Această săptămână în AI – Apple amână lansarea funcțiilor AI, Taco Bell introduce AI vocal în drive-thru, Legea AI a UE intră în vigoare

Lansarea funcțiilor de inteligență artificială (AI) ale Apple, denumite „Apple Intelligence,” a fost amânată de la lansarea așteptată în septembrie la octombrie din cauza îngrijorărilor legate de stabilitate și a necesității de mai multe teste.

Inițial planificate să fie lansate odată cu iOS 18, care va ajunge pe iPhone și iPad în septembrie, funcțiile sunt acum așteptate să apară odată cu iOS 18.1 și iPadOS 18.1, la câteva săptămâni după debutul noilor versiuni de OS. Indiferent de întârziere, Apple plănuiește să ofere dezvoltatorilor acces timpuriu la Apple Intelligence în această săptămână prin versiunea beta iOS 18.1, permițându-le să construiască și să experimenteze cu aceasta.

Chiar și când Apple Intelligence va fi lansat în octombrie, va fi o versiune diluată comparativ cu ceea ce Apple intenționa inițial. În loc de o suită completă de AI—incluzând transcrierea pentru apeluri telefonice, retușarea foto AI și îmbunătățiri ale fluxului natural de conversație al Siri—doar funcțiile AI legate de Siri vor fi active inițial. Alte funcții AI sunt așteptate să fie lansate în prima jumătate a anului 2025.

Apple a încercat anterior să intre în domeniul AI cu asistentul vocal Siri în 2011. Treisprezece ani mai târziu, Siri rămâne în mare parte nepopular. Până la lansarea Apple Intelligence, nu este sigur dacă va fi un produs dorit. Apple are o istorie de produse care sunau promițător pe hârtie, precum Apple Vision Pro, care nu au reușit să se ridice la așteptări în ziua lansării.

Drive-thru-uri cu AI: AI vocal de la Taco Bell

Yum!Brands, compania mamă a Taco Bell, a anunțat extinderea AI-ului vocal în locațiile drive-thru din SUA, având ca scop implementarea tehnologiei în sute de restaurante până la sfârșitul anului 2024.

„Ne extindem și accelerăm capacitățile noastre AI, cum ar fi AI vocal, pentru a oferi tehnologii de vârf francizelor noastre și pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor și a membrilor echipei,” a declarat Lawrence Kim, Chief Innovation Officer, Yum!Brands.

În loc ca un angajat să preia comanda la drive-thru, clienții vor fi serviți de AI. Taco Bell are în prezent aceste sisteme AI operaționale în peste 100 de drive-thru-uri din 13 state, ajustând modelele sale în ultimii doi ani.

Compania susține că drive-thru-ul AI îmbunătățește acuratețea comenzilor, oferă o experiență prietenoasă și consistentă și reduce timpii de așteptare. Acest lucru reduce volumul de muncă al angajaților, permițându-le să se concentreze pe sarcini mai dificile de automatizat.

„Inovația este înrădăcinată în ADN-ul nostru la Taco Bell, și vedem AI-ul vocal ca pe un mijloc de a îmbunătăți experiențele membrilor echipei și ale consumatorilor,” a declarat Dane Mathews, Chief Digital & Technology Officer, Taco Bell. „Folosind AI, avem capacitatea de a reduce volumul de muncă al membrilor echipei, eliberându-i pentru a se concentra pe ospitalitatea front-of-house. De asemenea, ne permite să descoperim moduri noi și semnificative de a interacționa cu clienții noștri.”

Printre narațiunile optimiste pe care le auzim de obicei despre tehnologie, AI-ul în fluxurile de lucru drive-thru pentru fast food este practic. Cu un meniu limitat și un proces static, comandarea mâncării la drive-thru este ideală pentru automatizare și reducerea erorilor umane. Nu ar fi surprinzător să vedem mai multe lanțuri de fast food adoptând sisteme AI similare pentru a experimenta beneficiile pe care Taco Bell le atribuie AI-ului vocal.

Dispozitive AI purtabile: O nouă abordare a companiei bazate pe AI

Un nou dispozitiv AI purtabil se pregătește să intre pe piață, dar în loc să aibă ca scop creșterea productivității, să acționeze ca asistent personal sau să înlocuiască smartphone-ul, acest dispozitiv, numit „Friend,” este conceput pentru a acționa ca un companion și partener de conversație. Echipa din spatele Friend crede că compania constantă este unul dintre cazurile de utilizare esențiale ale AI și spune că mulți oameni folosesc în prezent modele AI pentru a vorbi despre ziua și sentimentele lor.

Friend poate fi purtat ca un colier sau prins de haine și funcționează ascultând continuu lumea din jurul tău. Interacționează cu utilizatorul printr-o aplicație asemănătoare mesajelor text, oferind răspunsuri pe baza a ceea ce detectează sau a ceea ce i se spune direct printr-un buton asemănător cu cel al unui walkie-talkie.

Totuși, este discutabil dacă acesta este cu adevărat ceea ce oamenii doresc. Dispozitivele AI purtabile recente au eșuat în general și au primit mai multe recenzii negative decât pozitive. Concentrarea Friend pe companie, în loc de a fi un înlocuitor pentru smartphone, este o abordare diferită, dar rămâne de văzut dacă AI poate înlocui cu adevărat conexiunea umană.

Cei care caută companie AI probabil folosesc deja modele AI existente pentru a atinge acest scop. Chiar dacă distincția Friend este prezența sa constantă, faptul că este „întotdeauna cu ei” înseamnă probabil că purtătorul pășește în lume în medii mai sociale decât fiind izolat, ceea ce înseamnă probabil că decalajul pe care Friend încearcă să-l umple nu este la fel de mare cum și-au imaginat.

Legea AI a UE intră în vigoare

Legea AI a UE a intrat în vigoare joi, 1 august. Acum, companiile care operează în UE trebuie să respecte Legea și să îndeplinească termenele de raportare. Legea se concentrează puternic pe protejarea drepturilor cetățenilor, clasificând aplicațiile AI în funcție de nivelul lor de risc. Aplicațiile cu risc redus, cum ar fi filtrele de spam și sistemele de recomandare a conținutului, sunt supuse unor reglementări minime și trebuie să-și dezvăluie utilizarea AI pentru transparență.

Sistemele AI cu risc ridicat, în special cele din sectoare sensibile, cum ar fi sănătatea, educația și serviciile publice, se confruntă cu cerințe de reglementare stricte, inclusiv documentație detaliată și supraveghere umană obligatorie.

Cu cât riscul pentru sănătatea sau drepturile europenilor este mai mare, cu atât cerințele sunt mai stricte pentru a proteja indivizii de daune. Majoritatea companiilor au termen până în 2026 pentru a se conforma, dar unele modele AI, precum ChatGPT de la OpenAI, au 12 luni pentru a se conforma, în timp ce alte aplicații cu risc ridicat au șase luni.

UE a fost întotdeauna un mediu dificil pentru companiile care se bazează intens pe date, datorită priorității pe care o acordă protecției datelor personale și confidențialității rezidenților. Companiile care operează deja în UE trebuie acum să respecte noua Lege AI. Rămâne de văzut cum vor aborda aceste reglementări companiile din afara UE: dacă vor alege să-și suspende ofertele de servicii, așa cum a făcut recent Meta în Brazilia din cauza problemelor de conformitate cu legile locale, sau dacă vor decide să nu intre deloc pe piața UE din cauza noilor cerințe.

Sursă foto: securitymagazine.com