Cum platforma de plată potrivită poate îmbunătăți experiența clienților și crește veniturile

Pe măsură ce economia globală continuă să se răcească, organizațiile caută modalități de a optimiza veniturile. Liderii de afaceri pot facilita dezvoltarea și pot reduce costurile cu o strategie adesea trecută cu vederea: îmbunătățirea procesului de plată al clienților.

Jeanette Mbungo, vicepreședinte al operațiunilor de plăți la furnizorul de soluții de plată CSG Forte, se mândrește cu o experiență de peste două decenii în industria plăților. Responsabilă pentru dezvoltarea și implementarea strategiilor de afaceri pentru a stimula creșterea și profitabilitatea, ea supraveghează toate aspectele operațiunilor de la managementul riscurilor, strategia și operațiunile de succes ale clienților, implementarea și integrarea clienților și serviciile de asistență.

Mbungo explică modul în care organizațiile pot spori profitul și eficientiza ecosistemul fragmentat de plăți digitale, oferind o experiență de plată fără probleme, pe mai multe canale.

Frecvența în timpul procesului de plată poate duce la abandonarea tranzacției, ceea ce înseamnă pierderea veniturilor. Peste 90% dintre companiile de facturare primesc plângeri cu privire la neplăcerile din timpul procesului de plată, inclusiv punctele dificile la conectare și autentificare și prea puține opțiuni de plată automată.

Oferirea unei platforme de plată unică care acceptă metodele de plată preferate ale clienților – cum ar fi Casa de Compensație Automatizată (Automated Clearing House – ACH) și plățile cu cardul de credit sau debit – și care îi ghidează în siguranță și fără întreruperi pe parcursul călătoriei de plată este esențială pentru optimizarea experienței clienților și îmbunătățirea rezultatelor. Organizațiile pot genera venituri eliminând frustrările, adăugând valoare și sporind securitatea în timpul procesului de plată. Experiențele de plată fără întreruperi inspiră loialitatea și încrederea clienților, ceea ce s-ar putea traduce prin mai multe plăți la timp, înscrieri pentru plata automată și reducerea abandonului plății.

O platformă de plată digitală de încredere oferă, de asemenea, returnări pe termen lung, printr-o mai bună conformitate cu industria cardurilor de plată (PCI) și plăți digitale mai complete – ceea ce înseamnă o durata mai scurtă de timp petrecută la call center și mai puțin risc de încălcare a datelor despre clienți.

Mai multă siguranță

Securitatea este o prioritate pentru companie și clienți. Cele mai bune soluții de plată includ măsuri de protecție încorporate în proces care limitează expunerea informațiilor personale sensibile ale clienților. Unele platforme de plată generează facturi online personalizate care sunt trimise folosind un link securizat, personalizat. Ca măsură suplimentară de securitate, cea mai bună platformă de plată utilizează facturi de marcă și adrese URL personalizate pentru a asigura clientul că își trimit banii la locul potrivit.

Într-o lume din ce în ce mai digitală, mulți clienți încă apreciază posibilitatea de a se conecta cu un operator uman. Dar această atingere umană poate compromite și securitatea datelor. Prin implementarea unei platforme de plată cu asistență live a agentului, agenții din call center pot trimite clienților un link securizat în timp real către o pagină unică de plată online pe canalul ales de ei. Acest lucru permite plata directă fără ca clientul să partajeze date personale prin telefon și fără ca organizația să stocheze date sensibile ale clienților.

Un proces mai ușor de urmat

Pe măsură ce clienții își îngustează bugetele, unii vor trebui să aleagă ce facturi să plătească și pe care să le omită. O modalitate eficientă de a încuraja plățile la timp este oferirea unui instrument de explicație a facturilor care să-i ghideze pe clienți prin intermediul facturilor pentru a înțelege costurile curente (și restante). Cele mai lipsite de probleme sunt plătite mai întâi de 23% dintre consumatorii Millennial, potrivit unui sondaj recent.

De fapt, o firmă de securitate a redus plățile întârziate cu 85% în doar o lună, trecând la o platformă de plată de ultimă generație. Facerea procesului de plată clar și convenabil pentru client poate influența plata în luna curentă sau trecerea la următorul facturator.

De asemenea, clienții abandonează frecvent plățile dacă întâmpină probleme în timpul procesului de plată. Prin creșterea confortului (oferind opțiuni de plată în rate și automate, de exemplu), poate crește și finalizarea plății. O altă opțiune atractivă este  permiterea clienților să plătească în rate, ceea ce îi menține pe clienții implicați și activi pe site.

Cunoașterea protocoalelor de conformitate

Cerințele PCI Data Security Standard (DSS) diferă în funcție de dimensiunea companiei, ceea ce înseamnă că organizațiile trebuie să-și monitorizeze și să-și actualizeze continuu protocoalele de conformitate. Deși poate fi o provocare să se conformeze PCI DSS, apelarea la serviciile unui furnizor de soluții de plată dă certitudinea că firma rămâne conformă PCI fără a sacrifica timpul și resursele interne care ar putea fi cheltuite mai bine pentru strategiile legate de rezultate.

Ecosistemul de plată cu cardul cuprinde toate datele pe care compania le colectează, le stochează, le prelucrează și le transmite și este una din responsabilități respectarea PCI DSS pe măsură ce tehnologiile evoluează. Investiția într-o platformă de procesare a plăților în timp real, compatibilă cu PCI, reduce riscul, efortul și costurile prin eliminarea cerințelor exigente precum managementul firewall-ului, conformitatea HIPAA și segmentarea rețelei.

Organizațiile de succes știu să colaboreze cu un furnizor de soluții de plată care le înțelege ofertele, capacitățile și nevoile actuale. Furnizorul de plăți ar trebui să ofere un produs personalizat, indiferent dacă este vorba de un comerciant de dimensiuni mici care dorește doar un sistem de punct de vânzare sau un furnizor mare de software care oferă soluții de nișă pentru o anumită verticală.

Pe măsură ce organizațiile caută modalități de a crește veniturile într-o economie globală în scădere, este esențială îmbunătățirea procesului de plată al clienților. Oferind un proces de plată fără întreruperi, convenabil și sigur, se poate asigura viitorul afacerii, creșterea veniturilor și îmbunătățirea conformității PCI prin criza economică globală și nu numai.

Sursă foto: indianretailer.com