Identitatea digitală și portofelele prezintă noi modele construite pe încredere

Pe măsură ce internetul a devenit omniprezent la nivel global în ultimele trei decenii, identitatea digitală a devenit esențială. În ultimii ani, avansurile în AI, roboți, machine learning și Internetul Lucrurilor (IoT) au făcut ca deținerea și controlul identității digitale să fie și mai critice.

Identitatea digitală implică un echilibru delicat între a permite utilizatorilor să dovedească informații precum numele, vârsta, reședința și acreditările fără a expune aceste detalii părților nepotrivite. Această evoluție naturală a dat naștere portofelelor universale, care stochează toate aceste detalii pe o singură platformă, permițând utilizatorilor să dovedească aspecte specifice. De exemplu, în California, deținătorii licenței mobile de conducere (mDL) a statului pot dovedi vârsta lor la achiziționarea produselor restricționate după vârstă, protejând în același timp toate celelalte aspecte ale identității lor.

Inițiative precum mDL din California pregătesc terenul pentru portofele universale pe care utilizatorii se pot baza pentru a accesa toate tipurile de servicii și produse.

Identitatea digitală și tokenizarea: Fundamentele unui nou model economic

Deși identitatea digitală a fost revoluționară în sine, integrarea acesteia cu tokenizarea lansează un nou model economic care pune indivizii în centrul său.

Conform Forumului Economic Mondial (WEF), integrarea celor două constituie o nouă paradigmă de schimb de valoare. Tokenizarea poate prelua controlul doar dacă indivizii sunt împuterniciți să dețină identitatea lor digitală și să interacționeze în spații digitale în siguranță și cu încredere și autenticitate – iar moneda tokenizată, la rândul său, alimentează tranzacțiile economice instantanee pe platformele digitale.

Tokenizarea se extinde dincolo de monedă și identitate și acoperă fiecare aspect economic, de la piețele de capital și valori mobiliare până la proprietăți imobiliare și proprietate intelectuală, la timp și energie.

„Aceasta reflectă o schimbare către un viitor în care utilizatorii pot deține versiuni tokenizate ale identității, banilor și obiectelor lor în portofelul lor universal”, spune WEF.

Unul dintre domeniile cele mai afectate de această nouă abordare este publicitatea online. În prezent, companiile se bazează pe date vechi colectate de-a lungul timpului de către giganți tehnologici precum Google și Facebook. Apoi, folosesc aceste date pentru a viza clienți potențiali. Cu toate acestea, deoarece cele mai multe date sunt învechite, rata medie de conversie la nivel global este mai mică de 5%.

Această abordare este treptat înlocuită de o strategie personalizată care prioritizează nevoile individului și încearcă să câștige încrederea acestuia. Această dinamică permite clienților potențiali să împărtășească date discrete în timp real cu afacerile lor preferate, care își adaptează produsele pentru a corespunde nevoilor lor în evoluție. De exemplu, utilizatorii pot împărtăși achizițiile lor în timp real cu un magazin pentru o experiență mai personalizată și țintită.

Această abordare este viabilă doar atunci când utilizatorul controlează pe deplin identitatea sa online și când platformele implicate garantează securitatea și confidențialitatea. Acest lucru face ca tehnologia blockchain să fie singura opțiune. Cu un blockchain sigur, stabil și infinit scalabil, precum BSV, utilizatorii pot fi siguri că dețin toate datele lor și le pot partaja în siguranță și în mod privat cu terți.

WEF este de acord, afirmând: „Aceasta înseamnă că afacerile câștigătoare ale viitorului vor fi cele care câștigă încrederea clienților lor. Acestea trebuie să exceleze în câștigarea încrederii digitale prin securitate cibernetică, siguranță, transparență, interoperabilitate, auditabilitate, capacitate de a soluționa probleme, corectitudine și confidențialitate.”

În spațiul identității digitale, firma londoneză de blockchain pentru întreprinderi nChain conduce cu soluția nChain Identity. Soluția sa pentru credențiale digitale verificabile simplifică emiterea, gestionarea și verificarea securizată a credențialelor. Această soluție atribuie utilizatorului un identificator unic, cunoscut sub numele de Identificator Descentralizat (DID), folosind Credențiale Verificabile pentru a encapsula datele legate de identitatea utilizatorului.

Soluția nChain se bazează pe blockchain-ul BSV, a cărui imuabilitate garantează rezistența împotriva falsificării.

Soluții de identitate, precum cea de la nChain, oferă „catalizatorul pentru o transformare profundă a modelelor de afaceri”, afirmă WEF.

„În această nouă eră tehnologică, viitorul internetului este pregătit să redefinească lumea noastră, îmbinând fizicul cu digitalul într-un continuum care oferă oportunități nelimitate.”

Sursă foto: uspay.io