Frauda pe cardurile Revolut a scăzut cu 30% de la lansarea funcției de detectare a escrocheriilor
Mulți consumatori din Marea Britanie cad victime ale escrocheriilor care au originea în platformele Meta: Facebook, Instagram și WhatsApp. Conform Revolut, neobanca din Marea Britanie, 33% din suma totală pierdută în urma escrocheriilor a avut originea pe aceste platforme. Pentru a-și proteja mai bine consumatorii, neobanca a lansat o funcție avansată de detectare a escrocheriilor.
Necesitatea unui serviciu de acest fel este evidentă, deoarece escrocheriile continuă să crească pe toate platformele, nu doar cele deținute de Meta. Cu toate acestea, cazurile raportate pe aceste platforme au crescut de la 52% la 66% în 2023. Pentru a calma îngrijorările, Revolut le-a oferit clienților săi o funcție suplimentară de protecție și securitate, în plus față de tehnologia deja existentă, pentru a detecta escrocheriile de tip APP (plată autorizată prin push), în care infractorii îi înșală pe utilizatori pentru a-i determina să transfere bani într-un alt cont.
David Eborne, șeful departamentului de fraudă la Revolut, a declarat: „Suntem foarte entuziasmați să lansăm noua noastră funcționalitate AI împotriva escrocheriilor, care implementează tehnologie avansată pentru a întrerupe fraudele comise de infractori care profită de oamenii de rând. Am investit în mod semnificativ în aceasta funcție pentru a ne asigura clienții că își pot continua cheltuielile și transferurile de bani în siguranță.
„De exemplu, un număr tot mai mare de bănci restricționează sau limitează semnificativ capacitatea de a efectua plăți cu cardul către site-urile de criptomonede și investiții. Cu această funcționalitate avansată, în loc să blocăm complet acele tranzacții, ne asigurăm că utilizatorii care doresc să efectueze plăți legitime continuă să o facă, dar intervenim și pentru a îi proteja pe cei care sunt îndrumați de infractori să facă plăți frauduloase. Le oferim clienților noștri atât libertate, cât și securitate în același timp.”
Protecția clienților
Noua funcționalitate AI împotriva escrocheriilor a neobăncii Revolut utilizează învățarea automată sofisticată pentru a detecta dacă un client este victima unei escrocherii și, prin urmare, pentru a întrerupe activitatea infractorului înainte ca banii să fie trimiși către acesta. Construită intern de echipa de combatere a criminalității financiare a Revolut, noua funcționalitate poate determina dacă există o probabilitate mare ca clientul să facă o plată cu cardul ca parte a unei escrocherii și, în caz afirmativ, poate respinge plata.
Ulterior, clientul este protejat împotriva efectuării altor plăți similare și este direcționat printr-un flux de intervenție împotriva escrocheriilor în aplicația mobilă. În timpul acestei faze, clientul trebuie să furnizeze informații suplimentare despre tranzacția pe care încerca să o efectueze, cu scopul de a verifica dacă clientul este ghidat de cineva și este sub acțiunea escrocilor.
Ulterior, clienților li se arată și povești educaționale specifice despre escrocherii pentru a-i încuraja să reflecteze în profunzime înainte de a efectua plata. Revolut poate, de asemenea, redirecționa clientul către o conversație cu un specialist în fraudă de la Revolut, care îi va pune ulterior întrebări suplimentare pentru a determina dacă sunt victime ale unei escrocherii.
De la lansarea funcției de detectare a escrocheriilor cu cardurile, Revolut a observat o reducere cu 30% a pierderilor din fraude rezultate din escrocherii cu carduri, unde banii au fost trimiși pentru oportunități de investiții.
Sursă foto: laurentiumihai.ro