Arabia Saudită își îndreaptă atenția către jocurile blockchain și Web3 pentru a diversifica economia

În prezent, regatul își diversifică economia, departe de petrol și apelează la noi oportunități, cum ar fi jocurile și Web3. Arabia Saudită și-a intensificat eforturile de diversificare economică condusă de ambițioasa sa Viziune 2030.

În încercarea de a-și diversifica economia, departe de dependența de petrol, regatul a îmbrățișat tehnologiile emergente, cum ar fi blockchain-ul și inteligența artificială (AI), și a accesat piețele în plină expansiune precum gaming-ul.

Dar, în timp ce țara nu a lăsat încă o amprentă semnificativă în dezvoltarea jocului și a inteligenței artificiale la nivel mondial, valul investițiilor sale în sectorul jocurilor s-ar putea extinde mult dincolo – cel puțin, asta spun experții Web3.

„Pe baza muncii noastre și a comunicărilor pe care le avem, Arabia Saudită este foarte, foarte interesată de Web3”, a declarat Yat Siu, cofondatorul Animoca Brands. Având în vedere parteneriatele regatului cu entități precum The Sandbox și chiar Animoca, Siu consideră că există un efort de a se aventura în noua iterație a internetului. Executivul a spus: „Cred că Arabia Saudită înțelege principiul conform căruia jocurile Web3 sau jocurile blockchain – cel despre care demonstrăm de fapt bunurile proprietarului – va fi viitorul jocurilor.”

Datorită interesului populației sale tinere, experte în tehnologie, Arabia Saudită, împreună cu Emiratele Arabe Unite, stimulează creșterea pieței de gaming din Orientul Mijlociu. Potrivit unui raport Boston Consulting Group, piața de gaming din Arabia Saudită prezintă o valoare de peste 1,8 miliarde de dolari. De asemenea, se mândrește cu unul dintre cele mai mari venituri din jocuri din zonă, potrivit studioului de conținut de jocuri Allcorrect.

În 2017, regatul a înființat Federația Saudi Esports pentru a reglementa și dezvolta industria de gaming din țară. Bloomberg a raportat în aprilie că Arabia Saudită, prin Fondul său de investiții publice, a investit 38 de miliarde de dolari în acest sector, deoarece pare să devină un centru global de jocuri.

Deși guvernul saudit înțelege „conceptul la nivel înalt” al Web3, potențialul său și modul în care se poate alinia cu sporturile – în care echipele pot deține mize în jocurile pe care le joacă – Siu a spus că rămâne neclar care sunt integrările sale în jocuri și atrage atenția asupra absenței unor reguli clare privind criptomonedele și alte active virtuale. „Criptomoneda este ceva care este încă de explorat. Este investigat. Cred că Arabia Saudită este destul de nerăbdătoare în privința modului de a face față. Dar încă nu au venit cu nimic.” „În locuri precum Hong Kong, Japonia și Emiratele Arabe Unite, este mult mai clar ce se poate face cu cripto și Web3: eliberarea unei strategii”, a adăugat Siu.

Deși rămâne de văzut cum ar arăta aplicațiile de jocuri Web3 ale Arabiei Saudite, Siu a remarcat că regatul se uită la alte piețe și învață. „De aceea vorbesc cu noi. Pentru că vor să știe care sunt cele mai bune practici și cum pot învăța”, a explicat executivul. „Există foarte puține locuri în lume în care am văzut o astfel de foame și dorință de a fi într-un fel la vârf.” „Poți simți un fel de dorință de a progresa și de a conduce în Arabia Saudită. Cred că este ceva unic”, a adăugat Siu.

Cum pot jocurile să stimuleze adoptarea Web3

În timp ce respingerea din partea comunității tradiționale de jocuri și a dezvoltatorilor persistă, Siu susține că o conversie de succes a utilizatorilor în Web3, indiferent dacă este vorba de jocuri sau nu, ar trebui să vină cu alfabetizare financiară.

„Nu poți fi cu adevărat un utilizator autentic Web3 dacă nu ai cel puțin un anumit nivel de alfabetizare financiară care să depășească și dincolo de a avea un cont bancar”, a spus Siu.

Cofondatorul Animoca a susținut că majoritatea utilizatorilor Web2 nu sunt investitori de capital, deoarece sunt în mare parte oameni ce fac parte din forța de muncă, în comparație cu utilizatoriiWeb3 care înțeleg investițiile. „Ceea ce am descoperit este că calea către adoptarea în masă a Web3 nu oferă utilizatorilor Web2 doar un portofel. Aceasta este de fapt partea cea mai ușoară. Partea mai dificilă este cum să-i faceți conștienți pe utilizatori că ceea ce au acum este un activ care are valoare potențială, ar putea face lucruri și are diferite efecte de rețea care trebuie menținute ca valoare reală.”

Între timp, CEO-ul Mythical Games, John Linden, a declarat că vede deja adoptarea Web3 în sectorul de gaming, deși într-un ritm mai lent. „Cred că vedem deja unele adopții. Vedem oameni că introduc conceptul Web3. Ei înțeleg conceptul de cumpărare și vânzare de active”, a spus Linden. Veteranul din industria jocurilor a subliniat că Web3 ar trebui să îmbunătățească experiența utilizatorului și nu doar să le ofere mijloacele de a genera venituri: „Dezvoltatorii de jocuri Web3 trebuie să se concentreze pe noi modele de jocuri. Când începi să faci asta, introduce economia creatorilor, lanțul de aprovizionare digital, proprietatea breslelor și abilitatea de a veni cu propria ta teorie în cadrul jocului în sine.”

„Acestea sunt principii de care cred că se vor atașa jucătorii”, a adăugat Linden. CEO-ul Mythical Games estimează că segmentul de jocuri Web3 ar putea include 50 până la 100 de milioane de jucători în următorii doi ani, cu propriile titluri vizând 10 milioane până la sfârșitul anului 2023.

Sursă foto: nasdaq.com