Apple va lansa funcții de inteligență artificială generativă în 2024

CEO-ul Apple, Tim Cook, a făcut aluzii la planurile pentru funcționalitățile de inteligență artificială generativă ale companiei care urmează să fie lansate mai târziu în acest an, dezvăluind un focus strategic asupra tehnologiilor de inteligență artificială.

În cadrul convorbirii trimestriale despre rezultatele financiare ale companiei, pe 1 februarie, Cook a declarat că el crede că există o “oportunitate imensă” pentru companie în domeniul inteligenței artificiale și a celei generative. “Pe măsură ce privim în viitor, vom continua să investim în aceste tehnologii și altele care vor modela viitorul. Acest lucru include inteligența artificială, unde continuăm să dedicăm o cantitate semnificativă de timp și efort, și suntem entuziasmați să împărtășim detaliile muncii noastre continue în acest domeniu mai târziu în acest an.”

Pe măsură ce analiștii au încercat să obțină mai multe detalii despre planurile de inteligență artificială ale Apple de la CEO, acesta a declarat că au câteva lucruri despre care sunt “incredibil de entuziasmați”, dar vor discuta despre ele “mai târziu în acest an”. În mod obișnuit, Apple introduce noi produse software în iunie, în cadrul conferinței anuale a dezvoltatorilor Worldwide Developers Conference.

Deși a existat agitație în jurul știrilor despre viitoarele planuri AI ale Apple, compania este mult în urma concurenților săi, cum ar fi Google, Microsoft și Meta, care au dezvoltat agresiv în spațiul AI în ultimul an. La 29 ianuarie, evaluarea Apple a scăzut sub pragul de 3 trilioane de dolari, permițând Microsoft să preia poziția de cea mai valoroasă companie listată public din lume. În propriul său raport financiar, Microsoft a indicat “infuzarea AI în fiecare strat” al tehnologiei sale ca un factor de succes.

Alphabet, compania-mamă a Google și YouTube, a raportat venituri consolidate de 86 miliarde de dolari în al patrulea trimestru al anului 2023, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă a anului precedent. Compania a declarat că deja beneficiază de investițiile și inovațiile sale în domeniul inteligenței artificiale, și odată cu lansarea noului său model Gemini, “ceea ce este mai bun încă urmează să vină”.

Cu toate acestea, alături de prezentarea de către Apple a produselor sale de inteligență artificială și de generare AI, au fost sugerate și la alte dezvoltări majore pentru anul 2024. Acestea includ cea mai nouă adiție la familia sa de smartphone-uri, iPhone 16 și 16 Pro, împreună cu o actualizare la iOS 18, pe care unii o consideră potențial cea mai mare actualizare din istoria sistemului de operare. În plus, compania va lansa pe 2 februarie cel mai așteptat și primul său dispozitiv de realitate augmentată, Vision Pro.

Mastercard lansează instrumentul Gen AI pentru a oferi o mai bună protecție a consumatorilor

Mastercard va lansa Decision Intelligence Pro, un instrument de protecție a consumatorilor bazat pe inteligența artificială (Gen AI) care determină riscul tranzacției prin evaluarea relațiilor entităților. Lansarea vine în urma instrumentului său existent, Decisions Intelligence (DI), o soluție de luare a deciziilor în timp real care ajută băncile să evalueze și să aprobe în condiții de siguranță peste 143 de miliarde de tranzacții pe an.

În prezent, infractorii folosesc tot mai mult tehnologii avansate pentru a exploata băncile și clienții lor. Profitând de inteligența artificială și deepfakes pentru a obține acces la datele sensibile ale consumatorilor, infractorii devin tot mai îndrăzneți și frecvenți în atacurile lor. Pentru a atenua această situație, furnizorii de servicii financiare de frunte trebuie să valorifice aceeași tehnologie pentru a dezvolta strategii de apărare la scară.

Mastercard se plasează astăzi în fruntea acestui efort cu lansarea Decision Intelligence Pro (DI Pro), un instrument de evaluare a riscului tranzacției alimentat de inteligența artificială (Gen AI) care funcționează prin evaluarea relațiilor dintre multiple entități implicate într-o anumită tranzacție. Lansarea vine pe fondul instrumentului său existent, Decisions Intelligence (DI), o soluție de luare a deciziilor în timp real care ajută băncile să evalueze și să aprobe în condiții de siguranță peste 143 de miliarde de tranzacții pe an.

Decision Intelligence Pro: Cum funcționează

Odată cu lansarea DI Pro, instrumentul Gen AI îmbunătățit al Mastercard va scana un număr fără precedent de un trilion de puncte de date pentru a prezice probabilitatea unei tranzacții autentice sau false, toate în timp real. Tehnologia necesită mai puțin de 50 de milisecunde pentru a analiza datele și a furniza un scor general de siguranță.

Cu siguranță, Mastercard speră că această soluție de ultimă oră va fi vitală în prevenirea creșterii ratei de fraudă, cu modelele inițiale arătând că îmbunătățirile aduse de inteligența artificială pot crește ratele de detecție a fraudelor în medie cu 20%, ajungând până la 300% în anumite cazuri.

Ajay Bhalla, Președintele pentru Cyber și Intelligence al Mastercard, declară: “Cu Gen AI, transformăm viteza și precizia soluțiilor noastre anti-fraudă, respingând eforturile criminalilor și protejând băncile și clienții lor.”

“Supraalimentarea algoritmului nostru va îmbunătăți capacitatea noastră de a anticipa următorul eveniment potențial fraudulos, impunând încrederea în fiecare interacțiune.

Precizia soluției – realizată prin scanarea potențialelor puncte de vânzare în timp real – a demonstrat în propria noastră analiză că nu numai crește acuratețea, dar reduce și numărul de rezultate false cu peste 85%. Îmbunătățirea DI de la Mastercard va consolida capacitatea băncilor de a proteja posesorii de carduri de tranzacții frauduloase, reducând riscul de alarme false – tranzacții legitime care sunt greșit marcate ca suspecte.”

Sursă foto: analyticsinsight.net