Banca Spaniei adoptă „euro digital”și explică beneficiile sale

Euro digital va face din plățile electronice o piesă vitală a sistemului financiar, susține declarația. Banco de España, banca centrală a Spaniei, s-a alăturat unui cor de instituții bancare europene care își pregătesc clienții pentru potențialele beneficii ale unui euro digital. Banca centrală a publicat pe 19 octombrie un scurt text în care explică natura și utilizările potențialei monede digitale a băncii centrale (CBDC) a Uniunii Europene.

Banca susține că formatul fizic de numerar „nu permite exploatarea tuturor avantajelor oferite de digitalizarea în creștere a economiei și a societății”. Cu toate acestea, euro digital va face din plățile electronice o piesă vitală a sistemului financiar.

Autorii evidențiază posibilitatea plăților offline cu euro digital, subliniind nivelul său de confidențialitate, echivalent cu numerar. De asemenea, asigură că, în formularul online, datele utilizatorilor vor fi în continuare vizibile doar pentru instituțiile lor financiare și nu pentru furnizorul de infrastructură CBDC, Eurosystem.

Conform calendarului proiectului publicat în text, actuala „fază de pregătire”, lansată pe 18 octombrie, se va încheia până în 2025. Cu toate acestea, o decizie finală privind emiterea unui CBDC pan-UE nu a fost încă luată.

Banca Finlandei și-a exprimat recent același sentiment amiabil față de euro digital. Un membru al consiliului de administrație, Tuomas Välimäki, l-a numit „cel mai actual proiect” din sectorul european de plăți.

Pe 25 octombrie, Banca Centrală Europeană (BCE) a distribuit un link către pagina dedicată informațiilor de bază despre euro digital. Promite să ofere o „viață mai ușoară” și o „Europa mai puternică”. La începutul lunii octombrie, consiliul guvernamental al BCE a anunțat începutul „fazei de pregătire” pentru proiectul euro digital. Acesta va dura doi ani și se va concentra pe finalizarea regulilor pentru moneda digitală și pe selectarea posibililor emitenți.

Companiile cripto au încălcat deja noile reguli din Regatul Unit de 221 de ori, spune FCA

Multe dintre firmele pe care FCA le-a avertizat că încalcă noile reguli par a fi scheme dubioase cu randament ridicat, dar și firmele legitime au primit avertismente.

Firmele care promovează cripto au încălcat noile reguli de cripto marketing ale Regatului Unit de cel puțin 221 de ori de la intrarea în vigoare la începutul lunii octombrie, spune autoritatea de reglementare financiară a țării.

Într-o declarație din 25 octombrie, Autoritatea de Conduită Financiară a Regatului Unit (FCA) a declarat că, de când au intrat în vigoare regulile de promovare a criptomonedei din 8 octombrie, firmele încă nu reușesc să ofere avertismente suficient de vizibile și informații adecvate despre riscuri și fac afirmații cu privire la siguranța, securitatea sau ușurința utilizării criptomonedei fără a evidenția riscurile implicate. Cel mai recent număr de avertismente al FCA vine după ce a declarat, pe 9 octombrie, că a emis 146 de alerte cu privire la încălcări ale noilor reguli în cele 24 de ore de la intrarea în vigoare a noului regim.

În timp ce multe dintre alertele FCA legate de cripto par a fi scheme nelegitime care oferă randament ridicat al investițiilor cripto, FCA a luat măsuri și împotriva afacerilor aparent legitime. O declarație din 10 octombrie a menționat că a impus restricții asupra Rebuildingsociety – firma reglementată de FCA cu care Binance s-a asociat cu scopul de a-și aproba marketingul și comunicațiile pentru a se conforma noilor reguli ale FCA. Binance a oprit ulterior înscrierea de noi utilizatori din Marea Britanie.

„Ne așteptăm ca firmele autorizate care aprobă promoțiile financiare ale firmelor de criptoactive să-și ia în serios obligațiile de reglementare”, se arată în comunicatul FCA. „Acolo unde acest lucru nu se întâmplă, vom lua măsuri.” Aceștia lucrează și cu platforme de socializare, magazine de aplicații, motoare de căutare, registratori de nume de domenii și furnizori de plăți pentru a elimina, bloca și opri fluxul de fonduri către reclamele interzise.

Conform noilor reguli, reclamele legate de cripto pot fi promovate sau aprobate numai de firmele autorizate sau reglementate de FCA și se pot aplica tuturor companiilor, chiar și celor fără prezență în Regatul Unit. Reclamele trebuie să aibă „avertismente de risc proeminente” și să nu stimuleze investiția în cripto. Promo-urile tipice pe piețele de peste mări, cum ar fi bonusurile de recomandare și meme-urile, sunt interzise și restricționate în Regatul Unit.

Directorul de conformitate Transak, James Young, a declarat că regimul FCA este „o provocare” privind implementarea pentru companii, dar consideră că protecția consumatorilor va crește adoptarea „la scară exponențială”.

Sursă foto: 11onze.cat