AI transformă rapid social media

Pe măsură ce inteligența artificială generativă (AI) continuă să înregistreze realizări impresionante, un nou studiu realizat de Research and Markets relevă că platformele de socializare sunt principalii adoptanți ai acestei tehnologii.

Raportul, intitulat “AI în piața de social media – Prognoze de la 2024 la 2029”, remarcă faptul că actorii din industrie se bazează pe instrumentele AI pentru a îmbunătăți experiențele clienților și pentru a face recomandări personalizate pentru utilizatori.

În timp ce dependența rețelelor de socializare de AI este deja la un nivel maxim, raportul prezice o creștere bruscă a adoptării în anii următori, care se așteaptă să depășească cazurile de utilizare anterioare. Principalele motoare ale exploziei AI includ necesitatea de a adapta conținutul pentru utilizatori specifici în cazul reclamelor și postărilor recomandate.

Raportul prezice o tranziție către chatbot-uri alimentate de AI pentru rezolvarea întrebărilor clienților, o mișcare concepută pentru a atenua sarcinile reprezentanților ai serviciului de asistență pentru clienți. Mai mult, se așteaptă ca platformele de socializare să aplice AI pentru analiza datelor și pentru a obține idei cheie pentru a conduce competiția într-un spațiu în evoluție rapidă.

Integrarea instrumentelor AI oferă utilizatorilor mai multe capabilități, inclusiv programarea postărilor și urmărirea performanțelor. În mod specific, managerii de social media pot folosi AI pentru a automatiza sarcinile repetitive, economisind mult timp pe parcurs. “Capacitatea de a delega aceste sarcini unui asistent alimentat de AI oferă managerilor oportunitatea de a se concentra pe activități mai strategice care pot duce la o productivitate îmbunătățită și o prezență mai puternică pe rețelele de socializare”, se menționează în raport.

Un alt factor cheie de creștere pentru AI în social media este progresul în recunoașterea imaginilor. Platformele de socializare pot introduce noi utilități, inclusiv etichetarea automată și sugestii pentru noi prieteni folosind tehnologia de recunoaștere facială susținută de AI.

Evaluarea predictivă a riscurilor este o altă sferă care alimentează adoptarea rapidă a AI în social media, cu vânzări și marketing care înregistrează interese similare.

În ceea ce privește tehnologia, în prezent învățarea automată și învățarea profundă conduc, dar raportul prezice o creștere semnificativă a prelucrării limbajului natural (NLP) în anii următori.

Jucătorii cheie își dublează pariurile pe AI

Mai mulți giganți în domeniul social media au prezentat instrumente AI și Web3 pentru a îmbunătăți experiențele clienților. Meta (NASDAQ: META), compania mamă a Instagram și Facebook, a introdus noi experiențe AI, inclusiv un set de chatboturi inspirate de vedete și influențe culturale.

Alte platforme de social media au lansat generatori de imagini și funcționalități de editare video bazate pe AI pentru a ține pasul cu ritmul inovației. În noiembrie, YouTube și-a dezvăluit cele mai recente funcționalități AI care permit creatorilor să rezume comentariile de pe videoclipurile pe termen lung, protejând drepturile de autor. „Lucrând împreună, vom înțelege mai bine cum pot fi aceste tehnologii cele mai valoroase pentru artiști și fani, cum pot îmbunătăți creativitatea și unde putem căuta să rezolvăm probleme critice pentru viitor”, a declarat CEO-ul YouTube, Neal Mohan, la acea vreme.

Sursă foto: medium.com