Dolarul canadian digital nu reușește să impresioneze, în ciuda gradului ridicat de notorietate

Oamenii care cunoșteau CBDC au fost mai reticenți în a adopta tehnologia în comparație cu cei care nu știau despre ea. O consultare publică recentă privind inițiativa monedei digitale a băncii centrale a Canadei (CBDC) a dezvăluit un sentiment general negativ din partea canadienilor, confirmând îngrijorările Băncii Canadei cu privire la adoptarea acesteia la nivel național.

Prin „Digital Canadian Dollar Public Consultation Report”, banca centrală canadiană a intenționat să identifice un loc pentru CBDC într-o lume dominată de plăți digitale fiat și carduri de credit. Cu toate acestea, într-un sondaj care a strâns 89.423 de răspunsuri, canadienii au cerut reglementări care impun comercianților să accepte numerar ca plată. Raportul Băncii Canadei arată că aproape 95% dintre respondenți fie au auzit, fie au fost familiarizați cu conceptul de dolar canadian digital. În timp ce informarea este unul dintre factorii cheie pentru adoptarea pe scară largă, acest caz nu este valabil și pentru Canada.

Dintre respondenți, 93% fac în principal plăți în numerar zilnic, dar folosesc și carduri de credit și de debit și alte moduri de plăți online. În plus, doar 15% dintre respondenți dețineau Bitcoin și alte criptomonede. Majoritatea respondenților au sfătuit Banca Canadei să nu mai cerceteze sau construiască capacitatea de a emite un dolar canadian digital. Cu toate acestea, publicul consideră că feedbackul lor nu va fi luat în considerare pentru inițiativa CBDC.

Aproape toți respondenții au preferat să folosească formele de plată existente în detrimentul unui CBDC. În mod surprinzător, oamenii care cunoșteau CBDC au fost mai reticenți în a adopta tehnologia în comparație cu cei care nu știau despre ea. În plus, populația mică a respondenților care dețineau anterior cripto a arătat mai mult interes în utilizarea CBDC-urilor.

Australia încearcă din nou să combată înșelătoriile cripto din „sectoarele viitoare”

Documentul de consultare „Proposed Scams Code Framework” își propune să delege roluri și responsabilități clare guvernului și entităților private atunci când se combat înșelăciunile. Un document de consultare privind un nou cadru pentru abordarea înșelătoriilor consumatorilor și de afaceri, propus de Departamentul de Trezorerie din Australia, ia în considerare aplicarea codurilor și standardelor specifice sectorului la escrocherii bancare și criptomonede, printre altele.

Lucrarea se adaugă eforturilor Comisiei Australiane pentru Concurență și Consumatori (ACCC) de a combate înșelătoriile prin inițiativa anuală Săptămâna de conștientizare a înșelătoriilor. De asemenea, dezvăluie planul Australiei de a atribui coduri industriale obligatorii fiecărui tip diferit de escrocherie.

Documentul de consultare „Proposed Scams Code Framework” – anunțat pe 30 noiembrie de către trezorierul asistent Stephen Jones și ministrul Comunicațiilor Michelle Rowland – urmărește să delege roluri și responsabilități clare guvernului și entităților private atunci când se combate înșelăciunile. „Acest lucru include asigurarea faptului că sectoarele cheie din ecosistemul înșelătoriilor au măsuri pentru a preveni, detecta, întrerupe și răspunde la escrocherii, inclusiv partajarea informațiilor privind escrocheria între sectoare”, a clarificat Trezoreria.

Cadrul propune trei categorii largi de atribuire a codurilor și standardelor, acoperind ceea ce ei consideră zonele cele mai vizate de escroci: bănci, furnizori de telecomunicații și platforme de comunicații digitale. De asemenea, menționează o categorie de „sectoare viitoare”, care ar aborda criptomonedele, jetoanele nefungibile (NFT) și platformele și piețele de tranzacționare aferente.

Trezoreria a subliniat că consumatorii și întreprinderile australiene au pierdut cel puțin 3,1 miliarde de dolari din cauza înșelătoriilor în 2022 – o creștere de 80% față de 2021. În timp ce guvernul australian a introdus recent mai multe inițiative pentru a aborda escrocherii, încercările existente s-au dovedit ineficiente.

Noile coduri obligatorii ale industriei vor sublinia responsabilitățile sectorului privat în ceea ce privește activitatea de înșelătorie. În prezent, National Anti-Scam Center (NASC), condus de ACCC, Australian Securities and Investments Commission, Australian Communications and Media Authority și serviciile de asistență specializate lucrează împreună pentru a combate înșelătoriile în Australia.

Sursă foto: pitchbook.com