pentru a profita la maximum de AI, firmele trebuie să aibă un caz de utilizare specific care să abordeze o anumită problemă cu care se confruntă clienții. În timp ce dezvoltarea unui sistem de bază pentru AI se găsește adesea în țările mai dezvoltate, stratul de aplicație poate fi creat oriunde în lume.
Pe măsură ce mai multe țări adoptă utilizarea stratului de aplicare, cu atât este mai probabil ca acestea să lucreze la un strat de fundație în timp. „Costul rulării unui startup astăzi este mult mai mic decât era înainte și asta pentru că totul este în cloud. Ca urmare, bazele AI pot fi ușor accesibile de oriunde în lume.”
Distribuirea averii și oportunităților
Unul dintre cele mai mari avantaje ale dezvoltării AI este faptul că oferă atât de multe oportunități pentru diferite organizații. Marile corporații pot beneficia de el la fel de mult ca și firmele mai mici. Anterior, organizațiile mari aveau avantaj datorită unui pool de resurse mai mare. Drept urmare, mai mulți oameni ar putea fi desemnați să cerceteze informații care erau disponibile gratuit pe web. Introducerea AI automatizată înseamnă că toate informațiile de acolo pot fi evaluate de un bot care lucrează pentru orice firmă de dimensiune.
„Trebuie să o implementăm sau riscăm să rămânem în urmă”
Firmele mai mici, probabil, au mai puțin de pierdut atunci când lucrează la dezvoltarea sau integrarea AI. Ei pot începe cu tehnologia, în timp ce organizațiile mai mari trebuie să cheltuiască resurse pentru a trece la utilizarea AI. Cu toate acestea, datorită popularității actuale a tehnologiei, mulți operatori aflați descoperă că mâinile lor sunt forțate să o integreze sau riscă să rămână în urmă.
Cu un an în urmă, este posibil ca întreprinderile să fi avut inteligență artificială pe radare, dar cu siguranță nu a fost la fel de populară ca astăzi. Acum lucrurile se mișcă foarte repede, potrivit lui Karlsson. Integrarea și dezvoltarea AI s-au transformat într-o cursă și, ca urmare, ar trebui să ne așteptăm să vedem niveluri ridicate de adoptare în următoarele șase până la 12 luni.
Organizațiile nu pot fi limitate în ceea ce privește integrarea AI
Cu toate acestea, Karlsson subliniază că multe organizații sunt prea limitate în ceea ce privește aplicarea AI, considerând-o pur și simplu ca un mijloc de a rezolva un anumit punct de durere și de a ține pasul cu concurenții. Deși acest lucru este important, există o imagine mult mai mare. El observă că există trei elemente ce cauzează efectele.
„Abordarea unei probleme specifice și găsirea unui caz de utilizare pentru a îmbunătăți productivitatea este primul element. Mulți oameni se gândesc doar la AI din această perspectivă. Organizațiile trebuie să se gândească la fondurile economisite de AI și la modul în care acestea pot fi cheltuite pentru analize și alte proiecte. Acesta este al doilea element. Iar elementul final este impactul pe care îl va avea asupra economiei.”
Luând în considerare toate acestea, Karlsson spune: „Va avea loc o mare, mare schimbare în sectorul financiar în anul care vine”.
Sursă foto: dlabs.ai