Archives September 2023

Meta respinge acuzațiile de încălcare a drepturilor de autor în instruirea AI

Într-un proces împotriva lui Sarah Silverman și altor autori, Meta susține că sistemul său AI nu creează materiale care încalcă drepturile de autor, respingând afirmațiile conform cărora modelul său de inteligență artificială (AI) Llama a fost antrenat folosind materiale protejate prin drepturi de autor din cărți populare.

În instanță pe 18 septembrie, Meta a cerut unui judecător federal din San Francisco să respingă acuzațiile făcute de autoarea Sarah Silverman și de o mulțime de alți autori care au spus că a încălcat drepturile de autor ale cărților lor în pregătirea sistemului său AI.

Compania-mamă Facebook și Instagram au numit utilizarea materialelor pentru a-și instrui sistemele „transformatoare” și „corectă”. „Utilizarea textelor pentru a instrui LLaMA să modeleze statistic limbajul și să genereze expresii originale este transformatoare prin natură și prin folosirea corectă prin excelență…” Meta a spus că „problema centrală” a utilizării corecte a drepturilor de autor ar trebui să fie reluată „în altă zi, într-o înregistrare mai completă”. Compania a spus că reclamantul nu poate oferi explicații cu privire la „informațiile” la care se referă și nici nu ar putea oferi rezultate specifice legate de materialul lor.

Avocații autorilor au specificat într-o declarație separată din 19 septembrie că sunt „încrezători” că revendicările lor vor fi reținute și vor continua să treacă prin „descoperire și procese”. OpenAI a încercat, de asemenea, să respingă părți din revendicări în august, pe motive similare cu cele propuse de Meta în prezent.

Procesul inițial împotriva Meta și OpenAI a fost deschis în iulie și a fost unul dintre multele procese apărute împotriva giganților Big Tech pentru încălcarea drepturilor de autor și a datelor odată cu creșterea AI. Pe 5 septembrie, o pereche de ingineri au deschis un proces colectiv împotriva OpenAI și Microsoft cu privire la presupusele lor metode de scraping pentru a obține date private în timp ce își antrenează modelele AI respective. În iulie, Google a fost dat în judecată pe motive similare, după ce și-a actualizat politica de confidențialitate. Procesul a acuzat compania că a folosit greșit cantități mari de date, inclusiv materiale protejate prin drepturi de autor, în cadrul propriului său curs de instruire AI.

Polonia verifică OpenAI, ChatGPT în urma unei plângeri GDPR

Oficiul Polonez pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal (UODO) a deschis o investigație cu privire la o plângere împotriva ChatGPT de la OpenAI, un solicitant acuzând firma că prelucrează datele într-un „mod ilegal și nesigur”.

Într-o declarație din 20 septembrie, Jan Nowak, președintele biroului de protecție a datelor, a declarat că aceasta nu este prima dată când au existat îndoieli cu privire la conformitatea ChatGPT cu principiile europene de protecție a datelor și confidențialitate. Plângerea acuză OpenAI că prelucrează datele într-o manieră ilegală și nesigură, iar regulile pe baza cărora colectează și prelucrează datele nu sunt transparente. Reclamantul a spus că în cazul său, ChatGPT a generat informații false despre el, iar cererile sale pentru exercitarea drepturilor conform Regulamentului european general privind protecția datelor (GDPR) nu au fost îndeplinite de OpenAI.

Cu toate acestea, Nowak a recunoscut că procedura propusă împotriva OpenAI ar putea fi dificilă, deoarece se referă la o companie din afara Uniunii Europene. „Cazul se referă la încălcarea multor prevederi privind protecția datelor cu caracter personal, motiv pentru care vom cere OpenAI să răspundă la o serie de întrebări pentru a putea desfășura proceduri administrative în detaliu”, a spus Nowak.

Între timp, Jakub Groszkowski, vicepreședintele UODO, a declarat că acuzațiile din plângere ridică îndoieli cu privire la abordarea OpenAI față de principiile europene privind protecția datelor cu caracter personal. Prin urmare, UODO va clarifica aceste îndoieli, în special pe fondul principiului fundamental al confidențialității prin proiectare, conținut în GDPR, a adăugat el.

Nu este prima dată când OpenAI se pare că încalcă conformitatea europeană cu GDPR. În martie, autoritățile italiene responsabile de protecția datelor au blocat temporar chatbot-ul de inteligență artificială ChatGPT și au deschis o investigație cu privire la presupuse încălcări ale regulilor de confidențialitate a datelor. Autoritatea italiană de supraveghere a datelor a mai spus că există o lipsă de informații pentru utilizatori cu privire la datele colectate de OpenAI. În aprilie, autoritățile de reglementare din Germania au cerut răspunsuri cu privire la intențiile companiei și capacitatea de a respecta legile stricte privind confidențialitatea datelor consacrate în GDPR al UE. În aceeași lună, Comitetul European pentru Protecția Datelor a înființat un grup de lucru special privind OpenAI.

Sursă foto: information-age.com

Banca centrală din Letonia intră în lumea fintech prin „Innovation Hub”

Banca Letoniei s-a dezvoltat în liniște oferind asistență proiectelor fintech și utilizând în același timp cele mai noi tehnologii la nivel intern.

Inovațiile Fintech și tehnologiile în curs de dezvoltare au dat lumea peste cap în ultimii ani, determinându-i pe responsabilii cu puterea legislativă globală să se grăbească să le înțeleagă și să le reglementeze.

În timp ce unele țări precum Statele Unite și El Salvador au împărtășit cu publicul adoptarea de noi tehnologii, altele s-au alăturat jocului în liniște. Printre acestea se numără Letonia, o țară mică situată în Marea Baltică, vecină cu Estonia și Lituania.

Marine Krasovska, șeful departamentului de tehnologie financiară la Latvijas Banka – banca centrală a Letoniei – explică cum se confruntă autoritățile de reglementare din țară cu noile tehnologii precum criptomonede și inteligență artificială (AI).

Spre deosebire de vecina sa, Estonia, care a fost prima țară europeană care a furnizat reglementări și linii directoare clare pentru monedele digitale, aceste active rămân nereglementate în peisajul leton. Legea privind impozitul pe venitul personal din Letonia definește cripto-ul ca un activ de capital supus impozitului general pe câștigurile de capital de 20%.

În 2020, una dintre autoritățile de reglementare financiare ale țării, Comisia pentru piața financiară și de capital (FCMC), a avertizat publicul cu privire la frauda cripto – mai ales având în vedere că în Letonia, companiile cripto „operează într-o infrastructură care este în prezent caracterizată de o reglementare mai scăzută decât în piețele financiare și de capital.”

Un viitor hub de inovație

De la avertismentele timpurii de la FCMC, Letonia nu a dezvoltat noi reglementări privind criptomonedele. Cu toate acestea, Krasovska a explicat că în ultimii cinci ani, banca centrală, care este principalul organism de reglementare în Letonia, a operat Innovation Hub. Krasovska a spus că participarea companiilor fintech nu este obligatorie; cu toate acestea, banca îl recomandă ca un „prim punct de intrare” pe piața letonă. Banca centrală oferă acest serviciu gratuit pentru companiile internaționale și cele originare din Letonia. „Când companiile vin la Innovation Hub și încep să-și descrie modelul de afaceri, uneori începem să înțelegem de ce au nevoie și de ce nu au companiile”, a spus ea.

Ea a adăugat că este o oportunitate pentru companii de a discuta în persoană cu autoritățile de reglementare pentru a înțelege ce necesită licențiere de afaceri și pentru a evalua riscurile. „Întotdeauna sugerăm companiilor să aducă un avocat pentru a elimina riscurile de interpretare eronată. Interpretarea legislației este o responsabilitate la un nivel foarte înalt.”

În cadrul Innovation Hub, banca a creat și un proces de pre-licențiere. Potrivit Krasovska, acesta a fost creat pentru a ajuta companiile fintech – în special pe cele care se ocupă cu active digitale – să creeze un „pachet de documente” despre care pot primi feedback cu privire la calitate. „Așa că, atunci când va intra cererea oficială”, a spus ea, „procesul de licență se va concentra mai degrabă pe ideile principale decât pe calitatea cererii. Această nouă pre-licență a început vara trecută.” „Vrem să vedem mai multe inovații pe piață. Dar vrem și să vedem că riscurile sunt gestionate într-un mod adecvat.” Krasovska a spus că anul trecut, Innovation Hub a avut 72 de consultări cu aproximativ 40% din toți participanții din Letonia. Ea a comentat că datele hub-ului dezvăluie un interes crescut din partea companiilor pentru „serviciile instituțiilor de cripto și monede electronice”.

Adopția din interior

Pe lângă faptul că ajută companiile să prospere în peisajul fintech din Letonia, Krasovska a spus că însăși banca centrală letonă adoptă noi tehnologii pentru a-și eficientiza procesele din interior. Aceasta include mutarea datelor băncii centrale în cloud și adoptarea de tehnologii AI, cum ar fi popularul chatbot ChatGPT al OpenAI. „Noi, ca bancă centrală, vom începe și anul acesta să integrăm inteligența artificială și ChatGPT în activitatea noastră. Nu doar că încercăm să facem un fel de studii, deoarece toată lumea îl folosește, dar începem să le adaptăm în funcție de nevoile noastre.”

Ea a spus că banca centrală a creat un laborator intern în urmă cu doi ani, care a început să experimenteze diferite tipuri de soluții tehnologice și a evidențiat studiile de fezabilitate ChatGPT pe care banca le-a efectuat, care o vor ajuta să rezume cantități mari de documente, cum ar fi documentele fiscale pe care le-a numit „informații nestructurate”. Krasovska a mai declarat că banca folosește AI pentru a ajuta la proiectele de direcție a datelor și pentru a supraveghea codul.

Crearea de date sintetice

Când vine vorba de date, directorul fintech a spus că Banca Letoniei conduce un nou proiect în legătură cu datele sintetice. Aceasta spus că atunci când noii veniți sau companiile de tehnologie care dezvoltă noi soluții solicită un set de date pentru a antrena modele de afaceri, aceste cerințe nu li se pot furniza legal.

„Anul acesta și anul viitor, vom lucra cu idei de baze de date din care putem crea aceste date sintetice care sunt ca o loterie sintetică sau ceva de genul acesta”. „Apoi companiile pot veni și utiliza aceste tipuri diferite de date pentru a înțelege cum funcționează sau nu instrumentele lor înainte de a extinde afacerea și de a oferi soluția lor clienților reali.” De exemplu, companiile ar putea avea nevoie de acces la o bază de date mare de tranzacții pentru a înțelege cum funcționează instrumentele de monitorizare aferente, „deci ceea ce facem acum este să lucrăm la această bază de date integrată”, a spus ea.

Letonia și starea actuală a cripto

Pe parcursul verii, un raport al băncii centrale din Letonia a spus că investițiile locale în active de tip cripto au scăzut cu 50% în ultimul an. Raportul s-a bazat pe constatările din utilizarea cardurilor de plată, dezvăluind că 4% din populație a cumpărat active cripto în februarie 2023, comparativ cu 8% în aceeași lună a anului 2022.

Întrebată despre părerea sa față de criptomonede în Letonia, Krasovska a subliniat condițiile pieței cripto în combinație cu tendințele de scădere a pieței la nivel global: „La nivel mondial, piețele financiare sunt așa cum sunt acum și, desigur, aceasta este piața cripto.”

În afară de condițiile dificile pentru comunitatea cripto, dificultățile de reglementare de pe piețele majore au făcut ca speranțele investitorilor să devină mai puțin optimiste. Cu toate acestea, Krasovska a indicat adoptarea și implementarea de către Uniunea Europeană a legislației privind piețele în cripto-active (MiCA) ca pe ceva pe care banca centrală se poate baza. „Odată cu adoptarea MiCA, putem asigura standarde foarte înalte pentru serviciile financiare.”

Sursă foto: fintechlatvia.eu

Cardurile de debit și de credit rămân pe primul loc, deoarece UK Finance dezvăluie preferințele de plată din Regatul Unit

Numerarul și cardul (debit și credit) au fost o bază constantă a pieței plăților. Cu toate acestea, noile tehnologii au introdus și alte forme de plată. Mobile banking, buy now pay later (BNPL) și portofelele mobile sunt doar câteva exemple evidențiate de UK Finance, vocea din industria bancară și financiară, în cel mai recent „Raport privind piețele de plăți”. Raportul prezintă cât de mult au influențat plățile pentru afaceri și, respectiv, pentru consumatori creșterea numărului total de plăți efectuate în 2022. În creșterea de la 40,4 miliarde în 2021 la 45,7 miliarde, UK Finance identifică companiile care au reprezentat doar 13% din totalul plăților din Regatul Unit, în timp ce consumatorii au făcut 87%.

Cu toate acestea, natura plăților comerciale înseamnă că, de obicei, au fost tranzacționate sume mai mari. Drept urmare, afacerile au reprezentat 82% din valoarea totală a plăților efectuate. Între timp, consumatorii, în ciuda faptului că au făcut mai multe plăți, au reprezentat doar 18% din valoarea totală. În ultimul an, UK Finance a identificat că se fac mai multe plăți cu o valoare mai mică decât anul precedent. Cu toate acestea, suma totală cheltuită nu diferă foarte mult, deoarece volumul mai mare de tranzacții compensează valoarea scăzută.

Există câteva motive pentru aceasta. Potrivit UK Finance, creșterea volumului de munca la distanță a făcut ca oamenii să-și pună deoparte cardurile de credit. Prin urmare, atunci când călătoresc, fac plăți individuale mai mici. În plus, raportul identifică vizite mai reduse efectuate de consumatori la magazine în lumina crizei costului vieții.

Adrian Buckle, șeful de cercetare la UK Finance, a declarat: „Pe parcursul anului 2022, am observat o utilizare sporită a plăților contactless, bancare online și mobile, deși provocările legate de costul vieții au sugerat că unii oameni au preferat să folosească numerar pentru a-și ajuta cu bugetul.

„Schimbările aduse obiceiurilor de cumpărături și călătorii, în special legate de apariția tot mai frecventă a tipului de munca hybrid, au condus la o creștere mare a volumului tranzacțiilor efectuate. Cardurile de debit rămân cel mai popular mod de plată, ele reprezentând acum jumătate din toate plățile efectuate în Marea Britanie.

Modalitati de plata in 2022

Bani gheata

Creșterea temerilor cu privire la inflație și la creșterea costului vieții au făcut ca unii oameni să folosească mai mult numerarul ca modalitate de a gestiona bugetele.

De fapt, au fost 21,6 milioane de oameni care au folosit numerar doar o dată pe lună sau deloc în 2022, în scădere față de 23,1 milioane în anul precedent. Au fost 0,9 milioane de consumatori care au folosit în principal numerar în 2022, în scădere față de 1,1 milioane în 2021 și 2,2 milioane cu cinci ani înainte în 2017. Acești consumatori au folosit numerar atunci când își făceau cumpărăturile de zi cu zi, deși majoritatea încă folosesc alte metode de plată pentru să-și plătească facturile obișnuite.

Plățile în numerar au crescut efectiv între 2021 și 2022 la 6,4 miliarde de la șase miliarde. Cu toate acestea, în raport cu alte metode de plată, proporția totală a plăților efectuate în numerar a scăzut de la 15% la 14%.

Carduri de credit și debit

Cardurile de debit rămân cea mai populară metodă de plată, iar volumele au crescut cu 18% pe parcursul anului. Au totalizat puțin peste 23 de miliarde de plăți (2021: 19,5 miliarde). Drept urmare, pentru prima dată, jumătate din toate plățile din Marea Britanie au fost efectuate cu carduri de debit. Plățile efectuate cu carduri de credit au crescut cu 19%, de la 3,4 miliarde în 2021 la 4,1 miliarde în 2022.

UK Finance a dezvăluit, de asemenea, măsura în care plățile contactless au afectat cardurile de debit și de credit. Plățile contactless au fost utilizate pe scară largă în Regatul Unit în 2022, 87% dintre oameni făcând plăți contactless cel puțin o dată pe lună sau mai des. Atât pe cardurile de debit, cât și pe cele de credit, au existat 17 miliarde de plăți fără contact. Aceasta a fost o creștere de 30% față de 2021: 13,1 miliarde. În plus, valoarea medie a plăților contactless a continuat să crească în 2022 la 15,10 GBP, față de 12,66 GBP în 2021.

Servicii bancare de la distanță

Serviciile bancare de la distanță (online, mobil sau telefon) au rămas populare în 2022, 86% dintre adulți folosind cel puțin un formular anul trecut. Majoritatea persoanelor din toate grupele de vârstă au folosit servicii bancare la distanță în 2022, variind de la 80% dintre cei cu vârsta de 65 de ani și peste până la 95% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani.

Numărul de plăți bancare la distanță procesate prin serviciul Faster Payments a continuat să crească puternic, crescând cu 17%, până la 4,3 miliarde de plăți. Utilizarea serviciilor bancare la distanță de către întreprinderi a contribuit la această creștere puternică.

Portofele mobile

Pe lângă utilizarea cardurilor contactless, alte dispozitive, cum ar fi telefoanele mobile, sunt din ce în ce mai folosite pentru a efectua plăți contactless. Treizeci la sută din populația adultă a raportat că a fost înregistrată pentru cel puțin un serviciu de plată mobilă în 2022, tinerii fiind mai probabil să folosească portofelele mobile.

În general, utilizarea acestor servicii este încă mai mică decât utilizarea cardurilor contactless, dar par să fie în creștere în popularitate și este probabil ca metodele de plată mobile să înregistreze o creștere puternică în viitor.

Buy Now Pay Later (BNPL)

Aproximativ una din opt persoane din Marea Britanie (12%) a raportat că a folosit serviciile BNPL pentru a cumpăra ceva în 2022, aceeași proporție ca în 2021. Cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani au raportat că au folosit cel mai mult BNPL, aproape unul din cinci adulți din această grupă de vârstă (18%) folosindu-l în 2022. Opt la sută dintre persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste au raportat că folosesc BNPL, ceea ce a crescut de la patru procente în 2021.

Previziuni despre viitor

UK Finance estimează că volumul plăților cu cardul de debit va crește la peste 27 de miliarde. Acest lucru se va datora probabil plăților contactless, cumpărăturilor online și nivelurilor din ce în ce mai mari de acceptare a cardurilor în rândul companiilor de toate dimensiunile.

Între timp, se așteaptă ca numărul de plăți în numerar să continue să scadă pe termen lung, pe măsură ce criza costului vieții se atenuează, încrederea consumatorilor revine și consumatorii continuă să apeleze la metode de plată alternative. Rata de scădere este de așteptat să încetinească, deoarece utilizarea este concentrată printre cei care preferă cu fermitate să folosească numerar. UK Finance se așteaptă să fie în jur de 3,3 miliarde de plăți în numerar în Regatul Unit în 2032, reprezentând aproximativ 8% din toate plățile.

Adrian Buckle a adăugat: „Există o mare varietate de metode de plată disponibile în Marea Britanie și fiecare oferă beneficii specifice persoanelor care le folosesc. În următorul deceniu, prognozăm o creștere în continuare a utilizării plăților cu card și mobile, iar evoluțiile pieței, cum ar fi operațiunile bancare deschise, pot aduce noi schimbări în peisajul plăților.”

Oamenii nu sunt pregătiți pentru schimbare

Comentând concluziile UK Finance, Sam Richardson, editor adjunct al revistei Which? Money, a spus: „Este corect ca milioane de consumatori din toată țara să găsească plata digitală ușoară și convenabilă, totuși, așa cum arată raportul UK Finance, rămâne o minoritate semnificativă de oameni care nu sunt încă pregătiți sau capabili să facă această schimbare, evidențiată de o creștere a plăților în numerar în ultimul an.”

„Fie că este vorba de a plăti pentru lucrurile esențiale de zi cu zi sau de a ține evidența finanțelor în mijlocul celei mai grave crize ale costului vieții din ultimele decenii, cei care doresc încă să folosească numerar ar trebui să poată face acest lucru – fără a fi nevoiți să plătească doar pentru a-și accesa propriii bani.”

„Familiile greu presate sunt, de asemenea, nevoite să apeleze la alte metode de plată nereglementate. Cu milioane de oameni care folosesc metoda de a cumpăra acum și a plăti mai târziu furnizorii, inclusiv pentru articole esențiale, lipsa de reglementare lasă consumatorii cu protecții mult mai slabe în cazul în care ceva nu merge bine cu achiziția lor. Este vital ca guvernul să înceteze să ezite asupra planurilor de reglementare a BNPL și să facă acest lucru cât mai curând posibil.”

Sursă foto: kiosk.com

Concurența slabă din cursa cu inteligența artificială ar putea dăuna consumatorilor

Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit vrea să împiedice utilizarea inteligenței artificiale pentru a submina încrederea consumatorilor. Există un „risc real” ca industria inteligenței artificiale (AI) să se dezvolte într-un mod care ar putea cauza ca doar câteva firme să domine piața, în timp ce consumatorii sunt bombardați cu informații dăunătoare, potrivit organului de supraveghere al concurenței din Regatul Unit.

Într-un raport publicat pe 18 septembrie, Autoritatea pentru Concurență și Piețe a analizat modelele fundației AI, concluzionand că, deși AI poate schimba modul în care oamenii trăiesc și lucrează, „aceste schimbări se pot produce prea rapid și pot avea un impact semnificativ asupra concurenței și a consumatorilor”.

Autoritatea de reglementare a concurenței a avertizat că, pe termen scurt, dacă concurența este slabă sau dezvoltatorii nu respectă legea privind protecția consumatorilor, consumatorii pot fi expuși la niveluri semnificative de informații false sau fraude bazate pe inteligența artificială.

Pe termen lung, există șansa ca multe firme să ajungă să câștige sau să consolideze poziții de putere de piață, ceea ce le-ar putea determina să nu ofere cele mai bune produse sau servicii sau să impună prețuri prea mari.

„Este esențial ca aceste rezultate să nu apară”, a spus CMA, CEO-ul Sarah Cardell adăugând: „Există un risc real ca utilizarea inteligenței artificiale să se dezvolte într-un mod care să submineze încrederea consumatorilor sau să fie dominată de câțiva jucători care exercită putere de piață care împiedică resimțirea tuturor beneficiilor în economie.”

Pentru a remedia acest lucru, organul de supraveghere a propus mai multe „principii directoare” pentru a asigura „protecția consumatorilor și o concurență sănătoasă, permițând în același timp beneficii economice depline”. Aceste principii directoare par să se concentreze pe creșterea accesului și a transparenței, în special atunci când vine vorba de a împiedica firmele să obțină avantaje prin utilizarea modelelor AI. Autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit a declarat că va publica o actualizare cu privire la principii și adoptarea lor la începutul anului 2024, împreună cu o perspectivă asupra evoluțiilor ulterioare din ecosistemul AI, considerând implicarea ce deja a avut loc cu dezvoltatorii AI și cu companiile care implementează tehnologia, a spus acesta.

Nu este prima dată când Marea Britanie avertizează cu privire la progresele rapide în AI. În iunie, consilierul grupului de lucru al primului ministru al Marii Britanii, Matt Clifford, a declarat că tehnologia va avea nevoie de reglementare și control în următorii doi ani pentru a reduce riscurile existențiale majore. Tot în iunie, organul de supraveghere al confidențialității din Japonia a avertizat compania-mamă a ChatGPT, OpenAI, despre metodele sale de colectare a datelor.

Camera Lorzilor din Marea Britanie adoptă un proiect de lege pentru confiscarea criptomonedelor furate

În timpul fazei de revizuire a proiectului de lege, Camera Lorzilor a convenit asupra anumitor amendamente pentru a-și clarifica intenția de a viza veniturile monetare din fraudă sau alte infracțiuni financiare.

Legea privind criminalitatea economică și transparența corporativă a fost introdusă în septembrie 2022 și urmărește în primul rând combaterea infracțiunilor financiare legate de cripto. În ultimul an, proiectul de lege a trecut de la Camera Comunelor la Camera Lorzilor și este acum în faza finală de aprobare.

În timpul revizuirii, Camera Lorzilor a convenit asupra anumitor amendamente pentru a-și clarifica intenția de a viza veniturile din fraudă sau alte infracțiuni financiare. În plus, proiectul de lege vizează, de asemenea, să stabilească prevederi pentru transparența corporativă și înregistrările de afaceri în străinătate.

În etapa finală, Camera Comunelor fie va decide să accepte amendamentele propuse, fie va recomanda modificări ale proiectului de lege. În urma aprobării, proiectul de lege va fi semnat în lege prin acordul regal, o metodă prin care un monarh aprobă în mod oficial un act al legislativului.

Autoritatea de reglementare financiară din Regatul Unit, Financial Conduct Authority (FCA), și-a dezvăluit recent disponibilitatea de a lucra cu companiile cripto pentru a dezvolta un cadru de reglementare mult așteptat pentru industrie.

Vorbind la conferința City Week de la Londra, directorul executiv al FCA Sarah Pritchard a spus: „Să lucrăm împreună pentru a ne modela regulile și reglementările în beneficiul piețelor, consumatorilor și firmelor, pe măsură ce cripto trece de la nișă la mainstream”. Pritchard a remarcat că responsabilitățile FCA se limitează la a se asigura că firmele cripto care operează în Regatul Unit respectă legislația împotriva spălării banilor și a finanțării terorismului.

Sursă foto: pymnts.com

UE anunță inițiativa de a accelera accesul la supercalculatoare pentru startup-urile AI

Președintele Uniunii Europene, Ursula von der Leyen, a cerut, de asemenea, un organism global de guvernare a AI în timpul discursului privind starea Uniunii din 2023. Aceasta a anunțat o nouă inițiativă pentru a oferi startup-urilor cu inteligență artificială (AI) acces rapid la supercalculatoarele europene.

Introducând subiectul AI, von der Leyen a invocat o scrisoare deschisă trimisă de membrii comunității globale de AI prin care se cere un control sporit de reglementare a potențialului de „extincție a AI”.

Discursul lui Per von der Leyen: „AI este o tehnologie generală care este accesibilă, puternică și adaptabilă pentru o gamă largă de utilizări – atât civile, cât și militare. Și se mișcă mai repede decât au anticipat până și dezvoltatorii săi. Deci avem o fereastră de oportunitate care se îngustează pentru a ghida această tehnologie în mod responsabil.”

Președintele a cerut asamblarea unui „nou cadru global pentru AI, construit pe trei piloni: balustrade, guvernare și ghidare a inovației”. În descrierea balustradelor necesare, președintele a invocat „Actul AI” al UE, numind-o „un model pentru întreaga lume”. Pentru pilonul „guvernare”, von der Leyen a implorat comunitatea globală să formeze un consiliu de guvernanță similar Grupului Internațional pentru Schimbările Climatice.

În cele din urmă, în sprijinul „ghidării inovației”, președintele von der Leyen a anunțat o inițiativă la nivelul UE pentru a accelera accesul la supercalculatoarele europene pentru startup-urile de inteligență artificială care doresc să formeze modele și să efectueze cercetări.

„Europa a devenit acum lider în supercalculatură – cu 3 dintre cele mai puternice 5 supercalculatoare din lume”, a spus președintele, adăugând: „Trebuie să valorificăm acest lucru”. Președintele von der Leyen a lăudat, de asemenea, companiile de tehnologie din SUA care au ales să adopte în mod voluntar standardele și etica AI și a lăudat companiile din UE care au făcut același lucru. „Acum”, a adăugat președintele, „ar trebui să aducem toate aceste lucrări împreună către standarde globale minime pentru utilizarea sigură și etică a AI”.

EY investește 1,4 miliarde de dolari în tehnologie AI și lansează o nouă platformă

Ernst & Young a dezvăluit investiții de miliarde de dolari în tehnologiile AI și lansarea unei noi platforme bazate pe inteligență artificială pentru clienții săi și personalul intern.

Ernst & Young (EY), unul dintre cei patru mari furnizori de servicii profesionale la nivel mondial, a anunțat dezvoltarea unei noi platforme bazate pe inteligență artificială (AI) pentru clienții săi.

Într-o postare din 13 septembrie, firma din Londra a dezvăluit că a investit 1,4 miliarde de dolari în tehnologii AI pentru noua sa platformă EY.ai, care își propune să ajute organizațiile să adopte AI. Platforma se bazează pe modelul LLM al EY, EY AI EYQ.

Compania a dezvăluit că o colaborare cu Microsoft a oferit EY acces timpuriu la capabilitățile Azure OpenAI, inclusiv ChatGPT-3 și ChatGPT-4. De asemenea, EY a investit împreună cu Dell în Dell Generative AI Solutions, care își propune să simplifice adoptarea AI generativă cu LLM.

Miliardele de investiții în inteligența artificială vor merge, de asemenea, la încorporarea tehnologiei în serviciile EY existente, cum ar fi EY Fabric, care este deja utilizat de 60.000 de clienți cu milioane de utilizatori unici, împreună cu achiziția de tehnologie suplimentară care susține cloud și automatizare.

Carmine Di Sibio, președinte global și CEO al EY, a comentat despre dezvoltare, spunând că momentul este „acum” pentru AI. „Adoptarea AI este mai mult decât o provocare tehnologică. Este vorba despre deblocarea unei noi valori economice în mod responsabil pentru a realiza potențialul vast al acestei evoluții tehnologice.”

EY anticipează de multă vreme boom-ul integrării AI, iar în 2018, compania a introdus un program „extensiv” de învățare AI, date și analiză și program de acreditări.

Potrivit anunțului lor, 100.000 de acreditări au fost acordate oamenilor din EY până în prezent, iar compania a reunit 4.200 de membri ai echipei axați pe tehnologie. Di Sibio a spus: „Fiecare afacere ia în considerare modul în care va fi integrată în operațiuni și impactul acesteia asupra viitorului.”

EY a fost proactiv în integrarea tehnologiilor emergente în operațiunile sale interne și externe. În octombrie anul trecut, a asistat o agenție guvernamentală din Norvegia să deschidă un birou în metavers.

Cu toate acestea, EY este doar una dintre multele întreprinderi globale majore care au inițiativa de a integra sau promova serviciile AI. Pe 13 septembrie, Goldman Sachs a respins ideea că hype-ul actual în jurul AI este doar o bulă care așteaptă să izbucnească, ci mai degrabă prezice o „revoluție” viitoare.

Sursă foto: outsourcing-pharma.com

Arabia Saudită își îndreaptă atenția către jocurile blockchain și Web3 pentru a diversifica economia

În prezent, regatul își diversifică economia, departe de petrol și apelează la noi oportunități, cum ar fi jocurile și Web3. Arabia Saudită și-a intensificat eforturile de diversificare economică condusă de ambițioasa sa Viziune 2030.

În încercarea de a-și diversifica economia, departe de dependența de petrol, regatul a îmbrățișat tehnologiile emergente, cum ar fi blockchain-ul și inteligența artificială (AI), și a accesat piețele în plină expansiune precum gaming-ul.

Dar, în timp ce țara nu a lăsat încă o amprentă semnificativă în dezvoltarea jocului și a inteligenței artificiale la nivel mondial, valul investițiilor sale în sectorul jocurilor s-ar putea extinde mult dincolo – cel puțin, asta spun experții Web3.

„Pe baza muncii noastre și a comunicărilor pe care le avem, Arabia Saudită este foarte, foarte interesată de Web3”, a declarat Yat Siu, cofondatorul Animoca Brands. Având în vedere parteneriatele regatului cu entități precum The Sandbox și chiar Animoca, Siu consideră că există un efort de a se aventura în noua iterație a internetului. Executivul a spus: „Cred că Arabia Saudită înțelege principiul conform căruia jocurile Web3 sau jocurile blockchain – cel despre care demonstrăm de fapt bunurile proprietarului – va fi viitorul jocurilor.”

Datorită interesului populației sale tinere, experte în tehnologie, Arabia Saudită, împreună cu Emiratele Arabe Unite, stimulează creșterea pieței de gaming din Orientul Mijlociu. Potrivit unui raport Boston Consulting Group, piața de gaming din Arabia Saudită prezintă o valoare de peste 1,8 miliarde de dolari. De asemenea, se mândrește cu unul dintre cele mai mari venituri din jocuri din zonă, potrivit studioului de conținut de jocuri Allcorrect.

În 2017, regatul a înființat Federația Saudi Esports pentru a reglementa și dezvolta industria de gaming din țară. Bloomberg a raportat în aprilie că Arabia Saudită, prin Fondul său de investiții publice, a investit 38 de miliarde de dolari în acest sector, deoarece pare să devină un centru global de jocuri.

Deși guvernul saudit înțelege „conceptul la nivel înalt” al Web3, potențialul său și modul în care se poate alinia cu sporturile – în care echipele pot deține mize în jocurile pe care le joacă – Siu a spus că rămâne neclar care sunt integrările sale în jocuri și atrage atenția asupra absenței unor reguli clare privind criptomonedele și alte active virtuale. „Criptomoneda este ceva care este încă de explorat. Este investigat. Cred că Arabia Saudită este destul de nerăbdătoare în privința modului de a face față. Dar încă nu au venit cu nimic.” „În locuri precum Hong Kong, Japonia și Emiratele Arabe Unite, este mult mai clar ce se poate face cu cripto și Web3: eliberarea unei strategii”, a adăugat Siu.

Deși rămâne de văzut cum ar arăta aplicațiile de jocuri Web3 ale Arabiei Saudite, Siu a remarcat că regatul se uită la alte piețe și învață. „De aceea vorbesc cu noi. Pentru că vor să știe care sunt cele mai bune practici și cum pot învăța”, a explicat executivul. „Există foarte puține locuri în lume în care am văzut o astfel de foame și dorință de a fi într-un fel la vârf.” „Poți simți un fel de dorință de a progresa și de a conduce în Arabia Saudită. Cred că este ceva unic”, a adăugat Siu.

Cum pot jocurile să stimuleze adoptarea Web3

În timp ce respingerea din partea comunității tradiționale de jocuri și a dezvoltatorilor persistă, Siu susține că o conversie de succes a utilizatorilor în Web3, indiferent dacă este vorba de jocuri sau nu, ar trebui să vină cu alfabetizare financiară.

„Nu poți fi cu adevărat un utilizator autentic Web3 dacă nu ai cel puțin un anumit nivel de alfabetizare financiară care să depășească și dincolo de a avea un cont bancar”, a spus Siu.

Cofondatorul Animoca a susținut că majoritatea utilizatorilor Web2 nu sunt investitori de capital, deoarece sunt în mare parte oameni ce fac parte din forța de muncă, în comparație cu utilizatoriiWeb3 care înțeleg investițiile. „Ceea ce am descoperit este că calea către adoptarea în masă a Web3 nu oferă utilizatorilor Web2 doar un portofel. Aceasta este de fapt partea cea mai ușoară. Partea mai dificilă este cum să-i faceți conștienți pe utilizatori că ceea ce au acum este un activ care are valoare potențială, ar putea face lucruri și are diferite efecte de rețea care trebuie menținute ca valoare reală.”

Între timp, CEO-ul Mythical Games, John Linden, a declarat că vede deja adoptarea Web3 în sectorul de gaming, deși într-un ritm mai lent. „Cred că vedem deja unele adopții. Vedem oameni că introduc conceptul Web3. Ei înțeleg conceptul de cumpărare și vânzare de active”, a spus Linden. Veteranul din industria jocurilor a subliniat că Web3 ar trebui să îmbunătățească experiența utilizatorului și nu doar să le ofere mijloacele de a genera venituri: „Dezvoltatorii de jocuri Web3 trebuie să se concentreze pe noi modele de jocuri. Când începi să faci asta, introduce economia creatorilor, lanțul de aprovizionare digital, proprietatea breslelor și abilitatea de a veni cu propria ta teorie în cadrul jocului în sine.”

„Acestea sunt principii de care cred că se vor atașa jucătorii”, a adăugat Linden. CEO-ul Mythical Games estimează că segmentul de jocuri Web3 ar putea include 50 până la 100 de milioane de jucători în următorii doi ani, cu propriile titluri vizând 10 milioane până la sfârșitul anului 2023.

Sursă foto: nasdaq.com

India lucrează la o legislație cripto cu 5 factori, deoarece interzicerea este exclusă

Platformele cripto indiene ar putea obține un statut similar cu cel al dealerilor autorizați (asemănător băncilor) în conformitate cu liniile directoare ale băncii centrale indiene, RBI.

India lucrează la un cadru de reglementare cripto bazat pe recomandările comune ale Fondului Monetar Internațional (FMI) și ale Consiliului de Stabilitate Financiară (FSB), care ar putea duce la o legislație legală în următoarele cinci până la șase luni. Sidharth Sogani, CEO al Crebaco, care a lucrat cu agenții guvernamentale și ministere, a declarat că guvernul indian lucrează la un cadru legislativ cripto în cinci puncte cu o abordare globală.

India a încheiat recent summitul G20 cu câteva anunţuri economice cheie; cu toate acestea, cea mai notabilă decizie pentru comunitatea cripto a venit sub forma recomandărilor comune FMI-FSB pentru reglementările cripto, pe care India și alte națiuni G20 le-au acceptat.

Recomandările cripto FMI-FSB solicită reglementarea pieței cripto, mai degrabă decât o interdicție generală. Recomandările FMI-FSB sunt un set de linii directoare și sugestii de reglementare la care țările G20 pot lucra pentru a-și formula legislația cripto independentă, dar colaborativă.

Vorbind despre cadrul în cinci puncte,guvernul se concentrează pe:

1. Configurarea avansată Know Your Customer (KYC) pentru companiile cripto, care acoperă Foreign Account Tax Compliance Act și standardele existente împotriva spălării banilor.

2. Platformele cripto ar trebui să elibereze autorităților de reglementare audituri de dovadă a rezervei în timp real.

3. O politică de impozitare uniformă în toate națiunile.

4.Crypto exchanges ar putea obține același statut ca dealerii autorizați (similar băncilor) în conformitate cu liniile directoare ale Reserve Bank of India (RBI).

5.Pozițiile cheie pot fi obligatorii, cum ar fi Ofițer de raportare a spălării banilor pentru platformele cripto.

Crebaco, o firmă de analiză blockchain care a oferit servicii de consultanță mai multor comitete și națiuni G20, prezintă o perspectivă asupra abordării criptografice a Indiei. Ei au remarcat că lumea și-a dat seama că interzicerea cripto-ului este inutilă și că mai multe națiuni se îndreaptă către o abordare de reglementare, mai degrabă decât o interdicție generală. Țări precum Statele Unite și Europa au deja unele reglementări cripto specifice în vigoare, în timp ce India a urmat calea impozitării. Au adăugat: „Reglementările sunt inevitabile; acest ecosistem a crescut substanțial puternic fără reglementări. Doar imaginați-vă cât de bine ar crește cu reglementări adecvate în vigoare. De asemenea, piețele reglementate reduc riscurile de escrocherii și activități ilicite.”

India a cerut o abordare globală a reglementărilor cripto de o vreme, prim-ministrul Narendra Modi reiterând același lucru în timpul summitului G20 recent încheiat. Unul dintre directorii de la Ministerul de Finanțe a confirmat că a acceptat recomandările cripto FMI-FSB și se va concentra pe formularea de reglementări în jurul acestora în lunile următoare. Executivul Ministerului de Finanțe a spus că recomandările FMI-FSB oferă un „cadru bun pentru a decide singur calea de urmat. Fundația este pregătită, dincolo de asta, cât de mult vrem să mergem este pentru noi să decidem în următoarele luni și apoi să luăm un apel.”

Oficialul a mai clarificat că interzicerea criptomonedelor nu mai este o opțiune și a menționat că „dacă doriți să o interziceți criptomonedele, mergeți mai departe și interziceți-le. Dar dacă restul țărilor nu le interzic, va fi extrem de dificil pentru o țară să le interzică.”

În prezent, India nu are reglementări specifice în vigoare, deși țara a impus o taxă de 30% pe câștigurile cripto în 2022. Cu toate acestea, recomandările comune de cripto și asigurarea ministerului de finanțe că un cadru cripto s-ar putea concretiza într-o legislație formidabilă în viitor. Câteva luni sunt un semn optimist pentru industria cripto din țară.

Franța lansează un certificat pentru „finfluenceri”, inclusiv cripto

Pe fondul presiunii actuale asupra așa-numiților „finfluencer”, care promovează produse de investiții pe blogurile lor, Franța face un pas spre acordarea de licențe. Țara a introdus un certificat neobligatoriu de influență responsabilă.

După cum s-a dezvăluit pe 7 septembrie, două agenții de reglementare franceze, Autorité des Marchés Financiers și Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité (ARPP), au înființat împreună un modul de formare pentru influenți din sectorul financiar.

„Certificatul de influență responsabilă” există din 2021, când a fost introdus pentru prima dată de către ARPP. Peste 1.000 de influenceri francezi l-au obținut. Acum, certificatul va avea un curs special pentru influenceri financiari, acțiuni de publicitate, obligațiuni, fonduri tranzacționate la bursă, fonduri, derivate și alte produse de investiții, inclusiv vin. Activele cripto sunt, de asemenea, menționate în anunț.

Pentru a promova Certificatul de Influență Responsabilă în Publicitatea Financiară, ar trebui obținute cel puțin 75% răspunsuri corecte la 25 de întrebări cu răspunsuri multiple. Deși certificatul nu deține statutul de document legal obligatoriu, ARPP ar putea să-l retragă de la influencerii neconformi. Mai mult, pentru a obține Certificatul de Influență Responsabilă, ar trebui mai întâi obținut „Certificatul General”, dezvoltat de ARPP pentru toți influencerii.

În mai 2023, Senatul francez a aprobat un amendament care permite companiilor de criptomonede înregistrate să angajeze influenceri în rețelele sociale în scopuri publicitare și promoționale. În același timp, în Regatul Unit, autoritățile de reglementare îi avertizează pe influenceri că promovarea lor ar putea fi o infracțiune pedepsită cu până la doi ani de închisoare, o amendă nelimitată sau ambele. Și Organizația Europeană a Consumatorilor a făcut lobby pentru interzicerea totală a publicității cripto pentru influenceri.

Sursă foto: ledgerinsights.com

Revoluția Web3: de ce portofelul digital este noul aur din marketing

Internetul fără cookie-uri prezintă o oportunitate, nu un risc; are capacitatea de a redefini și consolida legătura și încrederea dintre consumatori și mărci.

Peisajul de marketing s-a schimbat în ultimii câțiva ani și este pregătit pentru revoluții în următorii. Reglementări stricte, retragerea cookie-urilor de la terți, generația Z care ține cont de confidențialitate etc., vor crește costurile de achiziție a clienților (CAC). Cel mai probabil, CMO mediu va transfera dolari pentru a plăti o primă pentru date de calitate superioară, fără părți și pentru a stimula implicarea consumatorilor.

În mijlocul acestei evoluții, Web3 apare ca un far al posibilitaților pentru internetul fără cookie-uri. Aplicația va fi portofelul digital deținut de utilizator, care poate reconfigura relațiile consumator-marcă cu accent pe confidențialitate.

Factori cheie

Creșterea costului de achiziție a clienților (CAC)

Piața digitală este mai saturată ca niciodată, cu nenumărate mărci care luptă pentru atenția utilizatorilor. Acest lucru a dus la o creștere exponențială a costurilor de achiziție a clienților. Companiile consideră că este mai dificil și mai costisitor să capteze și să mențină atenția utilizatorilor folosind metode tradiționale. Cu acest CAC în plină expansiune, mărcile caută mijloace mai eficiente, directe și personalizate de conectare cu utilizatorii. Un portofel compatibil NFT cu identificatori unici apare ca un nou canal de stabilire a încrederii într-un internet deținut de consumatori.

Retragerea cookie-urilor de la terți

Anunțul Google privind eliminarea treptată a cookie-urilor terță parte până în 2024 a generat unde de șoc în ecosistemul de publicitate digitală. Fiind unul dintre jucătorii dominanți în arbitrajul datelor, această mișcare a subliniat o schimbare seismică de la vechea gardă a urmăririi datelor bazate pe browser și către o experiență de navigare mai centrată pe confidențialitate. Schimbarea ar putea face mai greu pentru marketeri să vizeze, să se implice și să-și cunoască consumatorii.

Date demografice care țin cont de confidențialitate

Există o conștiință crescândă a publicului cu privire la confidențialitatea online, odată cu apariția de noi segmente demografice și concentrarea generației Z pe suveranitatea digitală. Acești utilizatori solicită transparență cu privire la modul în care sunt utilizate datele lor și se feresc de mecanismele tradiționale de urmărire, împingând și mai mult mărcile să-și regândească strategiile de implicare.

Reglementări viitoare

Autoritățile de reglementare globale ajung din urmă cu evoluția domeniului digital. De la Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al Uniunii Europene la Legea privind confidențialitatea consumatorilor din California (CCPA) din SUA, guvernele impun reguli stricte privind colectarea, utilizarea și partajarea datelor. Astfel de peisaje de reglementare necesită soluții inovatoare care respectă confidențialitatea utilizatorilor, asigurând în același timp un angajament fără întreruperi de brand.

Portofelul digital: răspunsul Web3 la internetul fără cookie-uri

Confruntat cu aceste provocări, portofelul digital apare ca soluție fruntașă a Web3. Deci, de ce este probabil portofelul gata să devină noul cookie?

Conexiune directă între utilizatori și mărci

Folosind portofelele digitale, mărcile pot stabili o relație directă, 1:1, cu utilizatorii. În loc să se bazeze pe intermediari și urmăritori terți, mărcile pot interacționa cu utilizatorii într-un mod hiperpersonal și semnificativ. Portofelele promovează proprietatea și încrederea utilizatorilor pentru a permite experiențe personalizate bazate pe preferințele autentice ale utilizatorului.

Intimitate inerentă

Portofelele digitale, la baza lor, sunt construite pe principiile descentralizării și confidențialității. Spre deosebire de modulele cookie care urmăresc activitatea utilizatorilor pe web, portofelele oferă utilizatorilor control deplin asupra datelor lor. Mărcile pot accesa informații numai dacă utilizatorul permite (opt-in), creând o relație transparentă și consensuală, sporind loialitatea și raportul combinat împrumut-valoare (CLTV) într-un schimb de valori reciproc.

Utilitate multidimensională

Spre deosebire de cookie-urile, care servesc un scop principal de urmărire, portofelele sunt multidimensionale. Dincolo de a ajuta la tranzacții, acestea pot stoca o varietate de active digitale, cum ar fi oferte, experiențe, acces, NFT-uri (jetoane nefungibile), etc. Pentru mărci, acest lucru oferă o multitudine de oportunități de a crea propuneri valoroase și experiențe unice, precum programe de loialitate bazate pe recompense simbolizate sau acces exclusiv la arta digitală pentru pasionații de brand.

Angajament pe termen lung

Cu modulele cookie, implicarea utilizatorilor a fost adesea trecătoare și fragmentată. Portofelele digitale pot stimula relații pe termen lung. Conectându-se cu portofelul unui utilizator, mărcile pot menține o conexiune de durată, oferind servicii, produse sau experiențe pe o perioadă lungă de timp, cu rate de reținere mai bune și mai puține pierderi, ceea ce duce la un CLTV mai mare.

Viitorul angajamentului de brand

Promisiunea Web3 a unui ecosistem digital descentralizat, centrat pe utilizator se realizează încet. Pe măsură ce cookie-urile terță parte devin învechite, portofelul digital apare ca un canal rezistent, adaptabil și inovator pentru implicarea mărcii în această nouă eră.

Brandurile care doresc să îmbrățișeze această transformare vor câștiga un avantaj competitiv. Concentrându-se pe relații autentice, transparente și pe termen lung facilitate de portofele, acestea pot reduce CAC, pot spori loialitatea și pot stimula CLTV.

Cu toate acestea, mărcile trebuie să îmbrățișeze portofelele și să nu își creeze propriile silozuri sau portofele de custodie. Portofelele izolate vor însemna doar utilizarea noii tehnologii pentru a-și conduce vechile metode de acumulare a datelor, iar acest lucru ar putea diminua încrederea utilizatorilor.

Portofelele digitale și fără custodie oferă directorilor de marketing oportunitatea unică de a crea narațiuni ale mărcii despre confidențialitate și implicare directă, rezonând cu consumatorii de astăzi. Utilizarea acestora permite experiențe personalizate de brand și strategii bazate pe date, oferind căi inovatoare de implicare între mărci și generând potențial venituri mai mari.

Concluzii

Internetul fără cookie-uri prezintă o oportunitate, nu un risc. Are capacitatea de a redefini și consolida legătura și încrederea dintre consumatori și mărci. Un portofel digital deținut de utilizator poate deveni înlocuitorul actualizat și sofisticat pentru cookie-urile învechite de la schimbarea anterioară a internetului.

Sursă foto: marketingweek.com

Șeful UE pentru finanțe: Nu trebuie grăbită implementarea euro digital înaintea apariției noii Comisii în iunie 2024

Mairead McGuinness consideră că proiectul CBDC ar trebui abordat „în liniște și încet” de către viitoarea Comisie Europeană.

Comisarul european pentru stabilitate financiară, servicii financiare și uniunea piețelor de capital, Mairead McGuinness, consideră că nu există niciun motiv să grăbim euro digital până după următoarele alegeri pentru Parlamentul European din iunie 2024. În opinia sa, moneda digitală a băncii centrale a Uniunii Europene ( Proiectul CBDC) ar trebui abordat „în liniște și încet” de către următoarea Comisie Europeană, care va fi aprobată de viitorul parlament.

McGuinness a menționat euro digital în timpul discursului său la think tank-ul Bruegel din Bruxelles, pe 6 septembrie. Ea a subliniat că Banca Centrală Europeană (BCE) va decide soarta proiectului în octombrie. Cu toate acestea, oficialul a adăugat că este nevoie de a explora această opțiune: „Numerarul este mai puțin folosit. Ne folosim cardurile și telefoanele pentru a cumpăra, facem comerț electronic și, dacă a existat o perioadă în care numerarul s-a redus foarte mult, atunci unde avem bani publici – banii publici de la banca centrală – dacă nu sunt în numerar ? Avem nevoie de o versiune digitală a acesteia”

În iunie, Comisia Europeană a propus un plan legislativ pentru un euro digital. Propunerea include dispoziții privind serviciile digitale esențiale gratuite în euro, protecția vieții private și plățile offline. Băncile, asigurătorii și fondurile ar trebui să partajeze datele clienților cu companiile fintech în schimbul unei compensații.

Recent, membrul consiliului executiv al BCE, Fabio Panetta, a susținut public planul comisiei, numind CBDC-ul european „o nouă paradigmă pentru păstrarea suveranității monetare”. Faza de investigare a proiectului euro digital ar trebui să fie finalizată până în octombrie 2023. După aceea, BCE va continua cu dezvoltarea ulterioară și testarea soluțiilor tehnice. Alegerile pentru Parlamentul European din 2024 sunt programate să aibă loc în perioada 6-9 iunie 2024. Conform procedurilor UE, parlamentul nou ales va aproba sau respinge apoi președintele și alți membri ai Comisiei Europene, ale căror candidaturi sunt propuse de Consiliul European.

Modificarea regulilor contabile din SUA va fi un avantaj pentru companiile care dețin criptomonede în 2025

Consiliul pentru Standarde de Contabilitate Financiară a recomandat înregistrarea cripto la valoarea justă de piață în bilanțurile corporative, eliminând eventualele deprecieri semnificative, dar sporind volatilitatea.

Consiliul pentru Standardele de Contabilitate Financiară din Statele Unite ale Americii a aprobat în unanimitate reguli pentru contabilizarea valorii juste a deținerilor de criptomonede ale companiilor, potrivit rapoartelor media. Regulile vor intra în vigoare în 2025. FASB este organizația care stabilește standarde de contabilitate și raportare pentru organizațiile care respectă principiile contabile general acceptate (GAAP) din SUA. În martie, a emis un apel pentru comentarii cu privire la modificările propuse la Codificarea standardelor de contabilitate FASB.

Valoarea justă este prețul estimat al unui activ care ia în considerare valoarea curentă de piață și alte elemente decisive. FASB a luat o decizie „provizorie” cu privire la contabilizarea valorii juste pentru activele cripto în octombrie 2022. Practica anterioară impunea companiilor să păstreze pierderile din depreciere din cripto, cauzate atunci când un activ își pierde brusc valoarea, în bilanțurile lor chiar și după ce activul digital și-a recăpătat valoarea.

Noua metodă de contabilitate va crește volatilitatea câștigurilor companiilor cu dețineri mari de cripto, dar le va permite să înregistreze recuperări financiare din creșterea prețurilor cripto. Companiile pot începe să utilizeze imediat contabilitatea la valoarea justă pentru cripto lor, dacă doresc. Christine Botosan, membru FASB, a spus: „Nu se întâmplă foarte des să putem elimina costurile din sistem și să îmbunătățim utilitatea informației în decizia și face un vot foarte ușor să le facem pe ambele”.

Pe lângă companiile cripto-native precum Coinbase, schimbarea regulilor va afecta companiile de investiții și companii precum MicroStrategy și Tesla care dețin cantități mari de cripto. Președintele MicroStrategy, Michael Saylor, a scris despre X: „Contabilitatea la valoarea justă vine la #Bitcoin. Această actualizare la regulile contabile FASB elimină un impediment major în calea adoptării corporative a $BTC ca activ de trezorerie”.

Pentru a face față modificărilor, cripto va deveni un element rând sub „active necorporale” în conturile financiare.

Sursă foto: istockphoto.com

Instrumentul Windows vizat de hackeri desfășoară programe malware de exploatare cripto

Instalatorii de software afectați sunt utilizați în principal pentru modelarea 3D și designul grafic, limba franceză fiind cea mai frecventă limbă folosită în campania de malware.

Hackerii folosesc un instrument Windows pentru a elimina programele malware de exploatare a criptomonedei din noiembrie 2021, potrivit unei analize de la Cisco’s Talos Intelligence. Atacatorul exploatează Windows Advanced Installer – o aplicație care îi ajută pe dezvoltatori să împacheteze alte programe de instalare de software, cum ar fi Adobe Illustrator – să execute scripturi rău intenționate pe dispozitivele infectate. Descoperirile sugerează că „victimele sunt probabil în diferite verticale de afaceri, inclusiv arhitectură, inginerie, construcții, producție și divertisment în țările predominante în limba franceză”, explică analiza.

Atacurile afectează preponderent utilizatorii din Franța și Elveția, cu câteva infecții în alte țări, inclusiv Statele Unite, Canada, Algeria, Suedia, Germania, Tunisia, Madagascar, Singapore și Vietnam, conform postărilor bazate pe datele de solicitare DNS trimise către gazda de comandă și control a atacatorului. Campania ilegală de cripto mining identificată de Talos implică desfășurarea de script-uri batch PowerShell și Windows rău intenționate pentru a executa comenzi și a stabili o ușă în spate în dispozitivul victimei. PowerShell, în special, este binecunoscut pentru că rulează în memoria sistemului în loc de hard disk, ceea ce face mai dificilă identificarea unui atac.

Odată ce ușa din spate este instalată, atacatorul execută amenințări suplimentare, cum ar fi programul de cripto-mining Ethereum PhoenixMiner și lolMiner, o amenințare de minerit cu mai multe monede. „Aceste scripturi rău intenționate sunt executate folosind funcția de acțiune personalizată a programului de instalare avansat, care permite utilizatorilor să predefinite sarcini de instalare personalizate. Sarcinile finale sunt PhoenixMiner și lolMiner, mineri disponibili public care se bazează pe capabilitățile GPU ale computerelor.”

Utilizarea malware-ului de cripto-mining este cunoscută sub denumirea de cryptojacking și implică instalarea codului de cripto-mining pe un dispozitiv fără știrea sau permisiunea utilizatorului, pentru a extrage ilegal criptomonede. Semnele că programele malware de exploatare pot rula pe un dispozitiv includ supraîncălzirea și performanțe slabe.

Folosirea familiilor de programe malware pentru a deturna dispozitive pentru a extrage sau a fura criptomonede nu este o practică nouă. Fostul gigant de smartphone-uri BlackBerry a identificat recent scripturi malware care vizează în mod activ cel puțin trei sectoare, inclusiv serviciile financiare, asistența medicală și guvernul.

Google face dezvăluirea AI obligatorie în anunțurile de campanie politică

Google și-a actualizat politica privind conținutul politic pentru a intra în vigoare începând cu noiembrie 2023, ceea ce va obliga dezvăluirea întregului conținut generat de inteligența artificială în anunțurile electorale.

Pe 6 septembrie, gigantul tehnologic a spus că dezvăluirile sunt necesare acolo unde există „conținut sintetic care descrie în mod neautentic oameni sau evenimente reale sau cu aspect realist”. În plus, a spus că aceste notificări trebuie să fie „clare și vizibile” în locurile în care utilizatorii le vor observa. „Anunțurile care conțin conținut sintetic modificat sau generat într-un mod care nu este semnificativ pentru afirmațiile făcute în anunț vor fi scutite de aceste cerințe de divulgare.”

Exemplele oferite de Google includ utilizarea AI în procesul de editare, cum ar fi redimensionarea, decuparea, corecțiile de culoare sau defecte sau orice modificări periferice care nu „creează reprezentări realiste ale evenimentelor reale”. Această politică actualizată se va aplica conținutului de imagine, video și audio și va fi implementată la jumătatea lunii noiembrie 2023, conform actualizării. Acest lucru vine cu exact un an înainte de alegerile prezidențiale din SUA din noiembrie 2024.

Subiectul dezvăluirilor pentru conținutul generat de AI a fost un subiect major, deoarece apariția proeminentă a instrumentelor AI de masă, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI, a făcut mai ușoară crearea și difuzarea unui astfel de conținut. Pe măsură ce AI continuă să fie omniprezentă în diferite sectoare, Google și alte companii tehnologice importante și-au intensificat atenția asupra instrumentelor și serviciilor AI.

Într-o notă a CEO-ului Google din 5 septembrie, el a spus că se gândește să transforme compania pentru a deveni o „companie pe primul loc în AI” de când s-a alăturat în 2015.

Pe 17 august, Google și-a modernizat motorul de căutare pentru a include îmbunătățiri bazate pe inteligență artificială pentru a ajuta la eficientizarea funcțiilor de căutare. De asemenea, și-a unit forțele cu OpenAI și Microsoft pentru a crea Frontier Model Forum, pe care intenționează să-l folosească pentru a ajuta la auto-reglementarea dezvoltării AI din industrie.

Interesul Google pentru dezvoltarea politicilor de inteligență artificială s-a extins la celelalte platforme ale sale, inclusiv YouTube, care și-a lansat recent „principiile” pentru lucrul cu industria muzicală în tehnologia legată de inteligența artificială.

Sursă foto: iticollege.edu