Majoritatea utilizatorilor se tem că inteligența artificială folosește datele lor , conform unui sondaj privind confidențialitatea consumatorilor

Cercetările realizate de Cisco, fintech-ul global care lucrează pentru un viitor mai incluziv, a dezvăluit că consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani au mai multe șanse să își acceseze drepturile de acces vizate (42%) decât consumatorii de peste 75 de ani (6%). Descoperirile, publicate în Cisco 2023 Consumer Privacy Survey fac parte din ancheta mai amplă a companiei cu privire la percepțiile și comportamentele consumatorilor cu privire la confidențialitatea datelor.

După apariția inteligenței artificiale (AI), 62% dintre consumatori și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu utilizarea tehnologiei de către organizații și modul în care acestea interacționează cu datele lor. 60% au ajuns atât de departe încât au spus că și-au pierdut deja încrederea în firme din cauza utilizării AI.

Cu toate acestea, în ciuda îngrijorărilor, nu este totul sumbru pentru AI. 48% dintre respondenți au fost de acord că inteligența artificială poate fi de ajutor în îmbunătățirea vieții lor. 54% chiar au spus că vor împărtăși de bunăvoie date personale anonimizate pentru a îmbunătăți produsele AI și luarea deciziilor.

„Lumea urmărește modul în care companiile vor aborda AI într-un mod responsabil”, a declarat Dev Stahlkopf, vicepreședinte executiv Cisco și director juridic. „Pentru Cisco, asta înseamnă să ne concentrăm pe respectarea vieții private și a drepturilor omului, pe măsură ce încorporăm tehnologia AI.”

În ciuda apariției ChatGPT și a inteligenței artificiale generativă în 2023, peste jumătate (52 %) dintre respondenții la sondaj au spus că nu sunt conștienți de acest lucru.

Dintre cei care folosesc în mod regulat Gen AI (12%), doar jumătate au indicat că se abțin de la introducerea de informații personale sau confidențiale în aplicațiile Gen AI. Este de remarcat faptul că ceilalți 50% pot introduce într-adevăr informații personale sau confidențiale. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că 88% dintre respondenți au indicat că ar fi „Oarecum” sau „Foarte” îngrijorați dacă datele lor introduse în Gen AI ar fi partajate.

Tinerii consumatori care susțin confidențialitatea datelor

Anul acesta, 33% dintre respondenți se califică drept „Activi în domeniul confidențialității”. Aceasta înseamnă că le pasă de confidențialitate și sunt dispuși să acționeze pentru a o proteja. Unii au acționat: de exemplu, schimbând între companii sau furnizori din cauza politicilor lor de date sau a practicilor de partajare a datelor.

Consumatorii mai tineri sunt cei mai dispuși să ia măsuri pentru a-și proteja confidențialitatea. 42% dintre consumatori, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, susțin confidențialitatea, un procent care scade constant odată cu vârsta.

Procentul consumatorilor care solicită ștergerea sau modificarea datelor a crescut la 19%, față de 14% anul trecut. Din nou, acest lucru este foarte corelat cu vârsta: 32% dintre consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani fac solicitări de ștergere sau modificare a datelor, comparativ cu doar 4% dintre consumatorii mai în vârstă.

Conștientizarea publicului vizavi de legile privind confidențialitatea continuă să fie relativ scăzută, 46% dintre respondenți fiind conștienți de legea confidențialității din țara lor. Cei care cunosc legea au mai multe șanse să simtă că își pot proteja datele în mod adecvat.

Doar 40% dintre cei care nu cunosc legea țării lor simt că își pot proteja datele, comparativ cu 74% dintre cei care cunosc legea. 68% dintre consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consideră că își pot proteja datele, iar acest lucru scade treptat, până la 47% dintre consumatorii de peste 65 de ani care spun acest lucru.

Rolul legilor și guvernelor

Mulți consumatori se așteaptă la guvern a stabili standardele de siguranță și pentru a aplica protecția vieții private. Jumătate (50%) dintre respondenți au spus că administrația națională sau locală ar trebui să aibă rolul principal în protejarea datelor, în timp ce 21% au spus că companiile private ar trebui să fie în primul rând responsabile pentru protecția datelor.

„Pe măsură ce guvernele adoptă legi și companiile încearcă să creeze încredere, consumatorii trebuie, de asemenea, să ia măsuri și să folosească tehnologia în mod responsabil pentru a-și proteja propria confidențialitate”, spune Harvey Jang, vicepreședinte Cisco, consilier general adjunct și ofițer șef de confidențialitate.

Consumatorii sunt împărțiți în ceea ce privește valoarea localizării datelor. Majoritatea au auzit despre astfel de cerințe și 76% au indicat inițial că localizarea datelor ar putea fi bună. Cu toate acestea, luând în considerare costul asociat cu acesta, ceea ce face ca produsele și serviciile să fie mai scumpe, doar 44% au fost în favoarea localizării datelor.

Sursă foto: red-gate.com