Utilitatea NFT continuă să fascineze brandurile de modă

Artiștii, designerii și brandurile de lux demonstrează utilitatea reală a tokenurilor non-fungibile și a tehnologiei blockchain, iar evenimentul NFT Paris a atras mii de vizitatori în capitala Franței. A treia ediție a evenimentului NFT Paris, găzduită în umbra Turnului Eiffel la Grand Palais Éphémère, a evidențiat impactul din ce în ce mai mare al Web3 asupra diferitelor industrii.

Evenimentul NFT Paris a adus moda în prim-plan. Parisul este sinonim cu moda, iar NFT Paris nu a făcut excepție. Participanții au demonstrat un gust impecabil și un stil în concordanță cu aprecierea lor crescândă pentru tehnologia care conduce inovația în acest sector.

Brian Trunzo, vicepreședinte și șef al dezvoltării de afaceri la Polygon Labs, a discutat cu reporterii în timpul unei plimbări prin sala de expoziție. Fost avocat, care a fondat și o marcă de modă de succes, acum facilitează implicarea brandurilor de modă în ecosistemul layer-2 de scalare Ethereum al Polygon. Înainte de a se alătura echipei Polygon, Trunzo a consiliat branduri mari și a explorat cazuri de utilizare pentru NFT-uri și blockchain începând din 2017. Proprietatea digitală expusă de Decentraland, CryptoKitties și Axie Infinity, precum și skin-urile din joc ale League of Legends, au servit drept exemple ale potențialului din aceste medii virtuale.

Trunzo a declarat că, deși moda este “cunoscută ca o industrie avangardistă și progresistă”, realitatea este că mecanismele sale, de la lanțul de aprovizionare la design și retail, au decenii de vechime, sunt lente și greoaie: “Ceea ce a captivat mintea multor persoane din industria modei când vine vorba de Web3 este capacitatea de a vinde lucruri noi.”

Trunzo a adăugat că natura nemiloasă a domeniului, în care creșterea și marjele înseamnă totul, este perturbată de ideea că brandurile pot vinde elemente digitale sau pot digitaliza și îmbunătăți procesele. “Asta îi frământă pe oamenii din moda. Ei sunt genul care spun, ‘Nu am putut să vindem ceva nou de când am inventat pălăriile.’ Cam așa o percep.”

Polygon s-a angajat direct cu branduri majore din Statele Unite, Europa și Asia care construiesc pe infrastructura sa. Trunzo a spus că Nike a mers dincolo de limite dezvoltând propria sa platformă Web3, Swoosh.

“În spate, ceea ce fac LVMH, Prada, OTB și Mercedes acolo, cu lanțul de aprovizionare și ciclul de viață al produsului, este fascinant. Să vezi o etichetă Aura într-un magazin este uluitor, știind că aceasta a fost autentificată pe un blockchain”, a explicat Trunzo. Tehnologia Aura oferă brandurilor acces la pașapoartele digitale ale produselor pe blockchain. Deși aceste etichete nu ar putea avea sens pentru clienți acum, Trunzo crede că acest lucru se va schimba pe măsură ce tehnologia blockchain devine mai răspândită.

Protocolul Arianee, alimentat de Polygon, s-a afirmat ca un jucător semnificativ în spațiul brandurilor de lux. Protocolul său alimentează pașapoartele de produs și funcționalitatea NFT pentru mai multe dintre cele mai importante branduri din lume.

CEO-ul Arianee, Pierre-Nicolas Hurstel, la NFT Paris, a declarat că industria de ceasornicărie, în special, a adoptat pașapoartele digitale bazate pe blockchain. Acesta a estimat că până la sfârșitul anului 2024, 30% din ceasurile premium produse și vândute în întreaga lume vor fi acreditate pe blockchain: “Producătorii de ceasuri apreciază faptul că oamenii pot urmări istoricul produsului după achiziție și pot transfera ușor proprietatea altcuiva păstrând în continuare legătura cu ceasul.”

Hurstel a spus că protocolul a fost conceput pentru a crea o relație circulară între companii, produse și consumatori, susținută de funcționalități care respectă confidențialitatea. “Este legătura Arianee. Este această conexiune perpetuă între un brand, un obiect și diferiții săi proprietari. De asemenea, sunt convinși că infrastructura de date tokenizate la intersecția produselor lor și a utilizatorilor este cea mai bună infrastructură de construit,” a adăugat Hurstel.

Președintele Arianee, Frédéric Montagnon, a evidențiat o multitudine de beneficii pentru branduri și clienți. Aplicația Arianee permite utilizatorilor să țină evidența istoricului de întreținere și asigurare a unui obiect, proveniența și proprietatea anterioară, și funcționalități Web3, precum acces exclusiv la produse sau experiențe.

Construirea comunității

Brandurile de modă au căutat, de asemenea, să profite de aspectul de construire a comunității din Web3, cu platforma metaverse The Sandbox ca exemplu principal. Cofondatorii The Sandbox, Sebastien Borget și Arthur Madrid, au evidențiat peste 10 branduri majore de modă – inclusiv Gucci, Lacoste, LVMH și Adidas – care au recompensat clienții cu active digitale și NFT-uri.

„Ei văd The Sandbox ca o platformă pentru loialitate, implicare, construirea comunității și captarea atenției prin toate mijloacele media câștigate pe care le generează pe rețelele sociale și timpul de atenție pe care îl primesc de la publicul nostru”, a spus Borget.

Madrid a adăugat că Web3 servește, de asemenea, ca o cale emergentă pentru tinerii designeri de modă să exploreze modalități disruptive de lansare a produselor și de implicare a publicului lor. Fie că este vorba despre lansarea de NFT-uri, artă, colecții digitalizate, experiențe sau obiecte de colecție bazate pe metaverse.

Sursă foto: theinterline.com