Platforma de streaming a dezvăluit trei principii cheie pe care le va respecta, deoarece lucrează cu figuri importante din industria muzicală pentru a înțelege mai bine tehnologiile AI. CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a subliniat într-o postare pe blog că acum este un moment critic pentru „a îmbrățișa cu îndrăzneală această tehnologie cu un angajament continuu față de responsabilitate”. Mohan a spus că a fost în contact strâns cu parteneri din industria muzicală, inclusiv Universal Music Group, pe baza a trei principii majore în jurul AI pentru a lucra spre „obiective comune”. „Aceste trei principii fundamentale ale inteligenței artificiale servesc la îmbunătățirea expresiei creative unice a muzicii, protejând în același timp artiștii muzicali și integritatea muncii lor.”
Principiile sunt să utilizeze AI în mod responsabil alături de partenerii din industria muzicală, inclusiv protejând artiștii care „deblochează oportunități” pentru partenerii muzicali și extinderea politicilor de conținut pentru a face față „provocărilor AI”.
Inclus în primul său principiu, YouTube a anunțat că va introduce un nou „Incubator muzical AI” pentru a-și informa abordarea de a lucra cu AI. Incubatorul va lucra cu „unii dintre cei mai inovatori artiști, compozitori și producători ai muzicii din industrie”. Printre acestea se numără compozitorul Max Richter și cântăreața și compozitoarea Rosanne Cash, printre alții.
Mohan a încheiat spunând că este „incredibil de încântat” de modul în care AI oferă oportunități de „supraîncărcare a creativității” în întreaga lume. Deși CEO-ul YouTube și-a exprimat entuziasmul și laudele pentru tehnologia emergentă, el a mai spus că nu crede că AI va înlocui creativitatea umană. „AI nu va înlocui niciodată creativitatea umană, deoarece îi va lipsi întotdeauna scânteia esențială care îi determină pe cei mai talentați artiști să facă cea mai bună muncă.”
Într-un interviu, CEO-ul Grammy’s a avut aceeași părere, spunând că există „ceva despre experiența umană și emoția care vine din ceea ce facem care nu cred că poate fi încă replicat.”
În iulie, Grammy’s și-a clarificat regulile spunând că muzica cu componente AI este eligibilă pentru un premiu, în funcție de utilizarea tehnologiei și de categoria de premii pentru care este nominalizată.
Este puțin probabil ca inteligența artificială să distrugă locuri de muncă, dar costul pentru anumiți lucrători poate fi „dur”
Studiul Organizației Internaționale a Muncii (International Labour Organization – ILO) spune că AI va crește probabil numărul locurilor de muncă decât să îl micșoreze, deși anumite meserii ar putea fi expuse mai mult risc decât altele. Potrivit unui studiu din 21 august despre inteligența artificială generativă și job-uri al Organizației Internaționale a Muncii – o agenție a Națiunilor Unite – 24% din sarcinile de serviciu sunt considerate extrem de expuse automatizării.
Dactilografele, consultanții de călătorie, casierii de bănci, funcționarii din centrele de contact, funcționarii de contabilitate și de introducere a datelor, recepționerii de hotel și secretarele sunt rolurile administrative cele mai expuse riscului, arată cifrele.
Acest lucru, potrivit ILO, ar putea sugera că femeile ar putea fi mai expuse riscului, având în vedere reprezentarea lor mai mare în rolurile administrative. „3,7% din totalul locurilor de muncă feminine din lume se află în locuri de muncă care pot fi automatizate cu tehnologia AI generativă, comparativ cu doar 1,4% din locurile de muncă ale bărbaților.”
Între timp, munca automatizată cu inteligență artificială are mai multe șanse să afecteze angajații din țările cu venituri mari (5,5%), comparativ cu țările cu venituri mici (0,4%), arată raportul. Studiul ILO privind inteligența artificială generativă s-a concentrat în principal pe impactul aplicațiilor chatbot, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI și Bard de la Google.
Serviciul pentru clienți cripto
Raportul ILO arată, de asemenea, că activitățile legate de serviciul pentru clienți și coordonare au un potențial ridicat de automatizare, împreună cu gestionarea datelor și păstrarea înregistrărilor, procesarea informațiilor și servicii lingvistice, sarcini legate de răspunsul la întrebări.
Multe poziții din serviciul pentru clienți s-au pierdut în anul 2022, când unii dintre cei mai grei ai industriei din Binance, Coinbase și Kraken au redus semnificativ numărul de angajați. În prezent, pozițiile de servicii pentru clienți în Web3 cuprind 832 (2,5%) din totalul de 33.846 de listări de pe forumul de locuri de muncă pentru criptomonede Web3.career.
Cu toate acestea, ILO a concluzionat că forța de muncă în ansamblu nu va fi prea afectată de AI și că impactul general al AI nu a fost nici deosebit de pozitiv, nici negativ pentru moment – mai degrabă, impactul său va depinde de modul în care sunt gestionate și reglementate GPT-urile. „Fără politici adecvate, există riscul ca doar unele dintre țările bine poziționate și participanții de pe piață să poată valorifica beneficiile tranziției, în timp ce costurile pentru lucrătorii afectați ar putea fi dure”, scrie acesta.
Descoperirile ILO sunt mai optimiste decât cele ale americanilor obișnuiți, un sondaj recent dezvăluind că 62% din populația SUA consideră că AI va avea un impact major la locul de muncă în următoarele două decenii, lăsând pe mulți americani îngrijorați despre ceea ce le rezervă viitorul.
Un judecător american decide în favoarea ingeniozității umane și neagă drepturile de autor pentru arta generata de AI
Această hotărâre schimbă conversația despre inteligența artificială și drepturile de autor, subliniind importanța creativității umane în proprietatea intelectuală. Într-o decizie judecătorească recentă, judecătorul districtual din Statele Unite ale Americii, Beryl Howell, a susținut poziția Oficiului pentru Drepturi de Autor din SUA conform căreia operele de artă create exclusiv de inteligență artificială (AI) nu sunt eligibile pentru protecție prin drepturi de autor. Acest verdict a venit pe fondul îngrijorărilor tot mai mari cu privire la posibilitatea ca inteligența artificială generativă să ia locul artiștilor și scriitorilor umani.
După ce au trecut peste 100 de zile de la începutul grevei scriitorilor de la Hollywood, îngrijorările au crescut cu privire la potențiala preluare a scrierii scenariilor de către AI. Cu toate acestea, reglementările privind proprietatea intelectuală au susținut în mod constant că drepturile de autor sunt acordate exclusiv creațiilor provenite de la oameni.
Hotărârea lui Howell a fost un răspuns la disputa legală a lui Stephen Thaler împotriva refuzului guvernului de a înregistra creațiile produse prin inteligență artificială. Thaler, CEO-ul Imagination Engines – o companie de rețele neuronale artificiale – a susținut că AI care îndeplinește criteriile de autor ar trebui să fie recunoscută ca autor. Drept urmare, dreptul de proprietate asupra lucrării ar trebui să aparțină proprietarului sistemului AI. Howell nu a fost de acord, subliniind importanța oamenilor ca autori conform legii dreptului de autor. Ea a subliniat cazurile anterioare precum Burrow-Giles Lithographic Company v. Sarony, care a susținut protecția ideilor create de oameni. Howell a discutat despre drepturile de autor care motivează oamenii în eforturile creative. Ea a menționat că drepturile de autor și brevetele au fost concepute ca proprietate protejată, încurajând știința și artele prin încurajarea creației și a inovației.
Acest verdict vine pe fondul discuțiilor în curs legale despre companiile de inteligență artificială care folosesc conținut protejat prin drepturi de autor pentru instruire. Mai multe procese în California au fost intentate de artiști care susțin încălcări ale drepturilor de autor, ceea ce ar putea duce la nevoia companiilor de inteligență artificială să-și demonteze modelele lingvistice.
Sursă foto: zesium.com