Archives October 2023

Banca Spaniei adoptă „euro digital”și explică beneficiile sale

Euro digital va face din plățile electronice o piesă vitală a sistemului financiar, susține declarația. Banco de España, banca centrală a Spaniei, s-a alăturat unui cor de instituții bancare europene care își pregătesc clienții pentru potențialele beneficii ale unui euro digital. Banca centrală a publicat pe 19 octombrie un scurt text în care explică natura și utilizările potențialei monede digitale a băncii centrale (CBDC) a Uniunii Europene.

Banca susține că formatul fizic de numerar „nu permite exploatarea tuturor avantajelor oferite de digitalizarea în creștere a economiei și a societății”. Cu toate acestea, euro digital va face din plățile electronice o piesă vitală a sistemului financiar.

Autorii evidențiază posibilitatea plăților offline cu euro digital, subliniind nivelul său de confidențialitate, echivalent cu numerar. De asemenea, asigură că, în formularul online, datele utilizatorilor vor fi în continuare vizibile doar pentru instituțiile lor financiare și nu pentru furnizorul de infrastructură CBDC, Eurosystem.

Conform calendarului proiectului publicat în text, actuala „fază de pregătire”, lansată pe 18 octombrie, se va încheia până în 2025. Cu toate acestea, o decizie finală privind emiterea unui CBDC pan-UE nu a fost încă luată.

Banca Finlandei și-a exprimat recent același sentiment amiabil față de euro digital. Un membru al consiliului de administrație, Tuomas Välimäki, l-a numit „cel mai actual proiect” din sectorul european de plăți.

Pe 25 octombrie, Banca Centrală Europeană (BCE) a distribuit un link către pagina dedicată informațiilor de bază despre euro digital. Promite să ofere o „viață mai ușoară” și o „Europa mai puternică”. La începutul lunii octombrie, consiliul guvernamental al BCE a anunțat începutul „fazei de pregătire” pentru proiectul euro digital. Acesta va dura doi ani și se va concentra pe finalizarea regulilor pentru moneda digitală și pe selectarea posibililor emitenți.

Companiile cripto au încălcat deja noile reguli din Regatul Unit de 221 de ori, spune FCA

Multe dintre firmele pe care FCA le-a avertizat că încalcă noile reguli par a fi scheme dubioase cu randament ridicat, dar și firmele legitime au primit avertismente.

Firmele care promovează cripto au încălcat noile reguli de cripto marketing ale Regatului Unit de cel puțin 221 de ori de la intrarea în vigoare la începutul lunii octombrie, spune autoritatea de reglementare financiară a țării.

Într-o declarație din 25 octombrie, Autoritatea de Conduită Financiară a Regatului Unit (FCA) a declarat că, de când au intrat în vigoare regulile de promovare a criptomonedei din 8 octombrie, firmele încă nu reușesc să ofere avertismente suficient de vizibile și informații adecvate despre riscuri și fac afirmații cu privire la siguranța, securitatea sau ușurința utilizării criptomonedei fără a evidenția riscurile implicate. Cel mai recent număr de avertismente al FCA vine după ce a declarat, pe 9 octombrie, că a emis 146 de alerte cu privire la încălcări ale noilor reguli în cele 24 de ore de la intrarea în vigoare a noului regim.

În timp ce multe dintre alertele FCA legate de cripto par a fi scheme nelegitime care oferă randament ridicat al investițiilor cripto, FCA a luat măsuri și împotriva afacerilor aparent legitime. O declarație din 10 octombrie a menționat că a impus restricții asupra Rebuildingsociety – firma reglementată de FCA cu care Binance s-a asociat cu scopul de a-și aproba marketingul și comunicațiile pentru a se conforma noilor reguli ale FCA. Binance a oprit ulterior înscrierea de noi utilizatori din Marea Britanie.

„Ne așteptăm ca firmele autorizate care aprobă promoțiile financiare ale firmelor de criptoactive să-și ia în serios obligațiile de reglementare”, se arată în comunicatul FCA. „Acolo unde acest lucru nu se întâmplă, vom lua măsuri.” Aceștia lucrează și cu platforme de socializare, magazine de aplicații, motoare de căutare, registratori de nume de domenii și furnizori de plăți pentru a elimina, bloca și opri fluxul de fonduri către reclamele interzise.

Conform noilor reguli, reclamele legate de cripto pot fi promovate sau aprobate numai de firmele autorizate sau reglementate de FCA și se pot aplica tuturor companiilor, chiar și celor fără prezență în Regatul Unit. Reclamele trebuie să aibă „avertismente de risc proeminente” și să nu stimuleze investiția în cripto. Promo-urile tipice pe piețele de peste mări, cum ar fi bonusurile de recomandare și meme-urile, sunt interzise și restricționate în Regatul Unit.

Directorul de conformitate Transak, James Young, a declarat că regimul FCA este „o provocare” privind implementarea pentru companii, dar consideră că protecția consumatorilor va crește adoptarea „la scară exponențială”.

Sursă foto: 11onze.cat

Mastercard și Pemo stimulează adopția IMM-urilor ,,fără numerar“ printr-un nou parteneriat

Emiratele Arabe Unite caută să-și susțină piața întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) prin încurajarea parteneriatelor strategice între companiile din regiune. Anunțate în timpul Fintech Surge la GITEX 2023, Mastercard și Pemo sunt ultimele parteneriate pentru a îmbunătăți sectorul.

Colaborarea își propune să susțină impulsul către o economie fără numerar, oferind IMM-urilor acces la soluții digitale de gestionare a cheltuielilor care le permit să se extindă și să se dezvolte. Combinând tehnologia de plată digitală și contactless, cardurile corporative fizice și virtuale ale Pemo permit companiilor să digitalizeze și să automatizeze procesul de gestionare a cheltuielilor. Aceastea includ plățile facturilor cu un singur clic și monitorizarea în timp real a fluxului de numerar pentru o vizibilitate deplină asupra cheltuielilor obișnuite.

Parteneriatul va oferi deținătorilor de carduri Pemo Mastercard Corporate acces la o serie de funcții care le permit să sporească productivitatea, să economisească cheltuielile de afaceri și de petrecere a timpului liber și să contribuie la creșterea afacerii.

Programul va conecta, de asemenea, deținătorii de carduri IMM-uri la peste 150 de reduceri ale comercianților prin intermediul platformei Easy Saving Specials (ESS). ESS este un program global, exclusiv pentru IMM-uri, bazat pe răscumpărare, cu oferte limitate în timp pentru comerciant, răscumpărate la finalizarea comenzii. Acestea includ reduceri și oferte la serviciile atât de necesare, precum:

  • Google Workspace
  • DocuSign,
  • Google Ads
  • Meta Ad
  • Notion

„La Mastercard, suntem dedicați să conectăm întreprinderile mari și mici cu modalități mai bune de a efectua plăți și de a gestiona cheltuielile. Soluțiile noastre inovatoare de plată oferă întreprinderilor eficiență, transparență și control sporit”, a declarat Gina Petersen-Skyrme, vicepreședinte și responsabil pentru dezvoltarea afacerilor în țară, Emiratele Arabe Unite și Oman.

Beneficii adăugate

Deținătorii de carduri vor putea, de asemenea, să acceseze beneficiile de călătorie și de divertisment. Acestea includ accesul la saloanele aeroporturilor din Orientul Mijlociu și acoperă, de asemenea, serviciul de concierge la aeroport, reduceri la cursele cu mașina la cerere și serviciile de închiriere de mașini.

În plus, cei care activează cardurile înainte de sfârșitul anului vor primi o ofertă exclusivă, pe timp limitat. Ei pot primi până la 1% cashback din publicitate corporativă timp de trei luni.

Valorificarea unei piețe în plină expansiune

IMM-urile cuprind 94% din numărul total de companii care operează în Emiratele Arabe Unite, reprezentând 40% din PIB numai în Dubai. Cheltuielile corporative cu IMM-uri se fac de obicei folosind carduri personale sau numerar. Acesta este motivul pentru care procesul de reconciliere poate dura o perioadă semnificativă de timp, este supus unor erori și oferă un control insuficient al cheltuielilor. În plus, IMM-urile ratează adesea unele dintre avantajele de care se bucură de obicei companiile mai mari. Cardurile corporative Pemo Mastercard urmăresc să rezolve aceste probleme.

„Suntem în mod special orientați către IMM-uri și suntem conștienți de punctele lor slabe. Prea mult timp, IMM-urile s-au confruntat cu provocări atunci când vine vorba de a-și ține sub control finanțele și procesele de management al cheltuielilor”, a declarat Valerie Konde, co-fondatorul Pemo.

„Lipsa vizibilității și procesele manuale greoaie încetinesc literalmente întreaga operațiune și afacerea. Datorită parteneriatului nostru cu Mastercard, dăm înapoi IMM-urilor. Acum, companiile pot opera și mai eficient utilizând tehnologii inovatoare și soluții pline de satisfacții care le permit afacerilor să se dezvolte. Suntem mândri că deținătorii de carduri Pemo Mastercard Corporate vor avea acces la o serie de beneficii. Beneficii care îi vor ajuta în mod activ să-și extindă afacerea și să economisească bani în același timp.”

Sursă foto: time.com

Țările cu venituri medii-inferioare sunt lideri în adoptarea cripto, dar nu și ca volum

Utilizarea este în scădere, dar viitorul cripto-ului pare strălucit datorită adoptării în economiile în curs de dezvoltare, potrivit Chainalysis.

India este lider mondial în adoptarea cripto, urmată de Nigeria și Vietnam, potrivit unui nou raport Chainalysis. Cu toate acestea, America de Nord reprezintă aproape un sfert din toată valoarea primită de schimburile de criptomonede, Statele Unite fiind lider de departe.

Pentru a calcula adoptarea, Chainalysis a folosit datele de trafic web de la 13 miliarde de vizite web pentru a urmări cinci categorii de activitate, ponderate în funcție de paritatea puterii de cumpărare pe cap de locuitor. Adică, „dacă două țări ar primi cantități egale de criptomonede la serviciile centralizate, țara cu PPP pe cap de locuitor mai scăzut s-ar clasa în frunte”. Acest lucru va ajuta la determinarea locului în care „oamenii obișnuiți folosesc cripto cel mai mult ”.

Adopția cripto este în scădere la nivel mondial, cu excepția țărilor cu venituri medii inferioare (LMI), precum India, Nigeria și Ucraina, pe locul cinci, arată raportul. Acele țări, în care trăiește 40% din populația lumii, au fost cei mai mari adoptatori de cripto, din al doilea trimestru al anului 2022, când utilizarea mondială a început să scadă: „Acest lucru ar putea fi extrem de promițător pentru perspectivele viitoare ale cripto. Țările LMI sunt adesea țări în creștere, cu industrii și populații dinamice, în creștere. […] Dacă țările LMI sunt viitorul, atunci datele indică faptul că cripto va fi o mare parte a acestui viitor.”

Asia Centrală și de Sud și Oceania; Europa Centrală, de Nord și de Vest; și America de Nord se reunesc ca primii inițiatori ai valorii tranzacțiilor primite.

În timp ce America de Nord era dominantă pe piața cripto în funcție de volum, a existat o scădere clară a volumului tranzacțiilor instituționale începând din aprilie. Ponderea stablecoin-ului în acel volum a scăzut, de asemenea, semnificativ, de la 70,3% în februarie la 48,8% până în iunie. Volumul ponderat al tranzacțiilor în finanțe descentralizate (DeFi) a scăzut de la peste 75% în august 2022 la mai puțin de 50% în iulie 2023.

Europa Centrală, de Nord și de Vest a produs 17,6% din valoarea cripto primită, Regatul Unit reprezentând mai mult de două ori volumul Germaniei, clasată pe locul doi. Marea Britanie s-a clasat pe locul 14 în ceea ce privește adopția la nivel mondial.

Franța a condus însă în creșterea DeFi. DeFi a înregistrat o creștere în Asia Centrală și de Sud și Oceania; Europa de Est; și Europa Centrală, de Nord și de Vest de la an la an în cele 12 luni care se încheie în iunie 2023.

Asia Centrală și de Sud și Oceania au reprezentat 19,3% din valoarea cripto primită de schimburi. India, locul întâi, a condus Vietnamul cu aproximativ 100%.

Interdicțiile din China au redus volumul tranzacțiilor în Asia de Est, începând cu 2020. Cu toate acestea, China a produs peste 75 de miliarde de dolari în valoare primită de burse în cele 12 luni încheiate în iunie, aproape trei sferturi fiind gestionate de burse centralizate.

În Orientul Mijlociu și Africa de Nord, Turcia a înregistrat o mare predominanță în traficul web către site-uri de token nefungibile, iar Arabia Saudită a condus lumea în creșterea tranzacțiilor cu 12%. Nigeria se ridică peste alte țări subsahariane în funcție de volumul tranzacțiilor. Această regiune reprezintă 2,3% din volumul mondial. Bitcoin este cel mai popular în acea regiune, reprezentând 9,3% din volum, comparativ cu 4,2% în Asia de Est.

În America Latină (unde Chainalysis plasează Mexic și Puerto Rico), Argentina și Brazilia sunt cei mai importanți contributori la volumul tranzacțiilor. Raportul notează rolul cripto în protejarea utilizatorilor împotriva inflației din regiune.

Sursă foto: forbes.com

Majoritatea utilizatorilor se tem că inteligența artificială folosește datele lor , conform unui sondaj privind confidențialitatea consumatorilor

Cercetările realizate de Cisco, fintech-ul global care lucrează pentru un viitor mai incluziv, a dezvăluit că consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani au mai multe șanse să își acceseze drepturile de acces vizate (42%) decât consumatorii de peste 75 de ani (6%). Descoperirile, publicate în Cisco 2023 Consumer Privacy Survey fac parte din ancheta mai amplă a companiei cu privire la percepțiile și comportamentele consumatorilor cu privire la confidențialitatea datelor.

După apariția inteligenței artificiale (AI), 62% dintre consumatori și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu utilizarea tehnologiei de către organizații și modul în care acestea interacționează cu datele lor. 60% au ajuns atât de departe încât au spus că și-au pierdut deja încrederea în firme din cauza utilizării AI.

Cu toate acestea, în ciuda îngrijorărilor, nu este totul sumbru pentru AI. 48% dintre respondenți au fost de acord că inteligența artificială poate fi de ajutor în îmbunătățirea vieții lor. 54% chiar au spus că vor împărtăși de bunăvoie date personale anonimizate pentru a îmbunătăți produsele AI și luarea deciziilor.

„Lumea urmărește modul în care companiile vor aborda AI într-un mod responsabil”, a declarat Dev Stahlkopf, vicepreședinte executiv Cisco și director juridic. „Pentru Cisco, asta înseamnă să ne concentrăm pe respectarea vieții private și a drepturilor omului, pe măsură ce încorporăm tehnologia AI.”

În ciuda apariției ChatGPT și a inteligenței artificiale generativă în 2023, peste jumătate (52 %) dintre respondenții la sondaj au spus că nu sunt conștienți de acest lucru.

Dintre cei care folosesc în mod regulat Gen AI (12%), doar jumătate au indicat că se abțin de la introducerea de informații personale sau confidențiale în aplicațiile Gen AI. Este de remarcat faptul că ceilalți 50% pot introduce într-adevăr informații personale sau confidențiale. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că 88% dintre respondenți au indicat că ar fi „Oarecum” sau „Foarte” îngrijorați dacă datele lor introduse în Gen AI ar fi partajate.

Tinerii consumatori care susțin confidențialitatea datelor

Anul acesta, 33% dintre respondenți se califică drept „Activi în domeniul confidențialității”. Aceasta înseamnă că le pasă de confidențialitate și sunt dispuși să acționeze pentru a o proteja. Unii au acționat: de exemplu, schimbând între companii sau furnizori din cauza politicilor lor de date sau a practicilor de partajare a datelor.

Consumatorii mai tineri sunt cei mai dispuși să ia măsuri pentru a-și proteja confidențialitatea. 42% dintre consumatori, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, susțin confidențialitatea, un procent care scade constant odată cu vârsta.

Procentul consumatorilor care solicită ștergerea sau modificarea datelor a crescut la 19%, față de 14% anul trecut. Din nou, acest lucru este foarte corelat cu vârsta: 32% dintre consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani fac solicitări de ștergere sau modificare a datelor, comparativ cu doar 4% dintre consumatorii mai în vârstă.

Conștientizarea publicului vizavi de legile privind confidențialitatea continuă să fie relativ scăzută, 46% dintre respondenți fiind conștienți de legea confidențialității din țara lor. Cei care cunosc legea au mai multe șanse să simtă că își pot proteja datele în mod adecvat.

Doar 40% dintre cei care nu cunosc legea țării lor simt că își pot proteja datele, comparativ cu 74% dintre cei care cunosc legea. 68% dintre consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consideră că își pot proteja datele, iar acest lucru scade treptat, până la 47% dintre consumatorii de peste 65 de ani care spun acest lucru.

Rolul legilor și guvernelor

Mulți consumatori se așteaptă la guvern a stabili standardele de siguranță și pentru a aplica protecția vieții private. Jumătate (50%) dintre respondenți au spus că administrația națională sau locală ar trebui să aibă rolul principal în protejarea datelor, în timp ce 21% au spus că companiile private ar trebui să fie în primul rând responsabile pentru protecția datelor.

„Pe măsură ce guvernele adoptă legi și companiile încearcă să creeze încredere, consumatorii trebuie, de asemenea, să ia măsuri și să folosească tehnologia în mod responsabil pentru a-și proteja propria confidențialitate”, spune Harvey Jang, vicepreședinte Cisco, consilier general adjunct și ofițer șef de confidențialitate.

Consumatorii sunt împărțiți în ceea ce privește valoarea localizării datelor. Majoritatea au auzit despre astfel de cerințe și 76% au indicat inițial că localizarea datelor ar putea fi bună. Cu toate acestea, luând în considerare costul asociat cu acesta, ceea ce face ca produsele și serviciile să fie mai scumpe, doar 44% au fost în favoarea localizării datelor.

Sursă foto: red-gate.com

Google protejează utilizatorii cu privire la acuzațiile de drepturi de autor AI

Google a declarat în mod explicit că doar șapte produse intră sub această protecție legală, cu excepția instrumentului de căutare Bard de la Google.

Google și-a anunțat angajamentul de a proteja utilizatorii sistemelor de inteligență artificială generativă (AI) din cadrul platformelor sale Google Cloud și Workspace în cazurile în care se confruntă cu acuzații de încălcare a proprietății intelectuale. Această mișcare aliniază Google cu alte companii, cum ar fi Microsoft, Adobe și altele, care au făcut și ele asigurări similare. Într-o postare recentă pe blog, Google a arătat clar că utilizatorii care folosesc produse integrate cu capabilități generative de inteligență artificială vor primi protecție legală. Acest anunț abordează preocupările tot mai mari cu privire la potențialele probleme legate de drepturile de autor asociate cu inteligența artificială generativă.

Google a subliniat în mod explicit șapte produse care intră sub această protecție legală. Produsele sunt Duet AI în Workspace, cuprinzând generarea de text în Google Docs și Gmail, precum și generarea de imagini în Google Slides și Google Meet; Duet AI în Google Cloud; Vertex AI Search; Conversație Vertex AI; Vertex AI Text Embedding API; Subtitrări vizuale pe Vertex AI; și API-urile Codey. Merită remarcat faptul că această listă nu a inclus instrumentul de căutare Google Bard.

Google a dezvăluit o abordare distinctă a despăgubirii proprietății intelectuale, descrisă ca fiind o strategie de pionierat în două direcții. În cadrul acestei inițiative, Google își extinde protecția pentru a include atât datele de antrenament, cât și rezultatele generate de modelele sale fundamentale. Aceasta înseamnă că, dacă se iau măsuri legale împotriva cuiva din cauza utilizării datelor de formare Google care implică materiale protejate prin drepturi de autor, Google își va asuma responsabilitatea pentru soluționarea acestei provocări legale.

Compania a precizat că indemnizația aferentă datelor de formare nu este o formă nouă de protecție. Cu toate acestea, Google a recunoscut că clienții săi și-au exprimat dorința de a obține o confirmare clară și explicită că această protecție se extinde la scenariile în care datele de instruire încorporează material protejat prin drepturi de autor.

Google va proteja suplimentar utilizatorii dacă se confruntă cu acțiuni în justiție din cauza rezultatelor pe care le obțin în timpul utilizării modelelor sale de bază. Aceasta include scenarii în care utilizatorii generează conținut asemănător lucrărilor publicate. Compania a subliniat că această garanție depinde de faptul că utilizatorii nu generează sau utilizează în mod intenționat conținut pentru a încălca drepturile altora.

Alte companii au emis declarații similare. Microsoft și-a declarat angajamentul de a-și asuma responsabilitatea legală pentru utilizatorii produselor sale Copilot. Adobe, pe de altă parte, și-a afirmat dedicarea pentru protejarea clienților de drepturile de autor, confidențialitate și drepturi de publicitate atunci când folosesc Firefly.

Noul proiect de lege al Senatului propune pedepsirea creatorilor de deepfake-uri generate de AI

Actul propus a venit la doar câteva ore după ce discuțiile între actori și studiourile de la Hollywood au fost întrerupte, replicile AI fiind un subiect major în negocieri. Recreările neautorizate ale vocilor și imaginilor oamenilor bazate pe inteligență artificială (AI) ar fi interzise în temeiul unui proiect de lege propus de un grup bipartizan de senatori ai Statelor Unite.

Într-un comunicat de presă din 11 octombrie, senatorii democrați Chris Coons și Amy Klobuchar, împreună cu senatorii republicani Marsha Blackburn și Thom Tillis, au lansat un proiect de discuție al Legii Nurture Originals, Foster Art și Keep Entertainment Safe (NO FAKES). Companiile sau persoanele care creează o replică AI neautorizată a cuiva – în viață sau decedată – ar fi răspunzătoare pentru daune în temeiul actului, împreună cu platformele care găzduiesc cu bună știință imitații AI neautorizate. Penalitățile ar începe de la 5.000 USD per încălcare.

Proiectul de lege permite utilizări limitate ale replicilor AI neautorizate protejate de Primul Amendament, inclusiv cele utilizate pentru știri, ca parte a documentarelor sau pentru „comentare, critică, bursă, satiră sau parodie”. „Creatorii din întreaga națiune fac apel la Congres să stabilească politici clare care reglementează utilizarea și impactul IA generativă”, a spus senatorul Coons într-o declarație. „Congresul trebuie să găsească echilibrul potrivit pentru a apăra drepturile individuale, pentru a respecta Primul Amendament și pentru a stimula inovația și creativitatea AI.” Senatorul Blackburn a adăugat că proiectul de lege este un „prim pas bun” pentru a proteja compozitorii, actorii și creatorii din SUA care „merită dreptul de a-și deține numele, imaginea și asemănarea (NIL).”

Proiectul de lege vine pe fondul creșterii numărului de melodii create cu ajutorul instrumentelor AI care imită artiștii, găzduite pe platforme de streaming precum YouTube și SoundCloud. Asemănările generate de AI au reprezentat, de asemenea, un punct cheie în grevele și negocierile actorilor de la Hollywood, sindicatul Screen Actors Guild-Federația Americană a Artiștilor de Televiziune și Radio (SAG-AFTRA) susținând propunerea. Pe 11 octombrie, SAG-AFTRA a declarat că negocierile cu Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (AMPTP) au eșuat, susținând că aceasta din urmă a refuzat „să protejeze artiștii de a fi înlocuiți de AI”, printre alte motive.

Într-o declarație din aceeași zi, AMPTP a spus: „Este clar că decalajul dintre AMPTP și SAG-AFTRA este prea mare, iar conversațiile nu ne mai mută într-o direcție productivă”. Pe 27 septembrie, Writer’s Guild of America (WGA) și-a încheiat greva după aproape cinci luni după ce sindicatul a ajuns la un acord cu AMPTP privind utilizarea AI în camerele scriitorilor, împreună cu salarii mai mari și contracte mai echitabile.

Sursă foto: eweek.com

China stabilește reguli mai stricte pentru antrenarea modelelor generative de AI

Proiectul de lege subliniază că datele care fac obiectul cenzurii pe internetul chinez nu ar trebui să servească drept material de instruire pentru aceste modele.

China a lansat reglementări de securitate pentru companiile care furnizează servicii de inteligență artificială generativă (AI), cuprinzând restricții privind sursele de date utilizate pentru formarea modelelor AI.

Miercuri, 11 octombrie, regulamentele propuse au fost eliberate de Comitetul Național de Standardizare a Securității Informației, format din reprezentanți ai Administrației Cyberspace din China (CAC), Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației și agențiilor de aplicare a legii.

AI generativ, așa cum este exemplificat de către ChatGPT de la OpenAI, dobândește capacitatea de a îndeplini sarcini prin analiza datelor istorice și generează conținut nou, cum ar fi text și imagini, pe baza acestei instruiri.

Comitetul recomandă efectuarea unei evaluări de securitate a conținutului utilizat pentru a antrena modele AI generative accesibile publicului. Conținutul care depășește „5% sub formă de informații ilegale și dăunătoare” va fi desemnat pentru lista neagră. Această categorie include conținut care susține terorismul, violența, subversia sistemului socialist, prejudiciul adus reputației țării și acțiunile care subminează coeziunea națională și stabilitatea societății.

Proiectul subliniază, de asemenea, că datele care fac obiectul cenzurii pe internetul chinez nu ar trebui să servească drept material de instruire pentru aceste modele. Această evoluție vine la puțin peste o lună după ce autoritățile de reglementare au acordat permisiunea diferitelor companii de tehnologie chineză, inclusiv proeminentului motor de căutare Baidu, să-și introducă publicul larg chatboții generativi bazați pe inteligență artificială.

Din aprilie, CAC și-a comunicat în mod constant cerința ca companiile să furnizeze evaluări de securitate organismelor de reglementare înainte de a introduce publicului servicii generative bazate pe inteligență artificială. În iulie, autoritatea de reglementare a spațiului cibernetic a lansat un set de linii directoare care reglementează aceste servicii, despre care analiștii din industrie au remarcat că sunt considerabil mai puțin împovărătoare în comparație cu măsurile propuse în proiectul inițial din aprilie.

Proiectul de prevederi de securitate recent dezvăluit necesită ca organizațiile implicate în instruirea acestor modele AI să obțină consimțământul explicit de la persoanele ale căror date personale, care includ informații biometrice, sunt folosite pentru instruire. În plus, orientările includ instrucțiuni cuprinzătoare privind prevenirea încălcărilor legate de proprietatea intelectuală.

Națiunile din întreaga lume se luptă cu stabilirea cadrelor de reglementare pentru această tehnologie. China consideră AI ca un domeniu în care aspiră să concureze cu Statele Unite și și-a stabilit target-ul de a deveni un lider global în acest domeniu până în 2030.

Biden ia în considerare înăsprirea controalelor cipurilor AI către China prin intermediul unor părți terțe

Restricțiile suplimentare luate în considerare de administrația Biden ar încerca să vizeze modalitățile prin care dezvoltatorii chinezi ar putea accesa cipurile semiconductoare AI fabricate în SUA.

Potrivit unui raport de la Reuters din 13 octombrie, oamenii apropiați de această problemă au spus că administrația Biden vizează o lacună care a permis dezvoltatorilor din China să cumpere cipuri din infama zonă de electronice Huaqiangbei din Shenzhen, un oraș din sudul Chinei.

Sursele susțin că regulile suplimentare privind cipurile AI vor apărea în această lună și vor aplica restricții aplicate anterior doar jucătorilor de top din SUA, cum ar fi Nvidia și AMD, dar mai larg tuturor companiilor care produc materiale similare pe piață. Pe parcursul verii, guvernul SUA a aplicat reguli suplimentare celor mai mari producători de cipuri, inclusiv Nvidia, care în prezent este lider pe piața producției de cipuri. A cerut companiilor să reducă exporturile de cipuri semiconductoare de nivel înalt către „unele” țări din Orientul Mijlociu, printre alte detalii mici.

Cu toate acestea, autoritățile de reglementare din SUA au negat de atunci că au blocat în mod explicit exporturile de cipuri AI către Orientul Mijlociu. Ca răspuns, Nvidia a avertizat autoritățile de reglementare că rezultatele pe termen lung în venituri ar putea fi „vătămate” dacă compania este „exclusă efectiv din toată China sau din o parte a acesteia”. Majoritatea veniturilor Nvidia provin din SUA, China și Taiwan, în timp ce mai puțin de 14% provin din toate celelalte țări la un loc.

Sursele lui Reuter au spus că administrația Biden încearcă, de asemenea, să remedieze o lacună care permite părților chineze accesul la furnizorii de servicii cloud din SUA precum Amazon Web Services (AWS). Potrivit raportului, acele soluții par „mai puțin clare”. În iulie, oficialii americani au început să analizeze restricțiile privind accesul la servicii de cloud computing, cum ar fi AWS, de către companiile chineze, într-un efort de a proteja tehnologia avansată a țării.

SUA și-au implementat controalele inițiale ale exporturilor asupra celei mai puternice tehnologii cu cip semiconductor în octombrie 2022. Washingtonul a înăsprit măsurile și încă ia în considerare luarea de măsuri suplimentare pentru a limita și mai mult puterea de calcul a cipurilor disponibile pe piața chineză. China a acționat, de asemenea, ca răspuns la măsurile din ce în ce mai înăsprite din partea Statelor Unite. În iulie, a anunțat că va controla exporturile de galiu și germaniu, două materiale primare pentru producția de cipuri AI.

Sursă foto: maginative.com

Ferrari va accepta plăți cripto în SUA

Decizia Ferrari de a accepta plățile cu criptomonede a fost determinată de cererea pieței și de solicitările dealerilor, numeroși clienți investind în monede digitale. Producătorul de mașini va accepta plăți în criptomonede pentru mașinile sale sport de lux din Statele Unite, din cauza cererii clienților,intenționând să accepte și plăți cripto în Europa.

Potrivit unui raport din 14 octombrie de la Reuters, directorul comercial și de marketing al Ferrari, Enrico Galliera, a confirmat intențiile mărcii de mașini de lux. Alegerea Ferrari de a accepta plăți în criptomonede a fost determinată de cererea pieței și de solicitările dealerilor, numeroși clienți, inclusiv tineri investitori cunoscători în criptomonede, care au investit în monede digitale.

Deși Galliera nu a specificat numărul de mașini pe care Ferrari se așteaptă să le vândă prin intermediul plăților cripto, el a afirmat că portofoliul de comenzi al producătorului auto este complet rezervat până în 2025. Ferrari își propune să testeze această piață în expansiune pentru a intra în legătură cu potențialii cumpărători dincolo de clientela sa obișnuită. Producătorul de automobile de lux intenționează să introducă plățile criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului 2024 și să se extindă ulterior în alte regiuni prietenoase cu criptomonedele.

Pentru faza sa inițială în SUA, Ferrari a încheiat un parteneriat cu un procesor important de plăți în criptomonede, BitPay. Această colaborare permite tranzacțiile în Bitcoin, Ether și USD Coin. Galliera a confirmat că nu vor exista taxe sau suprataxe suplimentare la utilizarea criptomonedei, deoarece BitPay va converti rapid plățile criptomonedei în monedă fiat convențională pentru dealerii Ferrari, asigurându-se că acestea sunt protejate de fluctuațiile prețului criptomonedelor.

BitPay va verifica, de asemenea, legitimitatea monedei digitale, asigurându-se că aceasta nu provine din activități ilicite, spălare de bani sau evaziune fiscală.

Multe corporații mari au ezitat să adopte criptomonede din cauza volatilității prețurilor și a impracticității tranzacțiilor asociate. Printre aceste companii se numără Tesla, producătorul de vehicule electrice, care inițial a început să accepte plăți în Bitcoin în 2021. Cu toate acestea, CEO-ul Elon Musk a suspendat această metodă de plată din cauza preocupărilor de mediu.

Madeira anunță crearea unui centru de afaceri Bitcoin pentru inovare

Președintele Madeira a făcut anunțul în timpul unei conversații cu Prințul Filip al Serbiei la Bitcoin Amsterdam, promițând un accent pe colaborare și dezvoltarea tehnologiei.

Președintele Guvernului Regional din Madeira, Miguel Albuquerque, a anunțat planuri de a crea un centru de afaceri Bitcoin pentru a stimula inovația regională. Declarația a fost făcută în timpul unei conversații cu Prințul Filip Karađorđević al Serbiei în a doua zi a Bitcoin Amsterdam 2023.

Karađorđević și-a exprimat interesul pentru noul centru de afaceri Bitcoin, subliniind rolul său în dezvoltarea tehnologiei și parteneriate, Albuquerque remarcând originile hub-ului în Madeira și oportunitățile sale de colaborare incluzivă.

Potrivit Albuquerque, ideea pentru centrul de afaceri Bitcoin a început de la un grup de profesioniști implicați și este deschisă tuturor celor care doresc să colaboreze. Madeira este o regiune autonomă a Portugaliei care a îmbrățișat Bitcoin prin implementarea politicilor care scutesc investitorii Bitcoin de la plata impozitelor pe venitul personal în regiune.

Karađorđević a lăudat adoptarea Bitcoin de către Madeira ca o tehnologie de perspectivă și un protocol deschis și sigur, similar internetului. Un cunoscut avocat al Bitcoin și ofițer șef de securitate al lui Jan3, prințul sârb recomandă parlamentarilor globali avantajele adoptării naționale a Bitcoin.

Potrivit președintelui Madeira, guvernul său își mută concentrarea economică a regiunii către tehnologie, industrii de înaltă tehnologie, inteligență artificială și Bitcoin. În timpul conferinței Bitcoin Miami din 2022, a fost dezvăluit că Madeira va adopta Bitcoin, rezidenții care investesc în BTC fiind scutiți de impozitul pe venitul personal. Albuquerque a declarat: „Am încredere în viitor și în Bitcoin. Oamenii din Madeira care se angajează să cumpere și să vândă Bitcoin nu vor avea obligații fiscale legate de venitul personal.”

Sursă foto: moneycontrol.com

Finanțarea descentralizată încă nu prezintă un „risc semnificativ” pentru stabilitate – autoritatea de reglementare a UE

Finanțarea descentralizată (DeFi) nu prezintă încă un risc semnificativ pentru stabilitatea financiară generală, dar necesită monitorizare, potrivit autorităților de reglementare a piețelor financiare și a valorilor mobiliare din Uniunea Europeană.

Pe 11 octombrie, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) a publicat un raport intitulat „Finanțe descentralizate în UE: evoluții și riscuri”. Pe lângă discuțiile despre beneficiile și riscurile ecosistemului în curs de dezvoltare, autoritatea de reglementare a concluzionat că încă nu prezintă un risc considerabil pentru stabilitatea financiară. „Piețele de cripto-active, inclusiv DeFi, nu reprezintă în acest moment riscuri semnificative pentru stabilitatea financiară, în principal din cauza dimensiunii lor relativ mici și a canalelor limitate de legătură între cripto și piețele financiare tradiționale.”

Capitalizarea totală a pieței cripto este puțin peste 1 trilion de dolari, iar valoarea totală blocată (TVL) a DeFi este de doar 40 de miliarde de dolari, potrivit DefiLlama. Comparativ, activele totale ale instituțiilor financiare din UE s-au ridicat la aproximativ 90 de trilioane de dolari în 2021, potrivit Comisiei Europene. Raportul spune că piața totală a criptomonedelor este aproximativ aceeași cu cea de-a 12-a bancă din UE, sau 3,2% din totalul activelor deținute de băncile UE.

ESMA a analizat, de asemenea, mai multe situații cripto din 2022, inclusiv colapsul ecosistemului Terra și FTX, observând că acest „moment Lehman” cripto nu a avut încă „niciun impact semnificativ asupra piețelor tradiționale”.

Cu toate acestea, autoritatea de reglementare a observat că DeFi are trăsături și vulnerabilități similare cu finanțele tradiționale, cum ar fi nepotrivirile de lichiditate și scadență, levier și interconexiune. De asemenea, a subliniat faptul că, deși expunerea investitorilor la DeFi rămâne mică, există încă riscuri serioase pentru protecția investitorilor din cauza „naturii foarte speculative a multor aranjamente DeFi, a vulnerabilităților operaționale și de securitate importante și a lipsei unei părți responsabile clar identificate. ”

Astfel au avertizat că acest lucru s-ar putea „traduce în riscuri sistemice dacă fenomenul ar câștiga o acțiune semnificativă și/sau dacă interconexiunile cu piețele financiare tradiționale ar deveni semnificative”. În plus, raportul a identificat un „risc de concentrare” asociat cu activitățile DeFi.

„Activitățile DeFi sunt concentrate într-un număr mic de protocoale.” „Eșecul oricăruia dintre aceste protocoale mari sau blockchain-uri ar putea reverbera în întregul sistem”, se spune.

Autoritatea de reglementare acordă o atenție mult mai mare piețelor DeFi și cripto, după publicarea celui de-al doilea document consultativ privind reglementările privind piețele în cripto-active (MiCA) la începutul acestei luni.

Sursă foto: moneycontrol.com

Fintech-urile sunt privite ca parteneri valoroși de către directorii băncilor cu care concurează

În ciuda faptului că se confruntă cu niveluri mai mari de concurență, industria C-Suite Banking simte că are tehnologia, resursele și parteneriatele pentru a concura eficient.

Aceasta a fost tema principală a unui nou raport al Economist Impact și WSO2, care a examinat modul în care instituțiile bancare abordează schimbările culturale, îmbrățișează abilitățile digitale și se bazează pe tehnologie pentru a obține un avantaj competitiv.

Din cei 300 de directori ai sectorului bancar C-suite pe care i-a chestionat, 54% au fost de acord că instituțiile lor financiare s-au confruntat cu o concurență mai mare în ultimii trei ani din partea alternativelor digitale. Cu toate acestea, în ciuda concurenței sporite din partea noilor intrați pe piață, acești directori au indicat, de asemenea, că sunt într-o poziție mai bună pentru a concura. În special, 84% au raportat că au, într-o oarecare măsură sau mai mult, instrumentele tehnologice necesare pentru a crea noi produse și servicii digitale.

Creșterea concurenței digitale

Multe firme bancare au răspuns concurenței investind în prezența lor digitală. Dintre respondenții la sondaj, 47% spun că deservesc clienții prin canale digitale (aplicații online sau mobile) într-o măsură mare sau mare, iar 77% prevăd că organizația lor va deservi clienții prin canale digitale în mare sau mare măsură pe parcursul următorii doi ani.

„Toate semnele din raportul Economist Impact indică faptul că instituțiile financiare consacrate s-au ridicat cu succes la provocarea digitală”, a declarat Eric Newcomer, director de tehnologie WSO2. „Majoritatea respondenților la sondaj spun că au instrumentele necesare, sunt pregătiți din punct de vedere cultural și au talentul necesar pentru a crea noi produse și servicii digitale, ceea ce pentru mine reprezintă o schimbare semnificativă în dinamica industriei.”

În același timp, creșterea noilor intrați în domeniul digital în sectorul bancar schimbă opiniile cu privire la cine este un concurent față de un potențial partener.

Printre directorii chestionați, puțin peste un sfert au identificat o concurență crescută din partea sistemului bancar ca serviciu (BaaS) sau a finanțelor încorporate, cum ar fi din partea firmelor nefinanciare, inclusiv companiile de tehnologie și furnizorii de telecomunicații.

Între timp, doar 12% dintre respondenții la sondaj au enumerat o concurență în creștere din partea companiilor de tehnologie financiară (fintech) – în contrast puternic cu teama larg răspândită de concurență din partea fintech-urilor în urmă cu doar câțiva ani.

În special, raportul Economist Impact citează un raport din 2021 al companiei de consultanță bancară Cornerstone Advisors, care a constatat că 48% dintre băncile intervievate au colaborat cu startup-uri fintech în ultimii trei ani.

„Concurența intensă cu care se confruntă băncile duce la o colaborare digitală fără precedent”, a declarat Seshika Fernando, vicepreședinte WSO2 pentru servicii bancare și financiare. „Odată, băncile și-au păzit cu gelozie datele pe sistemele proprietare pentru a-și crește clienții și cota din venituri.” „Astăzi își accelerează creșterea prin parteneriat cu fintech-urile pentru a adăuga noi servicii, încorporând soluții bancare ca serviciu în ofertele de vânzare cu amănuntul online și valorificând informațiile agențiilor cu expertiză în big data.”

Sursă foto: forbes.com

Cum platforma de plată potrivită poate îmbunătăți experiența clienților și crește veniturile

Pe măsură ce economia globală continuă să se răcească, organizațiile caută modalități de a optimiza veniturile. Liderii de afaceri pot facilita dezvoltarea și pot reduce costurile cu o strategie adesea trecută cu vederea: îmbunătățirea procesului de plată al clienților.

Jeanette Mbungo, vicepreședinte al operațiunilor de plăți la furnizorul de soluții de plată CSG Forte, se mândrește cu o experiență de peste două decenii în industria plăților. Responsabilă pentru dezvoltarea și implementarea strategiilor de afaceri pentru a stimula creșterea și profitabilitatea, ea supraveghează toate aspectele operațiunilor de la managementul riscurilor, strategia și operațiunile de succes ale clienților, implementarea și integrarea clienților și serviciile de asistență.

Mbungo explică modul în care organizațiile pot spori profitul și eficientiza ecosistemul fragmentat de plăți digitale, oferind o experiență de plată fără probleme, pe mai multe canale.

Frecvența în timpul procesului de plată poate duce la abandonarea tranzacției, ceea ce înseamnă pierderea veniturilor. Peste 90% dintre companiile de facturare primesc plângeri cu privire la neplăcerile din timpul procesului de plată, inclusiv punctele dificile la conectare și autentificare și prea puține opțiuni de plată automată.

Oferirea unei platforme de plată unică care acceptă metodele de plată preferate ale clienților – cum ar fi Casa de Compensație Automatizată (Automated Clearing House – ACH) și plățile cu cardul de credit sau debit – și care îi ghidează în siguranță și fără întreruperi pe parcursul călătoriei de plată este esențială pentru optimizarea experienței clienților și îmbunătățirea rezultatelor. Organizațiile pot genera venituri eliminând frustrările, adăugând valoare și sporind securitatea în timpul procesului de plată. Experiențele de plată fără întreruperi inspiră loialitatea și încrederea clienților, ceea ce s-ar putea traduce prin mai multe plăți la timp, înscrieri pentru plata automată și reducerea abandonului plății.

O platformă de plată digitală de încredere oferă, de asemenea, returnări pe termen lung, printr-o mai bună conformitate cu industria cardurilor de plată (PCI) și plăți digitale mai complete – ceea ce înseamnă o durata mai scurtă de timp petrecută la call center și mai puțin risc de încălcare a datelor despre clienți.

Mai multă siguranță

Securitatea este o prioritate pentru companie și clienți. Cele mai bune soluții de plată includ măsuri de protecție încorporate în proces care limitează expunerea informațiilor personale sensibile ale clienților. Unele platforme de plată generează facturi online personalizate care sunt trimise folosind un link securizat, personalizat. Ca măsură suplimentară de securitate, cea mai bună platformă de plată utilizează facturi de marcă și adrese URL personalizate pentru a asigura clientul că își trimit banii la locul potrivit.

Într-o lume din ce în ce mai digitală, mulți clienți încă apreciază posibilitatea de a se conecta cu un operator uman. Dar această atingere umană poate compromite și securitatea datelor. Prin implementarea unei platforme de plată cu asistență live a agentului, agenții din call center pot trimite clienților un link securizat în timp real către o pagină unică de plată online pe canalul ales de ei. Acest lucru permite plata directă fără ca clientul să partajeze date personale prin telefon și fără ca organizația să stocheze date sensibile ale clienților.

Un proces mai ușor de urmat

Pe măsură ce clienții își îngustează bugetele, unii vor trebui să aleagă ce facturi să plătească și pe care să le omită. O modalitate eficientă de a încuraja plățile la timp este oferirea unui instrument de explicație a facturilor care să-i ghideze pe clienți prin intermediul facturilor pentru a înțelege costurile curente (și restante). Cele mai lipsite de probleme sunt plătite mai întâi de 23% dintre consumatorii Millennial, potrivit unui sondaj recent.

De fapt, o firmă de securitate a redus plățile întârziate cu 85% în doar o lună, trecând la o platformă de plată de ultimă generație. Facerea procesului de plată clar și convenabil pentru client poate influența plata în luna curentă sau trecerea la următorul facturator.

De asemenea, clienții abandonează frecvent plățile dacă întâmpină probleme în timpul procesului de plată. Prin creșterea confortului (oferind opțiuni de plată în rate și automate, de exemplu), poate crește și finalizarea plății. O altă opțiune atractivă este  permiterea clienților să plătească în rate, ceea ce îi menține pe clienții implicați și activi pe site.

Cunoașterea protocoalelor de conformitate

Cerințele PCI Data Security Standard (DSS) diferă în funcție de dimensiunea companiei, ceea ce înseamnă că organizațiile trebuie să-și monitorizeze și să-și actualizeze continuu protocoalele de conformitate. Deși poate fi o provocare să se conformeze PCI DSS, apelarea la serviciile unui furnizor de soluții de plată dă certitudinea că firma rămâne conformă PCI fără a sacrifica timpul și resursele interne care ar putea fi cheltuite mai bine pentru strategiile legate de rezultate.

Ecosistemul de plată cu cardul cuprinde toate datele pe care compania le colectează, le stochează, le prelucrează și le transmite și este una din responsabilități respectarea PCI DSS pe măsură ce tehnologiile evoluează. Investiția într-o platformă de procesare a plăților în timp real, compatibilă cu PCI, reduce riscul, efortul și costurile prin eliminarea cerințelor exigente precum managementul firewall-ului, conformitatea HIPAA și segmentarea rețelei.

Organizațiile de succes știu să colaboreze cu un furnizor de soluții de plată care le înțelege ofertele, capacitățile și nevoile actuale. Furnizorul de plăți ar trebui să ofere un produs personalizat, indiferent dacă este vorba de un comerciant de dimensiuni mici care dorește doar un sistem de punct de vânzare sau un furnizor mare de software care oferă soluții de nișă pentru o anumită verticală.

Pe măsură ce organizațiile caută modalități de a crește veniturile într-o economie globală în scădere, este esențială îmbunătățirea procesului de plată al clienților. Oferind un proces de plată fără întreruperi, convenabil și sigur, se poate asigura viitorul afacerii, creșterea veniturilor și îmbunătățirea conformității PCI prin criza economică globală și nu numai.

Sursă foto: indianretailer.com